شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۲۱
حاجی‌بابایی:

بابابزرگ‌های دولت در اطراف روحانی زیاد هستند/ احمدی نژاد گفت من ژنرال نمی خواهم/ وزرای دولت هرکدام یک «حسن روحانی» هستند

سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب: 639965
اگر وزیری را نمی‌خواهید بردارید، ولی شرکای انتخاباتی اجازه نمی‌دهند! بالاخره عموها و عموبزرگ‌ها و بابابزرگ‌های دولت در اطراف رئیس‌جمهور فراوان هستند.
بابابزرگ‌های دولت در اطراف روحانی زیاد هستند/ احمدی نژاد گفت من ژنرال نمی خواهم/ وزرای دولت هرکدام یک «حسن روحانی» هستند
گروه سیاسی جهان نيوز: حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در پنج دوره مجلس است که در این دوره ریاست فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس را برعهده دارد. حاجی‌بابایی که در انتخابات خردادماه امسال هیات رئیسه، با نامزدی‌اش برای ریاست، رای لاریجانی را شکست، در عین حال به نفع او کنار رفت تا کرسی ریاست به دست عارف نیفتد. حاجی بابایی معتقد است شرکای انتخاباتی روحانی اجازه ترمیم کابینه رانمی‌دهند. از سوی دیگر هم اذعان دارد: مجلس پیام دولت را دریافت کرده اما حال اجرا ندارد!

بخش های مهمی از این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*گویا مجلس می‌خواهد به یک نحوی همراه با یک سیاستی جلو برود که این سیاست هیچ هزینه‌ای نداشته باشد و برای او هیچ ضرری نداشته باشد.

*در مجلس به شکلی کار دنبال می‌شود که هم وضعیت موجود را حفظ کنند و هم آسیبی به هیات رئیسه وارد نشود؛ یعنی از نظام هزینه داده شود، حرف‌های ساختارشکنانه بیان شود، اما مباحث خاص زمانی مطرح شود که کسانی ریاست جلسه را برعهده داشته باشند که این حرف‌ها را قبول دارند!

*مجلسی را می‌بینیم لایه‌های گوناگونی در پشت سرش دارد و شما لایه‌های گوناگون را به راحتی می‌توانید ببینید که کاملاً در یک بازی تعریف‌شده غیرمنطقی و بدون خروجی قرار گرفته، یعنی مجلس با لوایح و طرح‌هایی درگیر است که سودی ندارد و فقط زمان مجلس را می‌گیرد

*وقتی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، رئیس محترم مجلس از تعداد طرح‌ها و لوایح بررسی شده گزارشی دادند. مقام معظم رهبری به نوعی فرمودند خروجی این‌ها در بیرون چه بوده است؟! من هم همین حرف را می‌گویم. در این آخرین هفته کاری ما در تابستان که روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته قبل بود، خروجی مجلس چه بود؟

*گاهی مواقع هم به جای اینکه هزینه بدهیم، مطالبی در صحن مجلس مطرح می‌شود، با علم به اینکه شورای نگهبان تائید نمی‌کند! یعنی بدون اینکه مدیریت مجلس بخواهد هزینه‌ای بپردازد، مستقیم سراغ شورای نگهبان و مجمع تشخیص می‌فرستند که آنها جواب بدهند... برخی مواقع چیزهایی را مصوب می‌کنیم که نشدنی است. برخی مواقع مصوباتی در مجلس انجام می‌شود که می‌توانند جلوی آن را بگیرند، یعنی مثلا می‌خواهید با مفاسد مبارزه کنید، اما با تخلف آئین‌نامه‌ای جلوی آن را می‌گیرند و با رای‌گیری می‌گویند مبارزه با مفاسد اقتصادی بار مالی دارد!

*ولی از طرف دیگر، یکباره ده‌ها یا صدها منطقه ویژه اقتصادی را خارج از قاعده مصوب می‌کنند...می‌گویم چطور ممکن است یک‌باره ۱۰۰ یا ۹۰ منطقه ویژه اقتصادی مصوب می‌شود و نیمی از آنهم در لایحه دولت نبوده و طرح مجلس است؟

*یکباره در مجلس چشم باز می‌کنید و سخنانی می‌شنوید که از رادیو بیگانه هم به راحتی این صحبت‌ها را نمی‌شنوید، جالب است که یکبار هم به این افراد تذکر داده نمی‌شود! در حالی که آئین‌نامه داخلی می‌گوید اگر چنین حرفی بیان شد، باید تذکر داده شود؛ منطقه آزاد واقعی همین جاست، زیرا همه حرف‌ها را هم بیان می‌کنند و بعد می‌گویند آزادی نیست

*معمولاً روسای مجلس از صبح تا ظهر در جلسه حضور دارند. یک زمان‌هایی خستگی وجود دارد، نیم ساعت زنگ تفریح باشد. یعنی مجلس از ده تا ده و نیم استراحت کند. وگرنه ما کلا سه روز حدود سه تا ۴ ساعت در مجلس کار داریم. حالا یک زمانی استثنائاً رئیس مجلس باید جایی برود، نائب رئیس جلسه را اداره می‌کند. ولی الان در مجلس ما از ساعت ۱۰ به بعد، در قریب به اتفاق روزها، رئیس مجلس تشریف ندارند.

*مدیریت فعلی مجلس آن طوری که نظام می‌خواهد و باید انقلابی و مطابق منافع مردم حرکت کند و نه حزب و گروه، حرکت نمی‌کند....نه اینکه من از آقای دکتر لاریجانی رضایت داشته‌ام و به او رای داده‌ام؛ نخیر! اینطور نبوده است. من بین دو حرکت و نه دو شخص، انتخاب کردم. شاید اگر جریان دیگری انتخاب می‌شد، این نطق‌های ساختارشکنانه‌ای که هفته قبل من به آنها تذکر دادم در آن موقع ۵ برابر می‌شد

*چندی قبل در مجلس تعدادی از نمایندگان صحبت کردند که باید طرح «عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهور» نوشته شود. اولین کسی که در این مورد موضع گرفت من بودم. اعلام کردم به هیچ وجه بحث عدم کفایت مطرح نیست، دولت در پیشانی کار است و جنگ، جنگ اقتصادی است و باید دولت بماند... بعد هم دیدید که همه در این رابطه صحبت کردند و مقام معظم رهبری هم فرمودند سخن گفتن از این قضایا (برکناری رئیس جمهور و دولت) در زمین دشمن بازی کردن است.

*در ماجرای استیضاح وزرا، به هر دلیلی هم نقش مجلس و هم نقش هیات رئیسه و هم نقش فراکسیون‌های دیگر به گونه‌ای شد که مسیر را از اولویت‌ها تغییر داد! اگر قرار بود استیضاح‌ها اولویت‌بندی شود، اولویت اول وزیر اقتصاد و کار نبود.

*دولت می‌خواهد برخی از وزرا را نداشته باشد ولی هزینه آن را پرداخت نکند و به گردن مجلس بیندازد

*من نه استیضاحی امضا کردم و نه پیشتاز در این امور هستم. مدیریت کار را دنبال می‌کنم و دوستان پیگیری می‌کنند و ما هم در صورت لزوم، با توجه به شرایط موجود کارهای حمایتی را با دوستان دنبال می‌کنیم.

*حتماً دولت پیام را دریافت کرده است اما اینکه حال اجرای پیام را داشته باشد یا نه، نمی‌دانم!

*اگر وزیری را نمی‌خواهید بردارید، ولی شرکای انتخاباتی اجازه نمی‌دهند! بالاخره عموها و عموبزرگ‌ها و بابابزرگ‌های دولت در اطراف رئیس‌جمهور فراوان هستند که هر کدام در انتخابات زحمت کشیده‌اند و سهم دارند

*هر دولتی باید بنای خود را بر یکسری اصولی بگذارد و دولت را تشکیل دهد. دولت اصلاحات بنای خود را بر توسعه سیاسی گذاشت، مرحوم آقای هاشمی رئیس‌جمهور شد و گفت من به اندازه کافی سیاسی هستم، دیگر وزرای من سیاسی نباشند. آقای احمدی‌نژاد گفت من در دولت خود ژنرال نمی‌خواهم، من کسانی می خواهم با هم هماهنگ باشند. من روی این بحث نمی‌کنم که این دولت‌ها چقدر موفق شدند، اما این دولت‌ گفت من می‌خواهم ژنرال‌ها را بیاورم.

*دولت آقای روحانی می‌خواهد هم خودش باشد و هم نمی‌تواند خودش باشد! یکسری ژنرال وجود دارد که اینها به راحتی نه می‌خواهند در دولت باشند و نه دولت می‌خواهد آنها باشند. ژنرال نفت، ژنرال راه، ژنرال کشاورزی، ژنرال صنعت، ژنرال اقتصاد کلان و غیره ژنرال‌هایی هستند که هرکدام زحمت کشیده‌اند... هرکدام خودشان را یک «حسن روحانی» می‌دانند.

