جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱۹
حواشی قابل تامل شهرداری تهران

بودجه فرهنگی ندارند اما بنر ضدفرهنگی چاپ می‌کنند/ پل‌سازی کار قالیباف بود، کار جنجالی برای اصلاح‌طلبان  

دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 639626
پوستری که استفاده ابزاری و جلوه گری زنانه برای زیباسازی شهر تهران از آن در ذهن متبادر می شود، عصبانیت افکارعمومی را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت.
بودجه فرهنگی ندارند اما بنر ضدفرهنگی چاپ می‌کنند/ پل‌سازی کار قالیباف بود، کار جنجالی برای اصلاح‌طلبان  
گروه جامعه جهان نيوز: شهرداری تهران در مدتی که اصلاح طلبان کار را به دست گرفتند دچار حواشی قابل تاملی است. یکی از این موارد که این روزها بسیار با عنوان استفاده ابزاری شهرداری از بانوان در فضای اجتماعی مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، پوستری است که این معنا را متبادر می سازد که زنان بایستی چهره شهر را با پوشش خود تغییر دهند. از یک سو جلوه گری زنان در شهر مورد انتقاد قرار گرفته که چطور شهرداری سعی دارد که با استفاده ابزاری از بانوان شهر را زیباسازی کند و از سوی دیگر علامت ضبدر روی رنگ مشکی که رنگ چادر بسیاری از زنان محجه هست باعث تعجب بسیاری شده که به نوعی مخالفت با چادر عنوان شده است.

به گزارش جهان نيوز، شهرداری تهران البته در حالی این چنین پوستری را در معرض نمایش عموم قرار می دهد که در مناسبت های مختلف از جمله عید غدیر خم و انقلاب اسلامی کم کاری در حوزه فرهنگی را به وضوح مشاهده می کنیم و وقتی که از مسئولان و کارمندان شهرداری سئوال می شود که چرا کارهای فرهنگی در این عرصه انجام نشده است بیان می کنند که شهرداری پولی برای کارهای فرهنگی ندارد.

این در شرایطی است که در کارهای سخت افزاری هم شهر تهران دچار مشکلات عدیده‌ای است و از موضوع ترمیم پل گرفته تا مترو تهران که چند وقتی یکی از خطوط آن تعطیل شد، مشکلات شهروندان در این عرصه دیده می شود.

اعضای شورای شهر تهران با وجود این انتقادات بیان می کنند که رویه  شهرداری تهران در گذشته را مطلوب نمی دانند. در همین رابطه  اسفندماه سال قبل بود که «زهرا نژادبهرام»، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران درباره انتظارات مردم از دوران جدید مدیریت شهرداری اظهار داشت: «قرار نيست شهردار كار اجرايي انجام دهد و این تقصیر قالیباف بود که از ۴صبح تا ۱۱ شب کار می‌کرد!»

چندی پیش نیز «زهرا صدراعظم نوری» دیگر عضو شورای شهر تهران هم طی گفتگویی، گفته است: «قالیباف برج و پل در تهران می ساخت و ما کار نرم افزاری می کنیم!»

وی در این رابطه بیان کرد: « منتها وقتی گفته می‌شود کارها بر زمین مانده به ثمر نرسیده است، باید ابتدا کار را برای خود تعریف کنیم که به چه چیزی کار گفته می‌شود؟ آیا مدنظر ما این است پروژه‌ای افتتاح نشده است یا برجی ساخته نشده، پلی را افتتاح نکردیم یا جلوی تخریب گسترده باغ را نگرفته ایم؟ ما کارهای نرم افزاری خوبی انجام دادیم. آیا شفاف سازی کار کمی است؟ آیا مجاب کردن شهرداری برای شفاف و علنی کردن قراردادهایش کار کوچکی است؟ آیا مطلع شدن مردم و رسانه‌ها از نحوه بستن قراردادها و مزایده‌ها و... کار کم اهمیتی است؟»

این درحالی است که دیده می شود شهرداری در حوزه نرم و فرهنگی هم نتوانسته کار درخور توجهی انجام دهد و در این حوزه چنین پوسترهایی جلوه گر می شوند که بیشتر کار ضدفرهنگی است. هر چند شهرداری تهران در این عرصه به طور جالبی بیان می کند که این پوستر برای زدودن گرد و غبار و زباله از شهر تهران طراحی شده اما چنین مفهومی از این پوستر نزد افکارعمومی نقش نبسته است.

راکعی، مشاور شهردار تهران و مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: « ۲ بنر در کنار کیسه ها زدیم که پوستر نیست و در بخش جانبی نمایشگاه است و پیام پوستر این است که می خواهیم دود، گرد و غبار و خاک را از چهره شهر پاک کنیم و تحقق این هدف را هم با مشارکت زنان آغاز کردیم و به زودی با محلات برای رنگی کردن سطح شهر و خانه های تعامل خواهیم کرد.»

اصلاح طلبان در حوزه نرم اقداماتی در جهت تغییر نام خیابان ها به اسم افراد خاص مانند « دکتر محمد مصدق» مبادرت ورزید.  در این جهت هم جنجالی به پا شد چراکه اعضای شورای شهر تهران سعی داشتند با زدودن نام کارگران از شهر تهران که جزو اقشار ضعیفی هستند که کمتر به آنان توجه می شوند نام مصدق را بر آن بیفزایند. دراین عرصه هم کار نرم و فرهنگی اصلاح طلبان بیشتر ضدفرهنگی بود.

 یکی از کارهای نرم شهرداری تهران را در واگذاری فله‌ای و کیلویی چندین مجله به یک جوان از سوی رئیس موسسه همشهری می بینم که مورد انتقاد بسیاری خصوصا بدنه روزنامه نگار اصلاح طلب قرار گرفته است. با این اوصاف این جریان سیاسی کارنامه قابل قبولی در حوزه عمرانی و فرهنگی هنوز از خود بروز نداده است. در این چند مدت نیز  با توجه به اینکه یک شهردار را به علت بیماری تغییر داده و شهردار دیگر هم بنابر قانون بازنشستگی می بایست پست خود را ترک بگوید، در حوزه مدیریتی و منابع انسانی هم عملکرد جالبی نداشته است. مدیریت بهم ریخته فرهنگی، اجرایی و انسانی اصلاح طلبان در شهر به وضوح دیده می شود و مشخص نیست ادامه این روند چه مشکلاتی برای مردم تهران به وجود بیاورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقتصاد ايران خرده دلال . گنده دلال . سر كرده دلال . ريس باند دلال ها .....هر كدام انحصار كالايي را بعهده دارند
این کارها برای سرگرم کردن مردم و غفلت از گندکاری اصلاح طلبان است
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
اصلاح طلبان هر کاری می کنند تا مردم از این غافل شوند که بدبختی های امروز مردم، فقط به خاطر مدیریت اصلاح طلبان در دولت روحانی است
Iran, Islamic Republic of
با حفظ احترام برای کشور عراق و اعراب ساکن انجا فرهنگ انها پوشیدن البسه سیاه و سفید است و فرهنگ کشور ما پوشیدن البسه رنگی است
Greece
ننگ بر افسادطلب
از کوزه همان بیرون تراود که در اوست
Iran, Islamic Republic of
ناف برخی اصلاح طلبان را با مزدوری برای دین ستیزی بریده اند
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
اگه اینا ؛ ادعای انقلابی بودن هم دارن ، باید بهشون گفت ؛ انقلابیون سابق بی غیرت !!
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
این کار ضد فرهنگی شهرداری تهران ؛ دقیقا همسویی با به اصطلاح ؛دختران خیابان انقلاب مزدور است !!
Iran, Islamic Republic of
به این جور مسائل تک بعدی نگاه نکنید .وقتی میگن جنگ هیبریدی یعنی تمام عوامل و ابزارهای درون را برعلیه نقاط قوت یک کشور فعال میکنند .برخی از جماعت اصلاح طلبان... همزمان با تحریم و فشار خارج و مشکلات منطقه و وضعیت بد اقتصادی که دولت فخیمه کلید بر سر مردم اورده و خودشون هم دارند این امر را مدریت میکنند در حوزه فرهنگی هم در حوزه اجتماعی و هم در دانشگاه و حوزه علمیه و هم در سینما و موسیقی و فیلم و سریال خانگی و کنسرت خیابانی زیر زمینی و غیرو کاملا در راستای پلن(نقشه) براندازی نرم دارند عمل میکنند و حال این که چه چراغ سبزی در داخل از طرف نیرو های امنیتی و سیاسی دیده اند که هیچ ابایی در اجرای این طرح نرم ندارند جای سوالات بسیاری است که در این مقوله قابل توضیح نیست
United States
O_o رنگ مشکی ضربدر؟؟؟؟؟
یه چند وقت دیگه ام بیرنگی قشنگ میشه به حول و قوه شما.
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا به افسادطلبهای بی فرهنگ
چشم و دل مردها هم حجاب میخاد
Iran, Islamic Republic of
فساد و بی حجابی خلاف دین و عرف ماس ولی اینکه بگیم حجاب صرفا یعنی چادر مشکی یا مانتو مشکی هم درست نیست
چه بهتر بود همه چادرها سفید بود یا مگه مشکلی داره که شما پوشیده باشی و حجابت رنگی باشه
حجاب این نیس که حتما سیاه بپوشی
حجاب آره ولی صرفا سیاه نه
سید
Iran, Islamic Republic of
سلام
شما فلسفه حجاب را درست متوجه نشده اید.فلسفه اصلی حجاب عدم جلب توجه وتحریک جنس مخالف است.به همین جهت حجاب برای مردان هم معنا پیدا می کند.پی اگر پوششی داشتید که ظاهراً پوشیده بود ولی جلب توجه نامحرمان را می کرد طبیعتاً حجاب شما درست نیست.
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی

وظیفه زن، پوشش و رعایت رفتار مناسب است. برای مردان چشم نپوشیده و مردان چشم پوشیده که موقع راه رفتن باید چشمشان باز باشد، رعایت وظیفه اسلامی، لازم است.
و اما در مورد رنگ. اجازه دهید با حجاب ها، خودشان رنگ حجابشان را انتخاب کنند که مشکی را انتخاب کرده اند. چون هدف اگر زیباتر شدن در ملأ عام بود، چادر نیاز نبود. با حجاب ها در طول زمان، رنگ ها را خوب یاد گرفته اند. ممنون از توصیه شما. اما برای نوازش چشم هایتان، بر روی ناموس مردم حساب نکنید. متشکر
دانا
Iran, Islamic Republic of
من که اول این تصویر رو تو کانال ها دیدم فکر کردم مداد رنگیه بعد فهمیدم زن و جلوه شهره جدیدا هم شنیدم گفتن دوده و غبار و کمک زنها تو این زمینه، بعدش هم شنیدم تو نیاوران پارچه نوشتهای انقلابی رو کندن خوب جریان جالب شد اول تو روزنامه انگلیسی می گن باید فساد رو بین زنان مسلمان ترویج کرد و اندکی بعد چند نفر تو تهران شروع به کار می کنن !!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اینها همش نتیجه و محصول انتخاب خود مردمه
رضا
Iran, Islamic Republic of
راکعی، مشاور شهردار تهران و مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: « ۲ بنر در کنار کیسه ها زدیم که پوستر نیست و در بخش جانبی نمایشگاه است و پیام پوستر این است که می خواهیم دود، گرد و غبار و خاک را از چهره شهر پاک کنیم و تحقق این هدف را هم با مشارکت زنان آغاز کردیم و به زودی با محلات برای رنگی کردن سطح شهر و خانه های تعامل خواهیم کرد.»
یعنی اینا خدای توجیه کردن و ماستمالی کردن هستن. یعنی قراره خانما قوطی رنگ و قلم مو دستشون بگیرند در و دیوار رو رنگ بزنن؟ ویا همگی در یک زمان مشخص ودر یک جهتِ از پیش تعیین شده، فوت کنن تا دود و غبار از آسمون رفع بشه؟!!!!!!!
هادی
Iran, Islamic Republic of
عده ای از اصلاح طلبان سالهاست که با کمک حاشیه و سر کار گذاشتن مردم پستهای سیاسی را در دست گرفته اند، ولی این روشهای عوام فریبانه دیگر جواب نمیدهد، شورای شهر بهتر است به کارهای مربوط به شهرداری بپردازد تا مسائل سیاسی جنجال برانگیزنده و بی حاصل،
Iran, Islamic Republic of
خدا بزنه پس گردن خاینین و وطن فروشان و کدخداپرستان