جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

نقطه‌یابی برای انتقال پایتخت‌سیاسی تا ۶ ماه‌آینده

شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 638977
ابوالفضل ابوترابی عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران، گفت: وزارت راه و شهرسازی مکلف شده تا ۶ ماه آینده نقطه‌یابی برای انتقال پایتخت سیاسی را انجام دهد.
نقطه‌یابی برای انتقال پایتخت‌سیاسی تا ۶ ماه‌آینده
به گزارش جهان نيوز، ابوالفضل ابوترابی عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران با اشاره به آخرین جلسه این شورا، اظهار داشت: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که انتقال مرکز سیاسی و اداری از تهران چندان هزینه‌بر نیست.

وی با بیان اینکه در این جلسه به معاونت فناوری ریاست جمهوری و وزارت راه وشهرسازی ماموریت داده شد تا مطالعات تطبیقی که پیش از این انجام داده‌اند را به روز رسانی کنند، ادامه داد: قرار شد  ظرف شش ماه آینده کار کارشناسی درباره نقطه‌یابی پایتخت سیاسی و اداری به این شورا تحویل داده شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با اعلام اینکه وزارت راه و شهرسازی نیز آیین‌نامه‌ای برای کل قانون به شورا ارائه کرده است، اضافه کرد:در این جلسه آیین‌نامه تدوین شده به اعضای شورا داده شد.

عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران تصریح کرد:در جلسه مقرر شد تا در 6 ماه آینده نقطه‌یابی برای انتقال پایتخت از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


skandary
Iran, Islamic Republic of
پای تخت فقط شاهرود مرکز ایالتی قومس و قاره کوچک شاهرود دارای فرودگاه استاندارد وبزرگ و در مسیر دسترسی هوایی شهرهای بزرگ کشور و همینطور خارج کشور است.
شاهرود در بستر رود شاهرود از یک طرف به جنگل های قطری ختم می شود و از طرفی به کویر طرود و خارتوران بیارجمند.
شاهرود در چهارراهی قدیم ری هرات خراسان و استر آباد و
چهار راه جدید تهران مشهد گرگان بردسکن قرار دارد و سهلترین شرایط حمل و نقل را دارد.
از هر کسی که یکبار از شاهرود گذشته بپرسید خواهد گفت هیچگاه مسافری در شاهرود بی وسیله مسافرت نمی ماند. و حتما وسیله پیدا می کند برای مسافرت این از عجایب شهر خوب و تمیز ما شاهرود است.شاهرود جای گسترش و شهر سازی خیلی خوب دارد
شاهرود منابع آبی خوبی دارد که می شود بسیاری از رودهای جاری بسوی دریای خزر را بسوی شهر شاهرود و دشت شاهرود بر گردانید.
شاهرود و میامی آن زر خیز و انبار گندم استان و کشورند. مرغوب ترین میوه ها از آن شاهرود و بسطامش است. در بسطام زیارت بایزید زیر آفتاب تابستان و سرما و برف زمستان عمری دیگر شمارا می بخشد.
و.........
بهترین شهر و مناسبترین شهر برای پایتخت جدید ایران اسلامی.
Iran, Islamic Republic of
خمین.