پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
با اشاره ضمنی به ترامپ؛

اوباما سیاست هراس‌افکنی را محکوم کرد

دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 639680
رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از رای‌دهندگان خواست تا بسیج شده و کنترل کنگره را به دموکرات‌ها باز گردانند. او همچنین سیاست‌های هراس را که موجب اختلاف‌افکنی در کشورش شده، محکوم کرد.
اوباما سیاست هراس‌افکنی را محکوم کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در جمع حامیانش در کالیفرنیا تاکید کرد ایالات متحده در "برهه چالش‌برانگیزی" به سر می‌برد. اوباما با کنار راندن سنت حضور اندک مقام‌های سابق در گردهمایی‌های مردمی، به کمپین‌های انتخاباتی بازگشته و جمعه در ایالت ایلینوی تلاش کرد تا به دموکرات‌ها در انتخابات ماه نوامبر کنگره کمک کند.  

او شنبه تاکید کرد، رای‌دهندگان باید پیام واضحی در ماه نوامبر ارسال کنند مبنی بر اینکه خواستار "لغو چرخه خشم و اختلاف" هستند و مایلند تا "قدرت تفکر به سیاست بازگردد." گرچه اوباما به نام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره‌ای نکرد اما منظور او واضح بود.

او گفت: خطر نه فقط برای دموکرات‌ها بلکه برای تمام آمریکایی‌ها وجود دارد و مردم بابت مسائل بسیاری نگرانی دارند؛ از مشکل در سیستم بهداشت و درمان تا هزینه‌های بالای آموزشی و تغییرات آب و هوایی و دیگر مسائل. اگر ما اقدامی نکنیم، اوضاع بدتر خواهد شد و صداهای دیگر این خلاء را پر می‌کنند.

اوبامای ۵۷ ساله تاکید کرد، بزرگترین تهدید برای دموکراسی آمریکا نه از جانب اشخاص یا حتی از جانب گروهی از میلیاردها که برای سلطه بر سیاست این کشور تقلا می‌کنند، بلکه تهدید بی عاطفگی و بی تفاوتی است. این ما هستیم که کاری که باید انجام نمی‌دهیم.  

اوباما پیشتر هم سخنانی تند و تیزی علیه ترامپ داشت. با این حال دونالد ترامپ در واکنش به اظهارات اوباما اعلام کرد که او از سخنرانی آتشین روز جمعه این رهبر سابق خوابش گرفته است. ترامپ در پیامی در توئیتر نوشت: من متاسفم. من این سخنرانی را تماشا کردم اما خوابم گرفت. او بسیار خوب است اما برای خواب.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همچنین در سخنانش تاکید کرد انتخابات نوامبر فرصتی برای آمریکایی‌هاست. به اعتقاد او آمریکا در برهه چالش‌برانگیزی به سر می‌برد چرا که "نگاهی به تحولات تاریخی آمریکا نشان می‌دهد همواره کشمکشی میان حامیان پیشرفت و حامیان عقب‌گرد، میان حامیان اختلاف و حامیان اتحاد، میان حامیان اشاعه سیاست امید و حامیان سوءاستفاده از سیاست ترس وجود داشته است."  
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *