پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

اقدام سوال برانگیز شهرداری در آستانه محرم

دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب: 639745
سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی، چند روزی است افتتاح شده و به گفته مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران قرار بوده تفاوت های بسیاری با دوره های پیشین داشته باشد.
اقدام سوال برانگیز شهرداری در آستانه محرم
به گزارش جهان نيوز،  یکی از موضوعاتی که فاطمه راکعی در نشست خبری نمایشگاه سیزدهم به آن اشاره کرد، جشن بانو در سالن همایش‌های برج میلاد که سال گذشته به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) برگزار شد و حواشی بسیاری به همراه داشت. راکعی در حالی گفت «من صحبت‌هایی در مورد آنچه که گذشت دارم و به نظرم باید درمورد برخی موارد کتاب نوشت» که امسال هم بار دیگر شاهد حواشی در حوزه مربوط به بانوان بودیم.

در نمایشگاه امسال بنری تحت عنوان «زنان چهره شهر را تغییر می‌دهند» برای نمایشگاه طراحی شده بود که در در میانه این بنر ۵ رنگ سبز،آبی، قرمز، نارنجی و مشکی به چشم می خورد، د رحالی که روی خط مشکی، ضربدر زده شده بود.
این بنر در فضای مجازی، محور انتقادهای بسیاری قرار گرفت و اعتراضات زیادی را به همراه داشت؛ به برخی از این انتقادها می توان فهرست وار به این شرح اشاره کرد:

زنان دفتر نقاشی شما نیستند که بخواهد آن ها را نقاشی کنید
کی می خواهید بفهمید که زن، آدم است، شیء نیست
تبلیغات رسمی شهرداری علیه چادر
زن سیمان و سازه نیست که شهر را زیبا کند

زنان چهره شهر را تغییر می دهند اما نه آن گونه که لیبرال های شهرداری فکر می کنند
و....
با توجه به حملاتی که این روزها در فضای اجتماعی به موضوع حجاب و چادر می شود از یکسو و از سوی دیگر به دلیل هم زمانی این ایام با آغاز ماه محرم، قطعا طراحی چنین پوسترهایی نمی تواند معقول و منطقی باشد و قطعا عامل دلنگرانی فعالان حوزه فرهنگ و عفاف می شود.

مشاور شهردار و مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران در گفتگو با شهرنوشت درباره این پوستر و طراحی آن گفت: پوستری که درباره آن حاشیه ایجاد شده، مربوط به محیط زیست و رنگ آن خاکستری است و پوستر اصلی نمایشگاه هم نیست.

راکعی گفت: در هر دوره از نمایشگاه کیسه هایی را با هدف ترغیب به استفاده نکردن از پلاستیک به نمایش می گذاریم. امسال هم یکی از رئوس برنامه حوزه زنان، تغییر چهره خاکستری شهر است، رنگ پوستر هم خاکستری است که روی آن خط مشکی کشیده شده است.

 مشاور شهردار تهران و مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران افزود: ۲ بنر در کنار کیسه ها زدیم که پوستر نیست و در بخش جانبی نمایشگاه است و پیام پوستر این است که می خواهیم دود، گرد و غبار و خاک را از چهره شهر پاک کنیم و تحقق این هدف را هم با مشارکت زنان آغاز کردیم و به زودی با محلات برای رنگی کردن سطح شهر و خانه های تعامل خواهیم کرد.

 وی با تاکید بر اینکه رنگ پوستر نمایشگاه خاکستری است نه مشکی؛ بیان کرد: ما با رنگ مشکی مشکلی نداریم، اما متاسفانه برخی بدون کسب اطلاع از افراد مسئول و بدون اینکه از قضاوت خود اطمینان داشته باشند، با شائبه سازی ناروا دنبال حاشیه سازی برای شهرداری و حوزه زنان هستند.

با این حال به نظر می رسد با توجه به شرایط کنونی و جنگ نرمی که دشمن آغاز کرده، این توضیحات پاسخ قانع کننده ای نیست. قضاوت با خوانندگان.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زنان ما در دوران دفاع مقدس چهره شهرها و کشور را تغییر دادند ولی نه با کنار گذاشتن چادر یا حجاب و عفاف خود بلکه با ایثار و از خود گذشتگی و پرورش پهلوانان واقعی این مرز و بوم و پشتیبانی همه جانبه از انقلاب اسلامی و ولی فقیه و حجت شرعی الهی و حضور خود در سنگرهای پشت جبهه و حتی در جبهه.
Iran, Islamic Republic of
از رقص دخترکان در برج میلاد ُرسیدن به زدن هویت زن مسلمان یعنی حجاب !‌خانوم عضو شورای شهر گفت که نرم افزاری کار میکنیم ها!‌یعنی به جای حل مشکل ترافیکتون ُحجابتون رو حل میکنیم!