شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

حمله به نیروهای ارتش سوریه در شهر قامشلی

شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب: 639169
شبه نظامیان «آسایش» در شهر قامشلی در شمال شرق سوریه، با حمله به نیروهای ارتش 13 تن از آن‌ها را کشتند.
به گزارش جهان نيوز، پیش از ظهر امروز (شنبه) در جریان کمین گروهک «آسایش» در مسیر خودروهای ارتش سوریه در شهر قامشلی در شمال شرق سوریه و به رگبار بستن خودروها، 13 نظامی ارتش کشته شدند.

این اتفاق در نزدیکی فرودگاه قامشلی رخ داده است و با وجود نبود فرصت برای نیروهای ارتش سوریه برای درگیری، یک نیروی آسایش کشته و دو تن نیز زخمی شدند.

نیروهای «آسایش» که همان بازوی امنیتی یگان‌های موسوم به مدافع خلق (YPG) و وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک است؛ خود را مسئول امنیت استان حسکه و شهر قامشلی می‌داند و بارها با نیروهای ارتش سوریه وارد درگیری شده‌اند.

منابع محلی مدعی شده‌اند که نیروهای ارتش سوریه برای بازداشت چند فرد وارد منطقه شده بودند که مورد حمله نیروهای آسایش قرار گرفتند. در پی این درگیری شهر شرایط امنیتی شدیدی به خود گرفته است.

 یگان‌های موسوم به مدافع خلق (YPG) ارتباط تنگاتنگی با آمریکا دارند و به نوعی آمریکا تلاش دارد نیروهای کرد سوریه را بازویی برای تثبیت حضور خود در شمال شرق سوریه قرار دهد.






منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *