کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اورتگا: بحران در نیکاراگوئه کودتای آمریکایی است

20 شهريور 1397 ساعت 15:54

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه پیگرد قانونی علیه معترضان ضد دولتی را رد کرده و بحران موجود در کشورش را کودتابی خواند که از سوی آمریکا تامین مالی می‌شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، دنیل اورتگا، رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه در مصاحبه‌ای با دویچه وله گزارش‌ها مبنی بر استفاده بیش از حد از زور علیه معترضان ضد دولتی را رد کرد و گفت: هیچ پیگرد قانونی در نیکاراگوئه وجود ندارد. بحران در  کشور از اواسط آوریل و در نتیجه کودتا از سوی گروه‌هایی به وقوع پیوسته که از جانب دولت آمریکا تامین مالی شده‌اند.

وی ادامه داد: چه کسی توطئه چینان کودتا هستند آنها سربازانی هستند که مورد حمایت و تامین مالی آمریکا هستند. بهترین حمایتی که آلمان می‌تواند به ما دهد این است که به آمریکا بگوید نباید در امور نیکاراگوئه مداخله کند.

رئیس‌جمهوری این کشور آمریکای لاتین همچنین گفت: تلاش‌های روحانیت در کلیسای کاتولیک برای میانجی‌گری پایان بحران در کشور شکست خورد و اسقف‌های کشور از معترضان ضد دولتی حمایت می‌کنند. ما اسقف‌هایی داریم که واقعا به دنبال تضمین صلح در کشور هستند.

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه همچنین گفت: با وجود این بحران در کشور انتخابات زودهنگام برگزار نخواهد شد و انتخابات بعدی در ۲۰۲۱ انجام می‌گیرد.این در حالی است که اسقف‌های نیکاراگوئه برای پایان دادن به بحران و تنش از انتخابات سال آتی میلادی حمایت کرده‌اند.


کد مطلب: 639977

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/639977/اورتگا-بحران-نیکاراگوئه-کودتای-آمریکایی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com