جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ادامه تعقیب داعشی‌ها در استان السویداء

يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 639219
نیروهای ارتش سوریه بعد از وارد کردن خسارات سنگین به داعشی‌ها در مناطق صخره‌ای "تلول الصفا" در عمق بادیه شرقی السویداء موفق به پیشروی چشمگیری در این مناطق شدند.
ادامه تعقیب داعشی‌ها در استان السویداء
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات آزادسازی استان السویداء موفق شدند حضور خود را در نقاط جدیدی در مناطق صخره‌ای "تلول الصفا" در عمق بادیه شرقی السویداء تقویت کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه تاکتیک‌های نظامی متناسب با طبیعت صخره‌ای و صعب العبور تلول الصفا را علیه تروریست‌های داعشی به کار بسته و بعد از وارد کردن خسارات سنگین به آنها موفق به پیشروی چشمگیری در این مناطق شدند.
خبرنگار سانا گزارش داد که تاکتیک‌ها و نقشه‌های نظامی از پیش تعیین شده منجر به انهدام تعداد زیادی از مخفیگاه‌های داعش و تنگ‌تر شدن حلقه تروریست‌های داعشی شد.

این در حالی است که تمام تلاش‌های تروریست‌های داعشی برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه و یا فرار به خارج از این منطقه با شکست مواجه شد.
از سوی دیگر محورهای حرکت تروریست‌های داعشی به سمت عمق مناطق صخره‌ای در تلول الصفا هدف حملات گسترده توپخانه‌ای و موشکی ارتش سوریه قرار گرفت که در پی این حملات شمار زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و راه‌های امدادرسانی و تامین آب آنها مسدود شد.

نیروهای سوری روز گذشته بعد از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی و حملات توپخانه‌ای مقدماتی به مراکز تجمع و استحکامات آنها یک کیلومتر دیگر در منطقه "أرض قاع البنات" در شمال غرب تلول الصفا پیشروی کردند.

گروه تروریستی داعش 25 جولای گذشته شهر السویداء و تعدادی از روستاهای واقع در دو حومه شرقی و شمالی این استان را هدف حملات تروریستی خود قرار داد که در پی این حملات 215 شهروند سوری کشته و حدود 175 نفر نیز زخمی شدند. ده‌ها غیرنظامی نیز که بیشتر آن‌ها زن بودند، توسط تروریست‌های داعشی گروگان گرفته شدند.

صحرای السویداء آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در جنوب سوریه به شمار می‌‌رود.
ارتش سوریه از پنجشنبه (18 مرداد) عملیات ریشه‌کنی گروه تروریستی داعش در بادیه شرقی السویداء را در جبهه‌ای به عرض 75 کیلومتر آغاز کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *