کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خواسته رهبرانقلاب درباره دانشگاه‌ها برآورده نشده

20 شهريور 1397 ساعت 17:07

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: یکی از مهمترین کانون‌های دفاع از کشور و آرمان‌های انقلاب دانشگاه است دانشگاه به عنوان مهد علم و موتور پیشران کشور محسوب می‌شود که می‌تواند کشور را به قله پیشرفت برساند.


به گزارش جهان نیوز، مراسم معارفه حجت الاسلام رستمی رییس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و تکریم از حجت الاسلام محمدیان رییس سابق این نهاد با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی‌گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، وزیر علوم و بهداشت، جمعی از مسئولان آموزش عالی و مسولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های مختلف، برخی از نمایندگان مجلس، دانشگاهیان، نمایندگان تشکل‌های استادی و دانشجویایی در دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام رستمی رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم گفت: از اینکه مورد عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفتم خدا راشاکرم. مقام معظم رهبری امانتی بزرگ را به سرباز کوچکی، چون من محول کردند و این مسیر بدون دعا و کمک و یاری عزیزان دانشگاهی و دعای خیر اهل بیت به مقصد نخواهد رسید. 
رستمی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم افزود: در فضای کنونی آنچه که وجه همت دشمن و تلاش روز افزون حزب شیطان به ان متوجه شده، هدف قرار داده نقاط قوت این نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: نقطه قوت این نظام ازسویی معنویتی است که این نظام و امت حامل آن است که با هیچ قدرتی قابل مقایسه نیست و از سویی دیگر هماهنگی و همکاری بین امت و امام است که  باعث شده دشمن امید مردم را هدف قرار بدهد و ناامیدی را به جامعه القا کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: بی تردید یکی از مهمترین کانون‌های دفاع از کشور و آرمان‌های انقلاب دانشگاه است دانشگاه به عنوان مهد علم و موتور پیشران کشور محسوب می‌شود که می‌تواند کشور را به قله پیشرفت برساند. 

رستمی اضافه کرد: دانشگاه‌ سکولار بنا شد ایران نیز همین روند طی شد، اما آنچه که در عمل اتفاق افتاد غیر از آن بود که بدنبالش بودند و دانشگاه در هر نقطه و هر زمانی که کشور نیاز داشت دانشگاه همراه بوده و نیاز را برطرف کرده است. مانند صنعت دفاعی کشور که مبتنی بر علم و دانش بومی کشور است و آنچه که دیده می‌شود چیزی جز فعالیت دانشگاه‌ها نیست البته که با نقطه مطلوب فاصله داریم. 

وی تاکید کرد: کار ویژه‌ای که رهبر انقلاب برای دانشگاه‌ها ترسیم کردند دانشگاهی که دانشجویان پرکار، فرزانه، صالح و بانشاط تربیت کند و خروجی آن انسان‌های توانمند و مدیران آینده کشور باشند، اما در حال حاضر خواسته رهبری در خروجی دانشگاه‌ها برآورده نشده و با آن فاصله زیادی داریم. 

وی یادآور شد: ما با سه دسته مخاطبان اساتید، دانشجویان، مدیران و کارکنان دانشگاه‌ها مواجه هستیم این فضایی که نهاد در آن تنفس می‌کند به واسطه حضوری است که با افتخار و فضل خدا داشته است و باید به سمت اهداف تعالی انقلاب حرکت کند برای این اهداف خستگی و ناامیدی ممنوع است ما باور داریم که هیچ شکستی برای مجاهدت در راه خدا وجود ندارد اگر در این راه آسیبی به کسی برسد پیروزی است. 

رستمی یادآور شد: ما مطمئن هستیم وعده‌های خدا برای این ملت علی رغم سختی‌هایی که وجود دارد محقق می‌شوند و آینده متعلق به امت حزب الله است و باید انقلاب به دست صاحب پرچمدار اصلی آن برسد. 

وی با تشکر از فعالیت‌های حجت الاسلام محمدیان در نهاد رهبری گفت: مدال افتخاری که حضرت آقا به ایشان دادند خستگی را از تن ایشان ما درآورد و برای همه ما افتخار بود، ما اینکه رهبر انقلاب حجت الاسلام محمدیان را دلسوز و تلاش گر دانستند ارج می‌نهیم و می‌گوییم حجت الاسلام محمدیان فردی مجاهد، بی تکلف، مشورت پذیر و قاطع بود.

منبع: فارس


کد مطلب: 639993

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/639993/خواسته-رهبرانقلاب-درباره-دانشگاه-ها-برآورده-نشده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com