کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماجرای کمبود محلول دیالیزدر کشور

17 شهريور 1397 ساعت 16:30

مدیرعامل سازمان تجهیزات پزشکی هلال احمر با اشاره به کمبود محلول دیالیز در کشور گفت: این محلول 5 ماده مؤثره دارد که سه مورد وارداتی و دو مورد داخلی است.


به گزارش جهان نیوز، فرزاد سالارالادینی مدیرعامل سازمان تجهیزات پزشکی هلال احمر در نشست خبری در ارتباط با کمبود محلول دیالیز در کشور اظهار داشت: برخی از تولید کنندگان محلول دیالیز به دلیل اینکه نتوانسته بودند مواد اولیه خود را از خارج از کشور تهیه کنند با مشکل مواجه شده و این مسئله کمبود محلول دیالیز را به همراه داشت.

وی افزود: وزارت بهداشت طی ارسال نامه‌ای از هلال احمر خواست تا تامین این محلول را مدنظر قرار دهد و ما از موجودی خودمان این محلول را جهت رفع کمبود ارائه دادیم.

مدیرعامل سازمان تجهیزات پزشکی هلال احمر ادامه داد: تامین این مسئله تا زمانی که همه تولیدکنندگان بتوانند  مشکلاتشان را برطرف کنند ادامه خواهد داشت تا شاهد کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

سالارالادینی خاطرنشان کرد: محلول دیالیز 5 ماده مؤثره اصلی دارد که سه نوع آن وارداتی و دو مورد از آن داخلی است که در تولید داخل مشکلی وجود نداشت و برای بخش وارداتی با چالش‌هایی مواجه شدیم.

منبع: فارس


کد مطلب: 639154

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/639154/ماجرای-کمبود-محلول-دیالیزدر-کشور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com