کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا دلار به وعده‌های مسئولان بی‌توجه است؟+ جدول

20 شهريور 1397 ساعت 10:20

هرچند در سخنان مسئولان رده بالای دولتی صحبت از کنترل بازار و کاهش قیمت ارز است اما کماکان دلار بی‌توجه به این سخنان به مسیر صعودی خود ادامه می‌دهد.


به گزارش جهان نیوز، این گزارش به بررسی روند افزایش قیمت دلار براساس سخنان مسئولان پرداخته ، در این گزارش نیز نگاهی به روند ۶ ماهه گران شدن دلار و همزمانی آن با وعده‌های مسئولان خواهیم داشت.
 

 


روند افزایش قیمت دلار از ابتدای سال

ردیف

مسئول

تاریخ

قیمت وقت

اظهارات

۱ سیف
(رئیس سابق بانک‌مرکزی)
۸ فروردین دلار: ۵.۰۴۱ تقاضای امروز بازار ناشی از مصارف واقعی نبوده و انتظارات نقش مهمی ایفا می‌کند.
 ۲ ستاد اقتصادی دولت ۲۰ فروردین دلار: 6.030 نرخ دلار از روز سه شنبه ۴۲۰۰ تومان خواهد بود؛ نرخ های غیر رسمی دیگر قاچاق محسوب می شود.
۳ سیف
(رئیس سابق بانک‌مرکزی)
۲۱ فروردین یورو: ۶.۱۷۵ تعادل لازم در منابع و مصارف ارزی کشور وجود دارد، در این فضا نباید نرخ ارز این نوسانات را داشته باشد از این رو جای پاهایی دیده می‌شود که حتی کشورهای اطراف ما از جمله امارات و عربستان نیز بی‌تقصیر نیستند.
۴ سیف
(رئیس سابق بانک‌مرکزی)
۲۱ فروردین یورو: ۶.۱۷۵ التهابات اخیر دربازار ارز کار دشمن است و نباید مارا نگران بکند.  افزایش قیمت دلار در «تلگرام» صورت میگرفت و معامله اصلی صورت نمی‌گرفت.
۵ روحانی
(رئیس‌جمهور)
۲۳ فروردین یورو: 6.175 تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای موردنیاز کشور با اطمینان نسبت به آرامش در بازار و نرخ ارز، برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند.
 ۶ سیف
(رئیس سابق بانک‌مرکزی)
۲۳ فروردین یورو: 6.175 ابلاغیه بانک مرکزی و تصمیمی که به تک نرخی شدن ارز منجر شد بهترین و کارآمدترین تصمیم در شرایط فعلی بود.
۷ هیئت دولت ۲۹ فروردین یورو:6.805 یورو جایگزین دلار در تکالیف ارزی شد.
۸ جهانگیری
(معاون‌اول رئیس‌جمهور)
۱ اردیبهشت یورو:6.860  تصمیمات خوبی در خصوص ارز اتخاذ شد اما در خارج از کشور عده ای تلاش می کردند که القا کنند که طرح ساماندهی ارز طرحی شکست خورده است اما امروز با قاطعیت اعلام می کنم که این طرح حتماً موفق خواهد شد.
۹ جهانگیری
(معاون‌اول رئیس‌جمهور)
۱ اردیبهشت یورو: 6.860 دولت نمی‌تواند نسبت به زندگی مردم بی تفاوت باشد و بگذارد قیمت ارز بالا برود.
 ۱۰ جهانگیری
(معاون‌اول رئیس‌جمهور)
۵ اردیبهشت یورو: 6.795 تحولات بازار ارز و سکه مثبت است.
 ۱۱ روحانی
(رئیس‌جمهور)
۶ اردیبهشت یورو:6.825 همه نیازهای ارزی کشور در سیستم جدید ارزی با شفافیت تامین می شود.
۱۲ سیف
(رئیس سابق بانک‌مرکزی)
۹ اردیبهشت یورو: 6.836 در طرح جدید قیمت ۴۲۰۰ تومان به صورت کاملا واقع بینانه و با اعمال نظرات کارشناسی ؛ محاسبه و اعلام شده با این حال برنامه ای برای تثبیت همین رقم در بلندمدت هم نداریم.
 ۱۳ جهانگیری
(معاون‌اول رئیس‌جمهور)
۱۸ اردیبهشت یورو: 7.581 اگر نقدی متوجه دولت باشد از این منظر باید ابراز شود که چرا این سیاست های جدید ارزی یک ماه زودتر اتخاذ نشد.
۱۴ نوبخت
(سخنگوی دولت)
۲۲ خرداد  یورو: ۸.۱۸۳ تبدیل نقدینگی و سرمایه مردم در بازار مسکن،خودرو و سکه باعث به وجود آمدن حباب شده و وظیفه دستگاه‌های نظارتی است که با مسببان این افزایش قیمت‌ها برخورد جدی داشته باشد.
 ۱۵ سیف
(رئیس سابق بانک مرکزی)
۲۲ خرداد یورو: ۸.۱۸۳ به نظر می رسد اتفاقات به وجود آمده بیشتر عامل روانی دارد که به تدریج می تواند برطرف شود.
۱۶ سیف
(رئیس سابق بانک‌مرکزی)
۱ مرداد یورو: ۱۱.۰۹۹ اعلام سیاست‌ها و اقدامات جدید خصمانه از سوی دولت آمریکا با هدف قطع کامل درآمدهای ارزی کشور و همراهی برخی از شرکت‌های بین‌المللی با برنامه‌های اعلام شده، باعث شکل گیری التهاباتی در بازار ارز شد.
۱۷ جهانگیری
(معاون‌اول رئیس‌جمهور)
۳ مرداد یورو:10.870 وی  با اشاره به نوسانات شدید نرخ ارز، عامل اصلی این اتفاق را جنگ رسانه ای دانست و گفت: قیمت ارزی که در بازار سیاه اعلام می شود درصد بسیار اندکی از حجم مبادلات ارزی کشور است.
۱۸ پورابراهیمی
(رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس)
۸ مرداد  یورو:۱۳.۲۶۵ در حالی که پتروشیمی ها امسال سه و نیم میلیارد دلار صادرات داشتند تنها دو و یک دهم میلیارد دلار ثبت کردند و مابقی به جاهای دیگر رفته است.
۱۹ روحانی
(رئیس‌جمهور)
۱۵ مرداد یورو:10.904 چرا ارز بالا و پایین می‌شود به غیر از مسأله نقدینگی داخلی، دسترسی ما به ارز مورد بحث است.
۲۰ جهانگیری
(معاون‌اول رئیس‌جمهور)
۲۴ مرداد یورو:11.267 همه تدابیر لازم برای مواجهه با شرایط مختلف اندیشیده شده است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
۲۱ روحانی
(رئیس‌جمهور)
۶ شهریور یورو:12460 تلاش دولت بر این است که این قیمت متعادل‌تر شود. در روزهای اخیر نسبت به هفته قبل قیمت ارز مقداری متعادل شده است. در هفته‌های بعد متعادل‌تر خواهد شد. همه تلاش ما این است که مردم احساس نگرانی نکنند. البته این نکته را هم خدمت نمایندگان بگویم که ذخایر ارزی‌مان را بالا می‌بریم.
۲۲ همتی
(رئیس بانک‌مرکزی)
۱۰ شهریور یورو:12738 تلاش می کنیم امکانات ارزی کشور را بیشتر و متنوع تر کنیم و سیاست ما این است که حتی الامکان با منابع غیر بانک مرکزی بازار ارز را کنترل کنیم و منابع ارزی بانک مرکزی را به تامین کالاهای ضروری و اساسی  و تجهیزات نفتی اختصاص دهیم.


کد مطلب: 639849

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/639849/چرا-دلار-وعده-های-مسئولان-بی-توجه-جدول

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com