جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۶

قاچاق بنزین به ۲۰ میلیون لیتر در روز رسید

سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 639929
عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران از قاچاق روزانه دستکم ۲۰ میلیون لیتر بنزین به کشورهای همسایه خبرداد و گفت: بهترین گزینه در حال حاضر برای مبارزه با قاچاق سوخت احیای سامانه هوشمند و کارت سوخت است.
قاچاق بنزین به ۲۰ میلیون لیتر در روز رسید
به گزارش جهان نيوز، حسن خسروجردی عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران افزود: متاسفانه همیشه کشور با قاچاق سوخت مواجه بوده برای اینکه قیمت این فرآورده ها در داخل نسبت به همسایگان و دیگر کشورهای جهان پائین تر است.

وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه با افزایش قیمت دلار قاچاق بنزین به کشورهای همسایه از سود بیشتری نسبت به گذشته برخوردار بوده و به همین دلیل بخشی از آمار مصرف سوخت در داخل بوی قاچاق می دهد.

عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت: طبق آمارها در حال حاضر مصرف روزانه بنزین در کشور 100 میلیون لیتر است حال سئوالی که مطرح می شود اینکه آیا تمامی این حجم بنزین در داخل مورد مصرف قرار می گیرد؟

وی افزود: بدون شک پاسخ پرسش مدنظر منفی است چرا که دستکم روزانه 20 میلیون لیتر بنزین بصورت قاچاق راهی کشورهای همسایه می شود.

خسروجردی تصریح کرد: برای مقابله با قاچاق بنزین راهکارهای مختلفی وجود دارد که افزایش قیمت بنزین و رساندن به سطح جهانی درداخل، استفاده از فناوری های جدید به ویژه کارت سوخت جهت مدیریت مصرف و غیره از جمله این موارد است.

وی اضافه کرد: ایران هم اکنون نمی تواند در اوضاع کنونی راهکار نخست را اجرا کند چون تبعات سنگینی در جامعه به همراه دارد.

عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران یادآورشد: بهترین گزینه در حال حاضر برای مبارزه با قاچاق سوخت احیای سامانه هوشمند و کارت سوخت است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هر کاری که احمدی نژاد کرده بود و اینها گفتند بد بود را دوباره از اول میخواهند شروع کنند . تازه میفهمم چرا اینقدر به احمدی نژاد حمله میکردن
Iran, Islamic Republic of
پس نیروی انتظامی کجاست تا جلوی قاچاق را بگیرد
علی
Iran, Islamic Republic of
باید قاچاق سوخت به چند میلیون لیتر برسه تا مسئولان مملکت از خواب بیدار بشن و استفاده از کارت سوخت را اجباری کنند؟
Iran, Islamic Republic of
علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
چاره کار فعلا کارت سوخت و سهمیه بندی است ضمن اینکه سهمیه بندی تا حدودی می تونه هدف دولت رو هم تامین کنه با با افزایش مثلا دوبرابری قیمت سهمیه و مازاد بر سهمیه میتونه درامد داشته باشه.با کارت سوخت 30درصد از مصرف مدیریت شد.
...