پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

عملیات روانی برای آزار افکار عمومی

سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب: 639998
امروز احساسی که از سخت بودن شرایط داریم، بیش‌تر از سختی شرایط اقتصادی است؛ به تعبیر اهالی رسانه عملیات روانی یا روان‌آزاری که مدیران رسانه‌های معاند برای ما طراحی کردند سختی شرایط موجود اقتصادی را بیشتر کرده است.
عملیات روانی برای آزار افکار عمومی
جهان نيوز ـ سیدحسین میرفروغی: تجربه چهل ساله انقلاب ثابت کرده جمهوری اسلامی با قدرت مسیر پیشرفت را طی می‌کند، این همه خون پای این نهال ریخته شده تا امروز درخت تنومندی باشد که در طوفان حوادث روزگار ثابت قدم و مصمم بایستد و سایه‌اش را بر سر تمام ملت‌های آزادی‌خواه و خسته از طاغوت و دیکتاتوری بگستراند و گزیده‌ترین میوه‌اش ارائه تمدن اسلامی باشد.

اما اگر از نگاه یک خبرنگار به رویدادهای اقتصادی کشور که ارتباط تنگاتنگی با سیاست، امنیت و اجتماع پیداکرده، به مسئله نگاه کنیم می‌بینیم اوضاع اقتصادی مردم خیلی بد شده و فشار اقتصادی همه را شامل شده، اما ذکر یک نکته که از نگاه ما خبرنگاران مغفول نمی‌ماند موج سواری رسانه‌های معاند از این مشکلات است.

اصلا قصد ندارم با نگاه ژورنالیستی جامعه را طیف‌بندی کنم و کیلویی عدد و رقم بدهم، ولی آنچه امروز عملیات روانی رسانه‌های دشمن برای ما طراحی کردند این است که پول‌دار و بی‌پول، فقیر و غنی از اوضاع بد اقتصادی ابراز نارضایتی کنیم و احساس کنیم خیلی بدخت‌تر از واقعیت هستیم!

همین‌ چند روز پیش با یکی از دوستان که اوضاع مالی خیلی خوبی هم دارد و در همین یکی دوماه در اوج نابسامانی‌های اخیر خیلی اتفاقی پول خوبی به جیب زده صحبت می‌کردیم که سفره دلش باز شد به طوری که اگر شناخت کامل از ایشان نداشتم به طور قطع احساس می‌کردم از من بدبخت‌تر است.

اما واقعیت چیز دیگری است؛ هرچند که شرایط اقتصادی برای همه سخت شده ولی اینطور هم که رسانه‌ها ناجوانمردانه به ما القا کردند که همه احساس می‌کنیم در نهایت بدبختی هستیم، نیست! عرضم این است احساسی که از سخت بودن شرایط داریم، بیش‌تر از سختی شرایط اقتصادی است؛ به تعبیر اهالی رسانه عملیات روانی یا روان‌آزاری که مدیران رسانه‌های معاند برای ما طراحی کردند سختی شرایط موجود اقتصادی را بیشتر کرده است.

مگر خودکشی یک نفر در تهران با حلق‌آویز کردن آگوست ایمز در کالیفرنیا چه فرقی دارد که یکی باید بشود سرخط تمام رسانه‌های شما برای رنجش افکار عمومی و دیگری بایکوت خبری! مگر تظاهرات کارگران فولاد خوزستان با تظاهرات متعدد مردم در ایالات متحده که در همین دو سه روز قبل اتفاقا به ضدوخورد هم کشید، چه فرقی دارد؛ چرا از لحظه به لحظه تظاهرات کارگران فولاد و عصبانیت کارگران که اتفاقا به حق هم عصبانی هستند، فیلم و عکس منتشر می‌کنید ولی از تعداد دستگیرشدگان در همین چند روز قبل در تظاهرات بیخ گوش خودتان خبری نمی‌زنید! آیا مردم آنجا از خوشی بیش از حد تظاهرات می‌کنند یا آزادی مفرط زیر دلشان زده؟

اما از بی‌شرمی رسانه‌های دشمن که بگذریم باید یک جوال‌دوز هم به خودمان بزنیم؛ برآورد میدانی نگارنده نشان داده معترضان اصلی اقتصاد امروز کشور اول، حامیان سرسخت ستاد آقای روحانی بودند و هر از گاهی من و دوستانم را نصیحت می‌کردند که شما اگر می‌خواهید دلار فلان نشود و قیمت کالا لحظه‌ای بهمان نشود و ... بیایید در کنار ما!

گروه دوم هم کسانی بودند که حال مشارکت در سرنوشت ملت را نداشتند و رای ندادند و امروز هم می‌نشینند و برای حل مشکلات اقتصادی تز صادر می‌کنند و بسته ثانویه ارزی را نقد می‌کنند.

سرتان را درد نیاورم؛ آنچه امروز دوستان مقتدر و دشمنان عاقل ما از شرایط کشور تحلیل می‌کنند همه اذعان دارد که ملت ایران از این گردنه سخت و دشوار مانند همه گردنه‌های دیگر عبور خواهد کرد. و جهت اطلاع دوستان ترسو و دشمنان نادان عرض کنم که تاریخ انقلاب نشان داده این ملت از گردنه‌های سخت‌تر از این هم عبور کرده‌ و قبل از رسیدن به آن برهه‌ها هم برخی‌ها از پشت جبهه آیه یاس می‌خواندند که نمی‌شود، نمی‌توانیم، اینبار کارمان تمام است و ...؛ بدانند که این نیز بگذرد و روسیاهی‌اش به ذغال خواهد ماند.

از آنجایی که وعده الهی در کتاب آسمانی‌مان مقدر کرده که با هر سختی آسانی همراه است؛ دلمان قرص می‌شود که نتیجه این روزهای سخت و ملتهب در حوزه مشکلات معیشتی هم آینده‌ای روشن دارد؛ ان‌شاءالله این روزهای سخت منجر به خروج مدیران بی‌کفایت و خائن از بدنه نظام، تدوین بستری اسلامی برای کشورداری به خصوص در حوزه اقتصاد و استقرار حکومت اسلامی با کارگزاران انقلابی در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم بود.
همه با هم به امید آن روز، برای آن هدف می‌جنگیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خیاوی
Iran, Islamic Republic of
حرفاش درسته ولی ناکارامدی دولت وبحران افرینی وبی خیالی درمواجهه با همین تبلیغات دشمنان هم مزید برعلته ولی واقعیت اینه که مردم هم خیلی دنیا طلب شدن مثلا درهمین قضیه سکه وارز باید حداقل عرق ملی مون رودراین مورد نشان میدادیم چراکه اگر ناامنی ایجادبشه کوهی ازسکه وارز هم زهرمارمیشه وسوای همه مسایل دندان گردی مناسب انسان نیست ودرهرشرایطی باید مسیله وطن وامنیت رو درنظرداشت نمونه دوم به فرض کمبود پوشک بچه حمله برای خرید چه مفهومی داره ؟