پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۲۲
یک روز «توهین» یک روز «بگم بگم»

آقای روحانی! اهانت مداوم به منتقدان در خاطر شریفتان هست؟/ آمریکا تازه شمشیر از رو بسته است؟

سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 639284
در این برهه زمانی که وضعیت اقتصادی کشور نابه سامان است، ناگفته‌های اصلی پاسخگویی دولتی به مردم است.
آقای روحانی! اهانت مداوم به منتقدان در خاطر شریفتان هست؟/ آمریکا تازه شمشیر از رو بسته است؟
گروه سیاسی جهان نيوز: حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در در جشنواره شهید رجایی درباره موضوع سئوال از رئیس جمهور در مجلس و حواشی آن گفت: «بعد از حضورم در مجلس و پاسخگویی به سوالات نمایندگان، یکی از دوستان خوبم نامه‌ای برای من نوشت و در آن به من گفت که ای کاش فلان مطلب را در پاسخ به سوالات می‌گفتی اما من در پاسخ به او تنها در چند پاراگراف نوشتم که همه حرف‌هایت درست است اما این حرف‌ها برای شرایط صلح است؛ اگر دشمن به میدان نیامده بود و آمریکا نیز شمشیرش را از غلاف خارج نکرده بود، من جور دیگری سخن می‌گفتم اما امروز روز جنگ با دشمن است.»

روحانی در حالی بیان کرده که حرف هایی دارد که موقعیت امروز با توجه به دشمنی آمریکا برای بیان آن مناسب نیست که دو نکته اساسی در این میان وجود دارد.

اول اینکه حسن روحانی طی پنج سال گذشته در سخنرانی‌های مختلف خطاب به منتقدان که بیشتر این افراد از دلسوزان هستند، از الفاظ ناپسند زیادی استفاده کرده است و تا به امروز بیش از 50 حرف ناپسند روحانی علیه به منتقدان ثبت شده است. البته اظهارات عجیب و توهین آمیز مختص رئیس جمهور نسبت به منتقدان و حتی مردم نیست بلکه اعضای هئیت دولت و کابینه دولت نیز در این خصوص کارنامه طول و درازی دارند. این موارد تا حدی است که برخی عنوان می کردند که اینهمه عصبانیت نسبت به منتقدان چه لزومی دارد.

حتی «علی مطهری»، از نمایندگان حامی دولت درباره عصبانیت رئیس جمهور و همچنین مطرح کردن نکات انحرافی که اذهان را به سمت مسائل دیگر سوق می دهد، گفت: « در هر دوره‌ای وقتی روسای جمهور در زمینه اجرایی تحت فشار قرار می‌گیرند، گریزی به صحرای کربلا می‌زنند. ورود رئیس جمهوری به این مسائل صحیح نیست. او مدیر اجرایی است و باید کار خود را انجام دهد.»

حال در این فضا رئیس جمهور مطرح می کند که ناگفته‌هایی دارد که اوضاع کشور و دشمنی آمریکا مجال گفتن این حرف‌ها را باقی نمی گذارد. اینکه رئیس جمهور مطرح می کند که امروز به دلیل دشمنی آمریکا وقت چنین سخنانی نیست، اولا باید گفت که در همه زمان‌ها آمریکایی ها با ملت ایران دشمنی کرده اند و علیه کشورمان انواع و اقسام تحریم ها و فشارهای سیاسی را وارد ساخته اند و این مختص امروز نیست. دشمنی آمریکا علیه کشورمان همیشه محرز بوده است.

ثانیا مسئله ناگفته‌ها پیشتر از سوی رئیس جمهور قبلی با لفظ بگم بگم انجام می شد که امروز بعد از پنج سال وعده ها و حضور دولت یازدهم و دوازدهم در قدرت اجرایی کشور وقت پاسخگویی به مردم است نه طرح مسائل مبهم و نامفهوم که به جای پاسخگویی دولت را در جایگاه مطالبه گری قرار می دهد. در این برهه زمانی که وضعیت اقتصادی کشور نابه سامان است، ناگفته‌های اصلی پاسخگویی دولتی به مردم است که وعده‌های بسیاری در مورد برجام و لغو تحریم‌ها و گشایش اقتصادی به مردم داده بود. اصل ناگفته ها همین موضوع است و بقیه موارد مسائل فرعی و انحرافی است و مردم برای شنیدن آن با توجه به مشکلات معیشتی مختلفی که دارند وقت و انگیزه ای ندارند.

در این برهه زمانی که حتی دولت سخنگو ندارد طرح مباحث انحرافی دردی از جامعه دوا نمی کند و مردم عطش شنیدن برنامه دولت درباره اقتصاد آشفته و راه حل مشکلاتشان را دارند. روحای درحالی از ناگفته ها در جلسه سئوال از رئیس جمهور در مجلس سخن می گوید که به علت عدم تحقق وعده ها و مشکلات متعدد اقتصادی دولت حتی یک عذرخواهی خشک و خالی هم از ملت نکرد.

این درحالی است که چند روز پیش هم وزیر بهداشت خطاب به مردمی که به روحانی رای داده بودند بیان کرد که رای دادید و باید تحمل کنید؛ این درحالی است که اتفاقا کسانی که به روحانی و دولتمردانش دوباره اعتماد کرده‌اند بایستی بیشتر از سایرین نسبت به مطالباتی که داشتند، انتقاد و مطالبه کنند و دولت نیز مسائل فرعی را کنار گذاشته و به مسائل اصلی ملت و کشور بپردازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم این مطلب تر خدا دیگه از واژه در این برهه زمانی میشه دیگه استفاده نکنید هر حرفی هر کاری در طول این چهل ساله مردم خواستند بکنند این واژه خودش را نشان داده و سد راه مطالبات بحق مردم بوده لطفا از کلمات جدید استفاده بکنید
هادی
Iran, Islamic Republic of
از جهان نیوز انتظار داریا...!!
اگه بگیم تو چکار کردی من چکار کردم دوای درد نیست
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز جان اگر بخواهیم در گذشته گیر کنیم شما هم کم از خجالت حریف در نیومدین و حالا هی بگیم تو چکار کردی من چکار کردم دوای درد نیست تنها راه اتحاد و همدلیه نباید در گذشته گیر کرد
سوء مدیریت دولت از حد گذشته .
Iran, Islamic Republic of
درباره تداوم دولت شیخ حسن باید رفراندوم برگزار بشود.
Iran, Islamic Republic of
تا الان اصلاح طلبا گند به فرهنگ مردم زده بودن، الان به اقتصاد
علی
Iran, Islamic Republic of
ولی اصولگراها هر دو رو گلستان کردند دستشون درد نکنه
Iran, Islamic Republic of
واقعا عملکردشان با این اصلاح طلبان قابل مقایسه نیست خیلی بهتر بود
هادی
Iran, Islamic Republic of
گل سر سبدشون هم مموتیه...
حمید
Iran, Islamic Republic of
در دوران دکتر احمدی نژاد هم صنایع هسته ای و هوافضا و یارانه و مسکن مهر داشتیم هم دلار در نرخ 3200 تومان تثبیت شد اما حالا دلار 14000 تومان شد و موارد فوق رو هم نداریم .
هادی
Russian Federation
شکست نفسی میکنی برادر... خدمات مموتی به مراتب بیشتر از اینها بود... دلار هم که 2200 بود...
Iran, Islamic Republic of
شعورت از عبارتت پیداست...
Iran, Islamic Republic of
الان رو با ۵ سال پیش مقایسه کن . در اقتصاد و علم و صنعت . مثل روز روشن است که کدام دوران بهتر بوده .
Iran, Islamic Republic of
درود بهت که ۵ سال فقط فحش خوردی اما جا نزدی
اصولگرایان دوره شون به اتمام رسیده
این رو در ۱۴۰۰ دوباره یاداوری می کنیم بهتون
طناب پوسیده خاتمی
Iran, Islamic Republic of
تا 1400 با روحانی و تورم افسار گسیخته و بیکاری !!! خخخخ.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
قبلا رییس جمهور محترم منتقدین را به جهنم حواله دادند اکنون برای دست یاری ووحدت شما به جهنم میایید یا ما از جهنم خارج بشیم.؟!!
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
مشکلی نیست !!!
ایشان از داخل بهشت دست دراز می کنند توی جهنم و دست ما جهنمیان بیسواد بی شناسنامه را به گرمی می فشارند !!!!!!!!!!!!!!!!!
هاشمی : گریز به صحرای کربلا یا سخنرانی در باره غدیرخم!!!
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری
« در هر دوره‌ای وقتی روسای جمهور در زمینه اجرایی تحت فشار قرار می‌گیرند، گریزی به صحرای کربلا می‌زنند. ورود رئیس جمهوری به این مسائل صحیح نیست. او مدیر اجرایی است و باید کار خود را انجام دهد.»
جناب آقای مطهری گریز به صحرای کربلا برای رئیس جمهور صحیح نیست ولی سخنرانی شما در مورد غدیر صحیح است ؟!!!!
شما هم نماینده مردم جهت پیگیری امرو مردم هستید
حامد
Iran, Islamic Republic of
من هم گریزی بزنم به استعفای صوری نوبخت سخنگو و همه کاره دولت. گریزی بزنم به مردم یادتان هست های جهانگیری
حق
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً همين مواردى كه شما ميگيد روحانى بايد پاسخگو باشد همون موارديه كه اگر گفته شه آبرو براى يه عده باقى نمى مونه ، خيال كرديد اصلاح طلب ها چرا به روحانى گير دادند كه چرا ناگفته ها رو نميگى ؟! چرا نميگى سه برابر شدن دلار محصول زد و بند چه كسانى با دولت بود كه هيچيك از حضرات صداشون درنيومد ؟! ملتفتى استاد ؟! ميگن همين زد و بندى كه جنابعالى خواسته يا ناخواسته بهش تن دادى نه تنها باعث خونه خراب شدن اين مردم مظلومه، بلكه بناحق و ناجوانمردانه به پاى اصلاح طلب ها نوشته ميشه . مصداق كامل : آش نخورده و دهن سوخته ! در هر صورت خدا جاى حق نشسته جهان ، مطمئن باش كسانيكه مسبب اين وضع هستند بزودى رسوا خواهند شد.
اصلاح طلبان باید پاسخگو باشند.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان روحانی را به مردم تحمیل کردند و باید تبعات آنرا بپذیرند.
United States
جناب روحانی هر چیزی را هم که نگفته گذاشتی با وجود برجامت و این اقتصادی را که بوجود اوردی دیگه ارزش گفتن نداشته. دیگه کی را میخواهی بخاطر اینهمه خرابی مقصر بدانی غیر از خودت؟
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
گاهی دولتمردان ؛ تصمیمات بسیار اشتباهی ، که یک نوجوان هم می فهمد اشتباه است ، می گیرند و روی آن پافشاری هم ، می کنند ! ...