کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری همایش شیرخوارگان‌حسینی در ۴۱ کشور

20 شهريور 1397 ساعت 12:33

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با اشاره به برنامه‌های ماه محرم در کشور گفت: همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه چهارم محرم در ۵ هزار نقطه استان‌ها و ۴۱ کشور جهان برگزار می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، نوشاد نوشادی با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) از آغاز مراسم سوگواری ایام ماه محرم در نقاط مختلف خبرداد و اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی مراسم عزاداری دهه نخست ماه محرم را از شب گذشته در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا آغاز کرده‌‌اند.

وی با اشاره به فعالیت 92 هزار هیئت مذهبی در استان‌ها بیان کرد: هر هیئت یک سنگر اجتماعی به عنوان شعار امسال هیئت‌های مذهبی تعیین شده که در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و حل مشکلات جامعه براساس سیاست‌های دولت برنامه‌ریزی شده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور از شناسنامه‌دار  شدن هیئت‌های مذهبی خبرداد و بیان کرد: این نهاد مذهبی به عنوان دانشگاه پرورش و تربیت مدافعان حرم  است و هیئت‌ها برای محفل ترویج شعائر مذهبی و دفاع از امامت و ولایت برنامه‌ریزی می‌کنند.

نوشادی، با اشاره به برنامه‌های دهه نخست ماه محرم خاطر نشان کرد:همایش میثاق عاشوراییان، شیرخوارگان حسینی و نماز ظهر عاشورا  از برنامه‌های تدوین شده در دهه نخست ماه محرم است.

وی از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 41 کشور جهان خبرداد و بیان کرد: همایش شیرخوارگان حسینی به یاد طفل شش ماهه شهدای دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) با حضور کودکان و مادران در نخستین روز جمعه ماه محرم که مصادف با چهارم این ماه است در 5 هزار نقطه  استان‌ها برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با بیان اینکه برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی سبب می‌شود تا کودکان حسینی و عاشورایی شوند تصریح کرد: هیئت‌های عزاداری باید در آیین‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) از هرگونه خرافه گویی پرهیز و پرمحتوا این مراسم برگزار کنند.

نوشادی با قدردانی از مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی(ع) گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده همایش شیرخوارگان حسینی در 41 کشور جهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش با حضور کودکان با لباس یک دست سبز و سربندهای ائمه اطهار(ع) همراه با مادران عاشورایی برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: انتقال پیام عاشورا از طریق کوچکترین سرباز امام حسین(ع)، حضرت علی اصغر(ع) از اهداف مهم برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف ایران و جهان است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با اشاره به ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی در ایام محرم تصریح کرد: موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی متعددی در سطح کشور در ایام ماه محرم ایجاد می‌شود که ساماندهی آنها برای ارائه خدمات‌دهی بهتر مورد توجه است.

نوشادی خواستار رعایت نکات بهداشتی در توزیع نذورات و پذیرایی مجالس شد و بیان کرد:  هیئت‌های مذهبی ضمن رعایت بهداشت در همه زمینه‌ها به  ویژه در تهیه و توزیع نذورات در راستای حفظ نظم و امنیت مراسم و برنامه‌های ایام محرم، با نیروی انتظامی، بسیج و دستگاه‌های امنیتی همکاری می‌کنند.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 639909

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/639909/برگزاری-همایش-شیرخوارگان-حسینی-۴۱-کشور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com