پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۲۷

حمله به «حجاب» به سبک شهرداری اصلاح طلبان

سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 639789
یک بنر تبلیغاتی در نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفت‌وگو در معرض دید مردم قرار گرفته که با انتقاد به پوشش مشکی‌رنگ (شما بخوانید چادر) زنان را به تغییر چهره شهر دعوت کرده است.
حمله به «حجاب» به سبک شهرداری اصلاح طلبان
به گزارش جهان نيوز، هنوز چیزی نگذشته است؛ امروز روز اول محرم است و هیات‌ها با همت مردمی و به‌رغم تمام بی‌مهری‌های مسئولان شهری برپا شده‌اند، با همان شور و حال سال‌های گذشته و حتی بیشتر. ایستگاه‌های صلواتی چای و شربت‌شان به راه است و دستگاه‌های اکو، ذکر حسین(ع) را در گوشه و کنار شهر فریاد می‌کشند. احتیاجی به بیلبوردهای بی‌جان و کم‌کار شهری هم نیست. مردم خودشان پای کار آمده‌اند، هر کسی پرچمی برداشته و مقابل در خانه‌اش نصب کرده و آماده عزای حسین(ع) شده است. هرساله قبل از مدیریت امیدی‌ها و اعتدالی‌ها بر پایتخت، هیات‌ها تحت حمایت شهرداری قرار می‌گرفتند و بخش اندکی از احتیاجات‌شان ذیل همین کمک‌ها مرتفع می‌شد؛ بن‌کارت می‌گرفتند و در نمایشگاه عطر سیب در کنار مخارجی که با کمک‌های مردمی انجام می‌دادند، مایحتاج‌شان را تهیه می‌کردند. کمک‌ها چشمگیر نبود، اما حداقلی بود برای برگزاری آبرومندانه‌تر عزاداری‌ها؛ اما امسال شورای یک‌دست اصلاحات کار خودش را کرد و بعد از اظهارات ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران مبنی‌بر عدم هزینه‌کرد شهرداری برای برپایی نمایشگاه عطر سیب و کمک حال حدود 30 هزار هیات در تهران، با این استدلال که هیات‌ها خودشان از پس فعالیت‌ها و مخارج‌شان برمی‌آیند (استدلالی نظیر آنچه در دوره پهلوی دوم مشاهده شد) با کسر بودجه این نمایشگاه و حذف بن‌کارت‌های بلاعوض، رونق را از این بازار گرفت.

این را اگر اولین اقدام مدیریت شهری در تقابل اعتقادی تا به امروز ببینیم، برای تشریح اقدامات بعدی لازم است مقدمه‌ای را عنوان کنیم.

بیلبوردهای بی‌ذوق و زننده‌ای که با کمترین خلاقیت و نوآوری و ذوق هنری ایجاد شده‌اند و کمترین کمکی به زیبایی شهر نکرده‌اند، هنوز در برخی نقاط تهران مشاهده می‌شوند؛ عده‌ای به تمسخر  ایستادند و تماشا کردند، عده‌ای عکس گرفتند و این بیلبوردهای مشهور به «گفت‌وگو» را که متشکل از چند دایره رنگی روی یک زمینه تکراری و بی‌روح است، در فضای مجازی بی‌آبرو کردند تا مشخص شود که شهرداری حتی در طراحی مبلمان و زیباسازی شهری در بی‌ذوق‌ترین و بی‌برنامه‌ترین دوران خود قرار دارد.  این تابلوهای «گفت‌وگو» اما پایان کار هنرنمایی‌های شهری در حوزه زیباسازی و ساماندهی بیلبوردها نبود، هم‌طیف‌های همان‌هایی که دیوارنگاره‌های ولیعصر را نقد کردند این‌بار با زبانی نه در لفافه که کاملا آشکارا در ایامی که مرد و زن سیاه‌پوش عزای حسین(ع) هستند، با طرحی توهین‌آمیز خط رد روی رنگ سیاه کشیدند و زنان را به رنگ و لعاب جهت مشارکت و تغییر چهره شهر به میدان خواندند.  یک بنر تبلیغاتی در نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفت‌وگو در معرض دید مردم قرار گرفته که با انتقاد به پوشش مشکی‌رنگ (شما بخوانید چادر) زنان را به تغییر چهره شهر دعوت کرده است.

این دعوت را اگر نگاه ابزارگونه به زن تلقی نکنیم (که نمی‌شود) زنان را از جایگاه بهره‌مندان از زیبایی شهر به جایگاه المان‌های زیبایی شهری مثل بیلبوردها، مثل نرده‌ها یا حتی ایستگاه‌ها و... که همان ابزار می‌شود، تنزل می‌دهد.
 

محمدعلی افشانی، شهردار تهران سه روز پیش در جریان برگزاری همین نمایشگاه و با حضور در آن طی سخنانی مدیریت شهری در کنار زنان پایتخت را مطرح کرد و گفت: «مدیریت شهری در کنار زنان شهر است و به آنها کمک خواهد کرد.»

حالا با دیدن چنین تبلیغ و طرحی در همین نمایشگاه نحوه کمک‌رسانی و کمک‌خواهی از زنان در پایتخت توسط شهرداری مشخص شده و احتمالا مدیران شهری چشم به پوشش‌های رنگی زنان در معابر و خیابان‌ها بسته‌اند و در همین راستا شاید روسری و مانتوی رنگی هم به رایگان پخش کنند.

برای تقابل با چنین اتفاق و تقابل آشکاری، انتظاری از هیچ چهره موافق و منتقدی از دولت نیست، احتمالا همین حالا که این متن را می‌خوانید به دستور مقامات شهرداری، بنرها را از نمایشگاه جمع کرده باشند، چون کسی حاضر نشد پاسخی به این اتفاق بدهد.

منبع: فرهیختگان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا شما حجاب را سیاه می دانید ؟
یا دل شما هم سیاه است یا غرض ورز
می شود حجاب داشت ولی به رنگ شاد .
Iran, Islamic Republic of
اصلا درست یا غلط اونهایی که چادر سر می کنند خودشان انتخاب می کنند و نیازی به شما ندارند که بگویید چه رنگی بپوشند
France
ولی اونایی که چادر نمیپوشند نیاز دارن که امثال شما بهشون بگن چه رنگی بپوشن بله؟
...
Iran, Islamic Republic of
یعنی در ماه محرم و عزا تبلیغ می کنند که سیاه نپوشند و رنگی بپوشند ؟!! اف بر شما ؟! نفرین بر آنان که شما را روی کار آوردند!
دشمنی با آل علی علیهم السلام
Iran, Islamic Republic of
سال گذشته شهرداری بابل به بهانه زیباسازی تابلوهای محرم را از سطح شهر جمع کرد به محرم امسال نرسیده چند نفرشان به اتهام مسائل اخلاقی و مالی بازداشت شدند منتظر عاقبت این شورای تهران هم هستیم
هر که با آل علی علیهم السلام در افتد ور افتد
Iran, Islamic Republic of
دل شما سیاه است و اطلاعی از احکام اسلامی ندارید. در اسلام زن نباید لباسی بپوشد که در میان نامحرم جلب توجه کند و زیبایی هایش را نباید نمایش دهد. برای چی می خوان زن ها رنگ های شاد بپوشند ؟ 99 درصد رنگ و تیپ لباس ما رو دیگران می بینند نه خودمان. رنگ لباس بیشتر برای دیگران است . آیا زن رنگ لباسی انتخاب می کنه که مردان خوششان بیاید؟
بی حیایی و بی شرمی بس است . دهن کجی به حجاب بس است. زنگ رو رنگ نکنید بفرستید جلوی مردها
Iran, Islamic Republic of
بله زنان چهره بعضی ها را رو می کنند و زنانی هستند که درون خود را نشان می دهند. کسی به زنان در اول انقلاب اجار نکرد چادر مشکی سر کنند ولی آقایان برای اینکه عرضه کار برای شهر ندارند ناموس مردم را می خواهند زینت بی آبرویی شهر کنند.
Iran, Islamic Republic of
خجالت از پرچم عزای امام حسین بکشند.مردم پیراهن مشکی به تن می کنند. عدهای خود فروخته این گند کاریها را می کنند. یکی نیست بگه نادان مگر زن ابزار خیابان است؟
Iran, Islamic Republic of
ليبرال ها حالا گستاخ هم شده اند
Iran, Islamic Republic of
به خدا این ها حتی لیبرال هم نیستند
Iran, Islamic Republic of
قبلا هم کسانی خواستند با چادر مبارزه کنند نتوانستند از رضا شاه بگیرید تا الان . حالا هم کسی نمیتواند چادر مشکی را از ما بگیرد حالا چه با زور چه با تبلیغ رنگی شدن‌شهر ...
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که مخالف چادر تبلیغ میکنند آبروی خودشان را میبرند و دست خود را جلوی ملت رو میکنند به نتیجه دلخواه نمی رسند و خبر ندارند در آینده نزدیکی همه جامعه به حجاب برتر رو می آورند.
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
شعار حزب الله لبنان در محرم امسال «ما ترکتُکَ یا حُسین»است یعنی یاحسین(ع)تو را ترک نمی‌کنیم؛ با این اقدامات مفسدین بر علیه زنان مومن وحجاب اسلامی در کشور ؛ بیائید ما هم شعار محرم را«ما ترکتُکَ یا زینب(ع)»قرار دهیم.
عمار
Iran, Islamic Republic of
خیلی طول نمیکشه شهرداری محبوب پایتخت لباسهای زنان را تبدیل به بیلبورد کند!!!!
درغیاب مسئولین فرهنگی سیاست زده کشور ناتوی فرهنگی میتازد ویکی یکی سنگرهای فرهنگی کشور را تصرف میکند!
سربازان فرهنگی ماخوابند ویا مشغول امور دیگرند درحالی که سربازان وتجهیزات دشمنان زره پوش به مواضع ما میتازند.متاسفانه.
این همه شبکه تلویزیونی فارسی زبان ،سایتهای بیشمار ،گروهها وشبکه های اجتماعی و.......+عده ای مددکار داخلی همگی درحال کارند اما درمقابل مسئولین فرهنگی ما بجای کارهای ضربتی وعمیق فرهنگی وواکسیناسیون فرهنگی بدنبال فلان جناح ومنافع فلانی و..... مشغول خوابند.!!
خاک بر سرشون . بیوجودهای بی غیرت حجاب حکم خداست با خدا میخوای بجنگی
رضا
Iran, Islamic Republic of
امروز خانم راکعی مشاور شهردار تهران پاسخ داده و گفته اصلا منظورمان چادر و حجاب زنان نبوده ! بلکه منظور استفاده زنان از کیسه های پلاستیکی رنگی به جای کیسه های پلاستیکی مشکی بوده !! در دفع زباله !!
واقعا ممکنه یه نفر مردم رو اینقدر نادان تصور کنه ؟!!!
از تک تک شهروندان تهران بپرسید آیا یک نفر چنین برداشتی می کند ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
همون هایی که میگن مشکل کشور ما مگه تار موی زنان است الان جواب بدن که آیا مشکل کشور ما چادر مشکی مادران عزیز کشور است؟ چرا باید بودجه مردم که باید برای خدمت رسانی به مردم استفاده شود خرج این کار شود؟
Iran, Islamic Republic of
این ها همانهایی هستند که بیلبورد نابودی اسرائیل و بیلبوردهای سیاسی رو برداشتند و می گفتند بنرهایی که شهرداری قالیباف در شهر نصب می کرد روی اعصاب مردم است.
Iran, Islamic Republic of
لااقل خجالت از امام حسین میکشید دم محرم این حرفو نمیگفت
Iran, Islamic Republic of
ایکاش یکی از اون موشکای اربیل منحرف میشد میخورد تو سر بی غیرتهای سکولاریست ولامذهبان افسادطلب در داخل وخارج دولت ومجلس وشوراهای شهر و شهرداری ها. یقینا منافقین از کفار و نفوذی ها از تروریست ها بدترند.
حلما
Iran, Islamic Republic of
دوستان من خودم چادری ام اما این تبلیغ بیشتر ضدزن است تا ضد چادر بهتر از این نمیشد به شخصیت زن ان هم زنی که چادر نمیپوشد توهین کرد انها خود اعتراف کردن که چادر باعث میشه زن از نگاه های هرزه دور باشه اما به شکل زننده ای به زنانی که چادر نمیپوشن توهین شده......
Iran, Islamic Republic of
حالا به غیر از بحث اصلی از لحاظ هنری این بنر تو پایین ترین حد ممکن قرار داره.بسیار بچه گانه و غیر هنری .واقعا حیف بیت المان که به طراح این بنر دادن.اون ضربدر روی رنگ مشکی خیلی ابلهانه است
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
علیرغم توجیه مسئول فرهنگی شهرداری ؛ مغرضانه بودن طرح این بنر ،
با عزای محرم و چادر ، کاملا مشود است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مقصر مردم هستند که ادعا می کنند پیرو ائمه اطهار (ع)هستند اما با این دهن کجی ها مبارزه نمی کنند واجازه می دهند .... به دین مقدس اسلام توهین کند...
از یه طرف تیتر میزنید سریال مستهجن ممنوعه رو کی اجازه پخش داده و از طرف دیگه زیر هر صفحه تون تبلیغشو میزارید!!!!!
بله از نظر شما هم وقتی پول بدهند میشه سریال مستهجن هم تبلیغ کرد
حسين نصيري
Iran, Islamic Republic of
...