*باید بگویم که مجلس قربانی دولت شد. مجلس قربانی برجام شد! مجلس دارد قربانی این وضعیت اقتصادی هم می‌شود

*نماینده باید مراقب باشد در میدان فعالیت‌های نمایندگی اعم از سوال و استیضاح و نطق، «بنزین سیاست‌ها» نشود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
همه در حال تبرعه کردن خودشان هستند
Germany
تبرئه پروفسور
سعید110
Iran, Islamic Republic of
بحران مالی زمان احمدی نژاد را هم همین سفارش دهندگان و در عین حال کاسبان تحریم بوجود آورده بودند. در دولت روحانی یعنی دولت ژنرال هایی که هریک کلکسیونی از شکست را در کارنامه خود داشتند نیز تا توانستند فرار به جلو کردند!
skandary
Iran, Islamic Republic of
...
گل افشان
Iran, Islamic Republic of
با سلام باید قوانینی باشد که جلوی آسیب های رای و نظرهای مخرب مجلس را بگیرد.
مجيد
Iran, Islamic Republic of
شوراي نگهبان و يا هر نهادي بايد باشد تا بتواند در موقع انتخابات جلوي شعارهاي الكي و گنده گويي را بگيريد و مردم عوام گول حرف هاي كانديداها را نخورند.
Iran, Islamic Republic of
نظارت هست ولی مردم هم باید نشان بدهند که کمی اهل فکر و درک شرایط هستند.
...
Iran, Islamic Republic of
...
گل افشان
Iran, Islamic Republic of
با سلام
باید دولت بداند که حالا وقت خدمت است و بر اثر ندید صلاح مردم این گرانیها بوجود آمده البته حتما عوامل دشمن در گرانیها بی تاثیر نبوده اند. آیا اگر وزیر اقتصاد و صنعت معدن را عوض نماید و وزرای توانمند جهادی بگذارند که مشکلات اقتصادی را برطرف نمایند و گرانیها برطرف شود اتفاق بدی میافتد
United States
اقای حاج بابائی الحق که جزو، معدود نمایندهای واقعی هستی. مردم باید بدانند که در این مجلس چی میگذره. چه کسانی مسئول بی خاصیت شدن این نهاد شده اند.
محافظه کار
Iran, Islamic Republic of
آقای حاجی بابایی تکلیف خودت رو اول با خودت مشخص کن
متن رو که می خونی متوجه نمیشی که چی می خوایی؟
هم می خواهی رئیس مجلس رو داشته باشی هم می خواهی رابطه ات با دولت خوب باشه هم می خواهی نظر مردم را تامین کنی
به آینده هم نگاه داری
نمیشه همه چیز را با هم خواست
مثلا نماینده مردمی باید از دولت مطالبه و درخواست کنی
من ندیدم یک جمله برجام رو نقد کنی
این محافظه کاری تا کجا ادامه داره؟
با حرکت بین این و آن و گفتن حرف های دو پهلو توام با محافظه کاری هیچ کاری درست نمیشه
اسیر منافع شخصی ات شدی برادر
و گرنه منافع مردم مشخصه با کلمات هم بازی نکنیم!!!
مردم خسته از این رفتارها هستند
Iran, Islamic Republic of
...
France
فقط احمدی نژاد
France
شما هر چه دارید از احمدی نژاد است.
Iran, Islamic Republic of
جنابعالی هم خیلی دوست می داشتید بابا بزرگ باشید ولی شورای نگهبان عذرتان خواست.
مجيد
Iran, Islamic Republic of
آخ قربون دهنت آقا عجب كلامي عرض كرديد و..........
Iran, Islamic Republic of
درود براحمدی نژاد
مجيد
Iran, Islamic Republic of
اين جملات را دست كم نگيريد.
دولت آقای روحانی می‌خواهد هم خودش باشد و هم نمی‌تواند خودش باشد! یکسری ژنرال وجود دارد که اینها به راحتی نه می‌خواهند در دولت باشند و نه دولت می‌خواهد آنها باشند. ژنرال نفت، ژنرال راه، ژنرال کشاورزی، ژنرال صنعت، ژنرال اقتصاد کلان و غیره ژنرال‌هایی هستند که هرکدام زحمت کشیده‌اند... هرکدام خودشان را یک «حسن روحانی» می‌دانند.
Iran, Islamic Republic of
تا امروز اقا زاده و بابايي و دادشي بود الان عمو و دايي هم اومدن بسته تشويقي ارزي بگيرند
Iran, Islamic Republic of
...
حقیقت یاب
Iran, Islamic Republic of
باز هم استفاده از نام مبارک و محبوب "احمدی نژاد" برای افزایش بازدید از سایت...
شما اصولگراها تا کی می خواهید برای بالا رفتن، به "احمدی نژاد" چنگ بزنید؟!!!
انتخابات 84؟!!!
انتخابات 88؟!!!
خدمات و اقدامات بی نظیر و شاهکارانه ی احمدی نژاد به نام خود؟!!!