شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تحصیل ۱۷۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل

دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 639651
مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر ۱۷۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی و در فرآیند آموزش و تحصیل قرار گرفته‌اند.
تحصیل ۱۷۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمد نفریه در حاشیه برگزاری کمپین پویش لبخند مهر با هدف تامین نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان نیازمند در مناطق کم‌برخوردار اظهار کرد: در حوزه اجتماعی سازمان بهزیستی فعالیت‌های مختلفی درخصوص ارائه خدمات به کودکان کار و خیابانی انجام می‌شود که در این راستا ما راه‌اندازی مراکز رفاه روزانه برای کودکان خیابانی را داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در گذشته مراکز شبانه‌روزی برای ارائه خدمات به کودکان خیابانی در نظر گرفته شده بود که با تغییراتی در این مرکز خدمات روزانه در این مجتمع‌ها پیش‌بینی شد و هم‌اکنون 100 مرکز در این حوزه راه‌اندازی شده است.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: خدماتی که در این مراکز به کودکان خیابانی ارائه می‌شود شامل یک وعده غذای گرم، خدمات روانشناختی، تحصیلی و ... است و این خدمات به صورت روزانه به این افراد ارائه می‌شود.

نفریه همچنین درخصوص حمایت تحصیلی سازمان بهزیستی از کودکان بازمانده از تحصیل گفت: در این زمینه طرحی با مشارکت وزارت رفاه انجام گرفت و هم‌اکنون 175 هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی و خدمات تحصیلی دریافت می‌کنند.

وی گفت: البته تعداد ابتدایی این کودکان 300 هزار نفر بود که بعد از گزارش‌ها و پیگیری‌ها تعدادی از آنها فوت کرده و برخی از آنها معلول ذهنی و مهاجر بودند که در نهایت 175 هزار نفر از آنها با حمایت وزارت رفاه و بهزیستی به تحصیل بازگشته‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *