جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آخرین وضعیت آب و هوای کشور

يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب: 639452
روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۸ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.
آخرین وضعیت آب و هوای کشور
به گزارش جهان نيوز، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

امروز و فردا در ساعات اولیه شب در شمال آذربایجان غربی و شرقی رشد ابر، رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر امروز و اوایل امشب در ارتفاعات شمال هرمزگان رشد ابر، رگبار و رعدوبرق رخ خواهد داد.

بعدازظهر امروز در شرق خوزستان وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران فردا صاف، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز سه‌شنبه نیز حاکم است، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۷ و ۲۷ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۸ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز نهم شهریورماه سال جاری ۱۶۶.۳ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱۲ میلی‌متر بود، بنابراین تا تاریخ مذکور بارش سال جاری ۲۱.۶ درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۲۹.۴ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۷.۵ درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و نهم سال زراعی متعلق به منطقه ماسوله در استان گیلان به میزان ۹.۱ میلی‌متر بود و میانگین گرم‌ترین منطقه کشور آبادان در استان خوزستان به میزان ۴۸ درجه سلسیوس و خنک‌ترین منطقه ورزقان در آستان آذربایجان شرقی به میزان ۸ درجه سلسیوس بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *