شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

انفجار مقابل مدرسه دخترانه در شرق افغانستان

سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 639898
منابع خبری اعلام کردند که یک مدرسه دخترانه در شرق افغانستان هدف دو انفجار پی در پی قرار گرفته که تعدادی کشته و زخمی شده‌اند.
انفجار مقابل مدرسه دخترانه در شرق افغانستان

 

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، منابع خبری در ننگرهار اعلام کردند که یک مدرسه دخترانه در شهرستان «بهسود» این ولایت هدف انفجار قرار گرفته است.

«ذبیح‌الله زمری» عضو شورای ولایتی ننگرهار گفت: دو بمب کارگذاری شده در مقابل مدرسه دخترانه موسوم به «ملکه حمیرا» در شهرستان بهسود منفجر شده است.
وی افزود: پس از انفجار نخست که دانش آموزان هدف قرار گرفتند، انفجار دوم اولیا، اساتید و کسانی را که به کمک دانش آموزان آمده بودند را هدف قرار داده است.
عضو شورای ولایتی ننگرهار با تایید تعدادی کشته و زخمی از ارائه آمار دقیق تلفات این حمله خودداری کرد.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته اما گروه تروریستی داعش پیش از این نیز اهداف غیرنظامی بسیاری در این ولایت را هدف قرار داده است.
گروه تروریستی داعش در ماه‌های اخیر به ریاست مهاجرین، مرکز آموزش مامایی و چندین هدف غیرنظامی  در ولایت ننگرهار حمله کرد که صدها کشته و زخمی برجا گذاشت.

دو روز پیش نیز چندین مدرسه دولتی در شهر «شرنه» مرکز ولایت پکتیکا از سوی افراد مسلح ناشناس منفجر شدند.

این در حالی است که گمانه‌زنی‌هایی وجود دارند که شماری از مقامات ارشد دولتی در افزایش ناامنی‌ها و حمایت از گروه تروریستی داعش در این کشور نقش دارند. اخیرا نیروهای ویژه ارتش با حمله به دفتر کاری ژنرال «جرات» مشاور اشرف غنی در ننگرهار چند مظنون را بازداشت کرده و مواد منفجره را کشف و ضبط کردند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *