جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

خطرناک‌ترین پیام توئیتری ترامپ چه بود؟

دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 639698
باب وودوارد در کتاب جدیدش به پیام توئیتری خطرناکی از رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد که می‌توانست آغازگر جنگ میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ شود.
خطرناک‌ترین پیام توئیتری ترامپ چه بود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، باب وودوارد، روزنامه‌نگار و خبرنگار معروف آمریکایی در مصاحبه‌ای اعلام کرد اوایل امسال دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور قصد داشته پیامی را در صفحه توئیتر خود منتشر کند که آن پیام برای کره شمالی می‌توانست به عنوان نشانه‌ای برای حمله فوری آمریکا علیه این کشور تلقی شود.

وودوارد که کتاب تازه او با نام «وحشت: ترامپ در کاخ سفید» از روز سه‌شنبه راهی بازار شد، در مصاحبه‌ با سی بی اس از این ماجرا به عنوان خطرناک‌ترین بیانیه ترامپ درباره مسئله هسته‌ای کره شمالی یاد کرد. وودوارد با اشاره به خانواده‌های نیروهای نظامی آمریکا در شبه‌جزیره کره، گفت ترامپ در پیامی توئیتری که آماده کرده بود، آورده بود ما قصد داریم اعضای خانواده‌های 28 هزار سرباز آمریکایی را از کره جنوبی خارج کنیم.

بنابر اعلام شبکه خبری سی بی اس، این توئیت ترامپ هیچگاه منتشر نشد، زیرا از طریق منابع مخفی مشخص شد که کره شمالی این پیام رئیس جمهور آمریکا را نشانه آماده شدن واشنگتن برای تدارک حمله به پیونگ یانگ تلقی می‌کند.

در آن زمان رئیس پنتاگون درباره توئیت ترامپ احساس خطر و اعلام کرده بود ما اطلاعات موثق داریم که مقامات کره شمالی این توئیت را به عنوان اعلان یک حمله قریب الوقوع تلقی خواهند کرد. وزیر دفاع آمریکا در آن زمان ترامپ را متقاعد کرده بود که این پیام می‌تواند برای پیونگ یونگ به معنای اعلان جنگ باشد و او را از انتشار آن منصرف کرد.

 خبرنگار باسابقه آمریکایی در کتاب جدید خود ترامپ را فردی نادان توصیف کرد به طوریکه دستیاران او در کاخ سفید از ترس اقدامات ابلهانه او یکی از اسناد مهم را از روی میز کارش در کاخ سفید به سرقت برده‌اند. وودوارد ماجرای مذکور را به عنوان یک کودتای اداری در کاخ سفید توصیف کرد که نشان دهنده مخالفت نرم و داخلی در برابر تصمیمات ترامپ است.

وودوارد که در ماجرای افشای رسوایی واترگیت -که منجر به کناره‌گیری ریچارد نیکسون، رئیس جمهور وقت آمریکا شد- نقش داشت، توصیه کرد بهتر است مردم از خواب بیدار شوند و ببیند چه چیزی در این کشور در حال وقوع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *