کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۶ علامت نشان دهنده نیاز به تعمیر گیربکس

20 شهريور 1397 ساعت 14:23


همانطور که ویدیوهای سایت آپارات می توان مشاهده کرد. اختلال در گیربگس در برخی خودروها زودتراتفاق میفتد، اما اگر زیاد رانندگی نمی کنید به تعمیر گیربگس دیرتر نیاز پیدا خواهید کرد. تعمیر، بازسازی یا تعویض گیربکس بستگی دارد به اینکه چه مدت ماشین با وجود مشکلات مربوط به گیربکس رانده شده و آسیب وارده چه اندازه می باشد.
 
خوشبختانه، اختلال در گیربگس از طریق علائمی در خودرو مشخص می شود و در صورت مشاهده این علائم باید هر چه زودتر خودرو را پیش یک تعمیرکار متخصص گیربکس های اتومات ببرید در این صورت شانس شما برای عدم پرداخت هزینه بازسازی کامل  گیربکس بیشترخواهد بود. نکته اصلی این است که این علائم را نادیده نگیرید. چند علامت هشدار دهنده که نیاز به تعمیر گیربکس را نشان می دهد به شرح زیر می باشند :

1- مشکلات در تعویض دنده ها
از آنجا که دنده ها بخش جدایی ناپذیر گیربکس هستند، اختلال در تعویض دنده ها علامتی است که مشخص کننده وجود مشکل در گیربکس است. این علائم عبارتند از:
 
- مکث در هنگام قرار دادن ماشین در دنده
- از جا در آمدن  دنده در هنگام رانندگی
- تعویض دنده ها بدون دلیل
- تکان سریع و ناگهانی خودرو در هنگام تعویض دنده ها
 
اگر هر یک از این علائم در خودروی شما دیده شد، وقت آن است که توسط یک متخصص تعمیر گیربکس چک شود.
 
2- ساییدگی یا لرزش بین دنده ها
اگر تعویض دنده ها با صدای ساییدگی ( صدای درگیری دنده ) ( در گیربکس‌های دستی ) و یا با تکان / لرزش ( در گیربکس های اتوماتیک ) همراه باشد، این می تواند نشانه ای ازاختلال در کلاچ  یا مشکلات دیگری باشد. در هر صورت، اگر این علائم را مشاهده کردید، اجازه ندهید که ادامه پیدا کند و هر چه سریعتر ماشین را برای  چکاپ  به تعمیرگاه ببرید.
 
3- صداهای غیر معمول و " زوزه کشیدن گیربکس"
اغلب، زمانی که خودرو صداهای غیر معمول مانند  زوزه، وز وز یا جیرینگ جیرینگ  تولید میکند، نشان دهنده وجود مشکلی در گیربکس است. همچنین، اگرماشین شما زمانیکه بدون حرکت است صدای بیش ازحدی میدهد حتما آن را برای چک کردن به تعمیرگاه ببرید. مشکلات دیگری غیر از اختلال در گیربکس می تواند این صداها را ایجاد کنند که هرگز نباید نادیده گرفته شوند.

4- بوی سوختگی و رنگ  تیره واسکازین ( روغن ) گیربکس 
واسکازین گیربکس به طور معمول دارای رنگ قرمز روشن و بوی شیرین متمایزی است. وقتی رنگ واسکازین تیره و مات به نظر برسد و بوی سوختگی بدهد، این نشانه ای از مشکل است. وقت آن است که توسط یک متخصص تعمیرگیربکس چک شود.

5- بوی سوختگی واسکازین
در اغلب مواقع هنگام خروج از خودرو، می توانید بوی سوختگی واسکازین را بشنوید، حتی اگر آن را ندیده باشید. به همین صورت، هنگامیکه چرخ دنده ها به علت اصطکاک بیش از حد گرم می شوند، می توانند بوی سوختگی تولید کنند. اگر مشکلی در گیربکس ایجاد شود،  شما اغلب می توانید  بوی سوختن واسکازین گیربکس را هنگام خارج شدن از ماشین بشنوید. در هر صورت، بوی سوختگی عادی نیست و نشانه بروز مشکلی است.
 
6- نشتی روغن گیربکس
اگر روغن قرمز رنگ را در مسیر راه خود دیدید چه روشن یا تیره ( مات )، ماشین را به تعمیرگاه ببرید. نشتی لزوما به معنی اختلال در گیربکس نیست، اما اگر این نشتی برطرف نشود، قطعا باعث آسیب خواهد شد.
 
 در زمان تعمیر، تعویض و یا سرویس گیربکس اتومات خودروی خود، تعمیرگاه تخصصی تارک خودرو با اعتباری مثال زدنی در خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه در منطقه جاده مخصوص کرج طی 15 سال گذشته آماده خدمت رسانی به دارندگان خودروهای خارجی می باشد. اطلاعات بیشتر تماس، انواع سرویس ها و خدمات در سایت تارک خودرو قابل مشاهده می باشد.


کد مطلب: 639940

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/639940/۶-علامت-نشان-دهنده-نیاز-تعمیر-گیربکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com