کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشست کمیته عربی ضد ایرانی در قاهره

20 شهريور 1397 ساعت 17:31

کمیته عربی موسوم به «مقابله با دخالت ایران در امور کشورهای عربی» امروز نشستی را در مقر اتحادیه عرب برگزار کرد.


به گزارش جهان نیوز، کمیته وزارتی چهارجانبه عربی برای پیگیری امور مربوط به ایران و پیدا کردن راهکار مقابله با دخالت‌های آن در امور داخلی کشورهای عربی، امروز سه‌شنبه نشستی را در مقر اتحادیه عرب برگزار کرد.

این نشست به ریاست «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات و با هدف بررسی آنچه دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی و مقابله با آن خوانده می‌شود، برگزار شده است.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، در این نشست «سامح شکری» وزیر خارجه مصر، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین و «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب حضور داشتند.

این کمیته پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص آنچه مداخله ایران در امور داخلی کشورهای عربی خوانده است، تهیه کرد که قرار است به شورای اتحادیه عرب جهت تصویب آن در یکصد و پنجاهمین دور نشست وزرا، ارائه شود.

یکصد و پنجاهمین دور نشست وزرای خارجه عرب امروز سه‌شنبه در مقر اتحادیه عرب در حال برگزاری است.

این نخستین بار نیست که کشورهای عربی ایران را به مداخله در امور داخلی این کشورها متهم می‌کنند در حالیکه عربستان و امارات از جمله کشورهایی هستند که با مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه باعث به بار آمدن فجایع و ارتکاب جنایت‌های جنگی در این کشورها شده‌اند که نمونه برجسته آن مداخله این کشورها در یمن است.

منبع: فارس


کد مطلب: 639995

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/639995/نشست-کمیته-عربی-ضد-ایرانی-قاهره

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com