پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ماجرای کمبود محلول دیالیزدر کشور

شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 639154
مدیرعامل سازمان تجهیزات پزشکی هلال احمر با اشاره به کمبود محلول دیالیز در کشور گفت: این محلول 5 ماده مؤثره دارد که سه مورد وارداتی و دو مورد داخلی است.
ماجرای کمبود محلول دیالیزدر کشور
به گزارش جهان نيوز، فرزاد سالارالادینی مدیرعامل سازمان تجهیزات پزشکی هلال احمر در نشست خبری در ارتباط با کمبود محلول دیالیز در کشور اظهار داشت: برخی از تولید کنندگان محلول دیالیز به دلیل اینکه نتوانسته بودند مواد اولیه خود را از خارج از کشور تهیه کنند با مشکل مواجه شده و این مسئله کمبود محلول دیالیز را به همراه داشت.

وی افزود: وزارت بهداشت طی ارسال نامه‌ای از هلال احمر خواست تا تامین این محلول را مدنظر قرار دهد و ما از موجودی خودمان این محلول را جهت رفع کمبود ارائه دادیم.

مدیرعامل سازمان تجهیزات پزشکی هلال احمر ادامه داد: تامین این مسئله تا زمانی که همه تولیدکنندگان بتوانند  مشکلاتشان را برطرف کنند ادامه خواهد داشت تا شاهد کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

سالارالادینی خاطرنشان کرد: محلول دیالیز 5 ماده مؤثره اصلی دارد که سه نوع آن وارداتی و دو مورد از آن داخلی است که در تولید داخل مشکلی وجود نداشت و برای بخش وارداتی با چالش‌هایی مواجه شدیم.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *