کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماهیت عجیب لکه‌های کره ماه مشخص شد

20 شهريور 1397 ساعت 7:58

دانشمندان سرانجام موفق شدند ماهیت لکه های عجیب و درخشان موجود بر روی سطح کره ماه را مشخص کنند. این لکه ها مانند خامه هایی که بر روی سطح قهوه پخش می شوند در نوسان هستند.


به گزارش جهان نیوز، دانشمندان سرانجام موفق شدند ماهیت لکه های عجیب و درخشان موجود بر روی سطح کره ماه را مشخص کنند. این لکه ها مانند خامه هایی که بر روی سطح قهوه پخش می شوند در نوسان هستند.

بررسی های دانشگاه های راجرز و کالیفرنیا نشان می دهد این لکه ها حاصل یک توده گداخته آتشفشانی و باستانی هستند که در زیر سطح کره ماه در حال فعالیت است.
توده آتشفشانی مذکور تحت تاثیر میدان مغناطیسی داخلی کره ماه قرار می گیرد و حرکت ها و چرخش های آن باعث شکل گیری لکه های جیب درخشان و کدر در سطح ماه می گردد.

پژوهشگران برای دستیابی به این نتیجه برای مدت طولانی فعالیت های میدان های مغناطیسیکره ماه را زیر نظر گرفتند و با تجزیه وتحلیل عکس های باکیفیت از سطح کره ماه به این نتیجه دست یافتند. آنها همچنین یک مدل ریاضی برای بررسی نحوه شکل گیری و حرکت ها و فعالیت های میدان های مغناطیسی و لکه های مربوط به آنها طراحی کردند.

برهمین اساس فعالیت و حرکت این لکه ها در دمای 600 درجه سانتیگراد و در محیطی مانند کره ماه که میزان اکسیژن موجود در ان در حد صفر است به اوج می رسد

منبع: فارس


کد مطلب: 639779

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/639779/ماهیت-عجیب-لکه-های-کره-ماه-مشخص

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com