کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲ عامل کاهش قیمت طلا

19 شهريور 1397 ساعت 16:39

قیمت طلا به علت انتظار برای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه سپتامبر و نگرانی در مورد تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین کاهش یافت.


به گزارش جهان نیوز به نقل از رویترز، قیمت طلا برای دومین جلسه کاری متوالی به علت انتظار برای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه سپتامبر و نگرانی در مورد تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین که دلار را قوی نگه داشته، کاهش یافت.

هر اونس طلا با 2.73 دلار کاهش 1194.20 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها هفته گذشته 0.4 درصد از ارزش خود را از دست داد.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت: «گزارش فرصت‌های شغلی قوی سبب شد تا فشار کاهشی ملایمی به طلا وارد شود... دلار همچنان بر قیمت طلا تاثیر دارد و تا زمانی دلار تقویت شده است، طلا تحت فشار باقی می‌ماند.»

آمار فرصت‌های شغلی آمریکا در بخش غیرکشاورزی در روز جمعه قوی‌تر از انتظار بود که انتظارات برای افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر را تقویت کرد. این افزایش سومین افزایش نرخ بهره در سال جاری خواهد بود.

به لطف آمار فرصت‌های شغلی و هشدار دوباره ترامپ برای اعمال تعرفه بر 267 میلیارد دلار از کالاهای چینی پس از تعهد به اعمال تعرفه بر 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از این کشور، دلار امروز در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی تقویت شد.

شارما ادامه داد: «به نظر می‌رسد که آمریکا در حال حاضر می‌تواند تاثیر جنگ تجاری را تحمل کند اما سوال این است که تاچه زمانی می‌تواند. با وضع تعرفه‌ها، صادرات آمریکا نیز به همان اندازه تاثیر منفی خواهد گرفت.»

طلا تاکنون در سال جاری به علت اختلافات تجاری، تضعیف ارز در بازارهای نوظهور و افزایش نرخ بهره آمریکا که دلار را تقویت کرد، بیش از 8 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

ذخایر طلای صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا تاکنون بیش از 4 میلیون اونس از زمان اوج آن در اواخر آوریل کاهش یافته است.

منبع: فارس


کد مطلب: 639740

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/639740/۲-عامل-کاهش-قیمت-طلا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com