جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

آمریکا ۱۰۰ تفنگدار دریایی به سوریه اعزام کرد

يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب: 639468
مقام‌های پنتاگون از اعزام بیش از 100 تفنگدار دریایی آمریکا به سوریه و استقرار آن‌ها در پایگاه نظامی «تنف» واقع در مرز سوریه با عراق خبر دادند.
آمریکا ۱۰۰ تفنگدار دریایی به سوریه اعزام کرد
به گزارش جهان نيوز، منابع رسانه‌ای روز یکشنبه از اعزام بیش از 100 تفنگدار دریایی آمریکا به سوریه  برای اجرای یک رزمایش با استفاده از مهمات واقعی خبر دادند.

 به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی» دو مقام پنتاگون در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «فاکس نیوز» اعزام این نیروها به سوریه را «واکنش قاطع واشنگتن به روسیه» در زمینه عدم انجام عملیات نظامی در نزدیک پایگاه آمریکا در سوریه عنوان کردند.

 بر اساس این گزارش، این تفنگداران با بالگرد تهاجمی در پایگاه «تنف»  واقع در استان حمص در مرز با عراق مستقر شده‌اند و رزمایش آن‌ها شامل حملات هوایی با پشتیبانی آتش توپخانه است.

 «ولیام اربن» سخنگوی مقر فرمانده مرکزی آمریکا گفت: «نیروهای ما توانایی خود در استقرارسریع، حمله  به هدف با نیروهای یکپارچه هوایی و زمینی و خروج سریع را نشان می‌دهند.»

 سخنگوی یاد شده تاکید کرد که آمریکا در پی نبرد با نظامیان روسیه ، دولت سوریه یا گروه های حامی این کشور نیست.

این درحالی است که تفنگداران دریایی روسیه نیز  رزمایش بزرگی را در مدیترانه اجرا کردند. روسیه بارها اعلام کرده که پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه را غیر قانونی لحاظ می‌کند و دولت سوریه نیز مجوزی برای تاسیس آن‌ها  صادرنکرده است.

 روسیه می‌گوید که آمریکا از پایگاه تنف برای یافتن جایگاهی در سوریه استفاده می‌کند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بگید جیره 100 تا کیسه جسد متلاشی شده هم بفرستند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا باید جمع کنه بره وگرنه منهاش میکنیم