پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مسکو: مصمم به حفظ برجام هستیم

شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب: 639182
سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه گفت، رویکرد ایران حاکی از عزم این کشور در حفظ برجام است و روسیه نیز بطور کامل از آن حمایت می‌کند.
مسکو: مصمم به حفظ برجام هستیم
به گزارش جهان نيوز، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تعهد مسکو به حفظ برجام خبر داد.

به نوشته وبگاه «وزارت خارجه روسیه» «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره وضعیت برجام گفت، مسکو با دیگر طرف‌های درگیر مصمم به حفظ برجام  بوده و این توافق روش موثری در نظارت بر فعالیت هسته‌ای ایران است.

 سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه افزود: «رویکرد ایران، حاکی از عزم این کشور در حفظ این توافق است که روسیه نیز بطور کامل از آن حمایت می‌کند.  ما همچنان برای حفظ برجام همکاری با سایر طرف‌های این توافق را به طور فعال ادامه می‌دهیم.»

 زاخاروا با بیان تایید اجرای تعهدهای ایران تحت برجام از سوی رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد، ایران کشوری است که بیشترین میزان بازرسی‌ها در جهان را از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد.

این در حالی است یک دیپلمات ارشد روسیه  نیز هفته گذشته ضمن اشاره به لزوم بررسی دلیل خروج آمریکا از برجام در نشست آتی شورای امنیت گفت، موضوع‌‌های مرتبط با ایران تنها می‌تواند در چارچوب قطعنامه 2231 شورای امنیت مورد بحث قرار گیرد.

«دیمیتری پولانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان‌ ملل متحد گفت: «روسیه امیدوار است خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران در نشست سطح بالای شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد بحث قرار گیرد.»

برنامه جامع اقدام مشترک، میان ایران و پنج کشور دیگر (آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه) به اضافه اتحادیه اروپا در ماه تیر سال ۹۴ شمسی (۲۰۱۵ میلادی) به امضای همه طرفین رسید. آمریکا اردیبهشت سال ۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) به طور یکجانبه از برجام خارج شد اما طرف‌های اروپایی برجام می‌گویند می‌خواهند این توافق را حفظ کنند.

اتحادیه اروپا چندی پیش بسته قوانین مسدود ساز برای حمایت از ایران و شرکت‌های اروپایی در قبال تحریم‌های آمریکا را ارائه کرد، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که این قوانین در عمل نمی‌تواند مانع از خروج شرکت‌های بزرگ اروپایی از ایران شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *