جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

سناتور ایالتی آمریکا: بشار اسد فردی فروتن است/دمشق هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نکرده

سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب: 639774
سناتور ایالتی آمریکا که به تازگی به سوریه سفر کرده و با «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرده او را فردی فروتن توصیف می‌کند.
سناتور آمریکا: بشار اسد فردی فروتن است
به گزارش جهان نيوز، «ریچارد بلک»، سناتور ایالتی آمریکا که به تازگی به سوریه سفر کرده و با «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرده او را فردی فروتن توصیف می‌کند. 

بلک که عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای ایالت ویرجینیا است درباره سفر اخیرش به سوریه به اسپوتنیک گفت: «این دومین باری است که من با رئیس‌جمهور اسد دیدار کردم. برنامه دیدار ما ۴۵ دقیقه‌ای بود ، اما آخر سر سه ساعت صحبت کرده بودیم. آخرین بار، خوش‌بین و مصمم بود.»

این سناتور ایالتی اضافه کرد: «فکر می‌کنم او همانند تمام سوری‌ها می‌داند که اگر غرب دست به اقدام خیلی مخربی نزند، جنگ خیلی زود به پایان خواهد رسید. فکر می‌کنم سوری‌ها آماده این هستند. اما او بسیار شاد و پرانرژی بود.»

وی در پاسخ به سوالی که رسانه‌های غربی چطور بشار اسد را به تصویر می‌کشند گفت: «درباره این پرسیدید که رسانه‌ها چگونه او را به تصویر می‌کشند؟ مردم در سوریه می‌دانند که او فرد بسیار فروتنی است.»

بلک اضافه کرد: «او همانند ما و بسیاری از کشورهای غربی، ریاست‌جمهوری امپراطوری ندارد. وقتی که سرزده به یک جشن مذهبی می‌رود، خواه در آنجا مسلمان‌ها باشند یا مسیحی‌ها، خودش رانندگی می‌کند. اسکورت ندارد و مردم به همین دلیل دوستش دارند.»

او درباره ادعاهای مربوط به حمله شیمیایی در سوریه هم اظهارنظر کرد و گفت: «من هفت سال است که درباره جنگ سوریه تحقیق کرده‌ام... من هر کدام از این حملات تحریک‌آمیز شیمیایی را مطالعه کرده‌ام و به استثنای دوما، تمامی آنها با همکاری ترکیه و سایر سازمان‌های اطلاعات خارجی توسط تروریست‌ها انجام شده‌اند.»

سناتور بلک درباره حمله دوما گفت: «در دوما، اوضاع بسیار متقاوتی اتفاق افتاد که هیچ‌ وقت در رسانه‌ها فاش نشد. دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس از چند هفته قبل‌تر شروع به هشدار دادن کردند که قرار است در دوما حمله شیمیایی اتفاق بیفتد و دولت سوریه قرار است این کار را انجام بدهد.»

وی تأکید کرد: «نیروهای ارتش سوریه از یک جهت غافلگیرکننده حمله کردند و آزمایش‌گاه شیمیایی‌ای را که قرار بود شورشی‌ها از آن برای حمله شیمیایی استفاده کنند و بعد تقصیرها را گردن سوریه بیندازند، تصرف کردند.»

او گفت: «در نهایت، شورشی‌ها مجبور شدند تسلیم شوند و یک حمله شیمیایی ساختگی انجام دادند. هرگز در دوما حمله شیمیایی انجام نشد.»

وزارت دفاع روسیه پیش از این از تحرکاتی خبر داده که به موجب آن دولت آمریکا قصد دارد با مشارکت متحدانش، یک حمله شیمیایی ساختگی را در ادلب انجام داده و دمشق را به انجام آن متهم کند. 

مقام‌های روس همچنین چندین بار هشدار داده‌اند سازمان‌های جاسوسی انگلیس نیز در این طرح‌ریزی مشارکت دارند و قصد دارند با همکاری تروریست‌ها زمینه‌چینی‌ها برای حمله ساختگی در سوریه را فراهم کنند. 

این اولین بار نیست که کشورهای غربی دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی، یا تلاش برای استفاده از آن متهم می‌کنند. آمریکا پیش از این دو بار به همین بهانه حملاتی علیه سوریه انجام داده است.

حملات قبلی به سوریه
اولین بار، فروردین ماه سال ۱۳۹۶ بود که آمریکا به بهانه حمله شیمیایی در «خان شیخون»، به پایگاه هوایی «الشعیرات» ارتش سوریه در در استان حمص حملات موشکی کرد. 

دومین حمله به بهانه سلاح‌های شیمیایی، ۲۵ فروردین سال جاری توسط سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس انجام شد و آنها جمعا ۱۰۰ موشک به سوریه شلیک کردند.
وزارت دفاع روسیه درباره این حمله اعلام کرده بود که پدافند ارتش سوریه ۷۰ درصد از موشک‌های مهاجمین را ساقط کرد. 

همزمان با هشدارها درباره بهانه‌جویی‌های غرب، رسانه‌های آمریکایی از قبیل «بلومبرگ»، از هشدار واشنگتن به مسکو درباره «اقدام نظامی قوی» آمریکا در سوریه خبر دادند. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *