کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ویژه‌برنامه‌های دهه نخست محرم در حرم شاهچراغ(ع)

19 شهريور 1397 ساعت 11:25

همزمان با فرارسیدن ماه محرم‌الحرام در حرم مطهر شاهچراغ(ع) و حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) ویژه برنامه‌های عزاداری اجرا می‌شود.


به گزارش جهان نیوز،‌ همزمان با فرارسیدن ماه محرم‌الحرام در حرم مطهر شاهچراغ(ع) و حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) ویژه برنامه‌های عزاداری برنامه‌ریزی شده و از امشب آغاز می‌شود. 

در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی (ع)مراسم سوگواری همراه با سخنرانی و مداحی هر روز از ساعت 6:30 دقیقه صبح با قرائت زیارت عاشورا آغاز می‌شود و بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا نیز عزاداری انجام می‌شود. 

سخنرانان دهه نخست در حرم شاهچراغ(ع) حجت‌الاسلام جاوید و ملک‌مکان هستند و حاج کاظم محمدی، خلیل نگهبان، نجف روستا، علی حسین‌زاده، رضا رودکی، سعید خائف‌پناه، جعفر علیزاده، هادی آسیابان و محمد جهانشاهی به مداحی و سوگواری در این ایام می‌پردازند. 

همچنین در حرم سیدعلاءالدین حسین(ع)، دیگر برادر امام رضا(ع)، عزاداری دهه نخست محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین راجی از مشهد و مداحی جواد مقدم از تهران از امشب به مدت 11 شب ساعت 22 برگزار می‌شود. 

علاوه بر آن امروز غروب مراسم تعویض پرچم حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) و سیاه‌پوش کردن این مکان مقدس به مناسبت ماه محرم انجام می‌شود و مشابه این مراسم روز گذشته در آستان مقدس احمدی و محمدی انجام شد. 

منبع:تسنیم


کد مطلب: 639621

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/639621/ویژه-برنامه-های-دهه-نخست-محرم-حرم-شاهچراغ-ع

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com