سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

نقش آل سعود و سیا در حوادث 11 سپتامبر

سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 639935
از میان ۱۹ هواپیماربای حوادث ۱۱ سپتامبر، 15 نفر اهل عربستان بوده‌اند و روایت‌های رسمی دولت آمریکا از مسائل مختلف مرتبط با این حادثه با تردیدهای جدی مهندسان و معماران، کارشناسان علوم تخریب، فیزیکدانان و خلبانانی مواجه شده که تحقیقات مستقلی را از زوایای گوناگون علمی درباره آن انجام داده‌اند.
نقش آل سعود و سیا در حوادث 11 سپتامبر
به گزارش جهان نيوز به نقل از جام جم آنلاین، 17 سال از واقعه 11 سپتامبر می‌گذرد و مجله آمریکایی نیوزویک در گزارشی از حقایق جدیدی درباره حوادث روز پرده برداشته که توطئه سکوت میان مقامات بلندپایه سابق آمریکا و حکومت آل سعود درباره این حملات را اثبات می‌کند.

این مجله به نقل از نویسندگان کتاب The Watchdogs Didn't Bark که دسامبر 2013 درباره حملات یازده سپتامبر منتشر شده، از تلاش آن‌ها برای جلب‌توجه مجدد و نگاه‌ افکار عمومی جهان به پرده‌پوشی درباره این حادثه و همچنین کنکاش دقیق درباره تحقیقات رسمی متعدد درباره این حادثه خبر داده است.مؤلفان این کتاب دلایل قانع‌کننده‌ای برای اثبات سرپوش گذاشتن بر همدستی برخی مسئولان آمریکایی با حکومت سعودی درباره این حادثه جمع‌آوری کردند.

نیوزویک آورده است که مؤلفان کتاب فوق، مصاحبه ویدئویی حیرت‌آوری با ریچارد کلارک مشاور کاخ سفید درزمینه ی مبارزه با تروریسم در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون و جرج دبلیو بوش انجام داده‌اند که کلارک در این مصاحبه تأکید کرده است مقامات بلندپایه سیا ازجمله جرج تنت رئیس آن، اطلاعات مهمی را از توطئه و شبکه القاعده ازجمله ورود خالد المحضار و نواف الحازمی (عاملان حملات) به آمریکا و چگونگی استقبال از آن‌ها و کمک به آن‌ها در انجام حملات مخفی نگه‌داشته‌اند. در تمام این سال‌ها هنوز مشخص نشده چرا سیا اطلاعاتی تا این حد مهم درباره تحرکات اعضای القاعده را از اف‌بی‌آی پنهان کرده است.

نکته دیگر اینکه از میان ۱۹ هواپیماربای حوادث ۱۱ سپتامبر، 15 نفر اهل عربستان بوده‌اند و روایت‌های رسمی دولت آمریکا از مسائل مختلف مرتبط با این حادثه با تردیدهای جدی مهندسان و معماران، کارشناسان علوم تخریب، فیزیکدانان و خلبانانی مواجه شده که تحقیقات مستقلی را از زوایای گوناگون علمی درباره آن انجام داده‌اند.
پیش‌ازاین نیز تئوری‌های توطئه زیادی برای واقعه ۱۱ سپتامبر ذکرشده بود.

یک نظرخواهی انجام‌شده در سال ۲۰۰۶ توسط اسکریپس هاوارد و دانشگاه اوهایو نشان می‌دهد که بیش از یک‌سوم جامعه آمریکا مظنون‌اند که مقامات رسمی دولت فدرال به تروریست‌های 11 سپتامبر کمک کرده‌اند یا این‌که برای متوقف کردنشان به اقدامی دست نزده‌اند تا آمریکا دلیلی برای حمله به دو کشور افغانستان و عراق را داشته باشد.

قابل‌توجه‌ترین نظریه، بیان می‌کند که فروپاشی مرکز تجارت جهانی یا همان برج‌های دوقلو نتیجه تخریب کنترل‌شده بوده تا این‌که نتیجه تضعیفِ سازه‌ایِ حاصل از آتش‌سوزی باشد. یک اعتقاد دیگر این است که پنتاگون توسط یک موشک پرتاب‌شده به‌وسیله عناصری در دولت ایالات‌متحده موردحمله قرارگرفته، یا این‌که هواپیمای یک خط تجاری اجازه این عمل را از طریق توقف کاری مؤثر نظامیان آمریکا پیداکرده است.

تمام این تئوری‌ها به همراه گزارش اخیری که نیوزویک منتشر کرده و کتاب‌هایی که دراین‌باره منتشر و فیلم‌هایی که ساخته‌شده، نشانگر آن است که حکومت آل سعود در این جنایت شنیع دست داشته و عواملی از داخل آمریکا یا آنان را کمک کرده‌اند و یا در انجام وظایفشان سهل‌انگاری کرده‌اند.

نتیجه هر چه باشد، واقعه 11 سپتامبر نه‌تنها قربانیان بسیاری بر جای گذاشت و خانواده‌های بسیاری را در سوگ از دست دادن عزیزانشان ماتم‌زده کرد، بلکه توجیهی شد برای حمله نظامی آمریکا به دو کشور افغانستان و عراق و کشتن غیرنظامیان بی‌گناه دیگر و داغدار کردن خانواده‌های آنان.
https://jahannews.com/vdcc1oqep2bq1o8.ala2.html
jahannews.com/vdcc1oqep2bq1o8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *