پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
جلالی در دیدار با معاون پارلمان اروپا:

اروپا در صیانت از برجام تصمیم عملی بگیرد

جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب: 638936
رییس گروه روابط پارلمان ایران با اروپا خواستار اتخاذ تصمیمی عملی در قبال حفظ برجام از جانب اتحادیه اروپا شد وگفت: اتحادیه اروپا با صیانت از برجام وزن خود را در حل و فصل منازعات اثبات می کند.
اروپا در صیانت از برجام تصمیم عملی بگیرد
به گزارش جهان نيوز، کاظم جلالی رییس و اعضای گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات سیاسی و مسئولان پارلمان اروپا عازم بروکسل شده‌اند با هایدی هاتالا معاون پارلمان اروپا دیدار و گفت‌وگو کردند.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا به روابط ایران و پارلمان اروپا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه هیأت‌های روابط پارلمانی ایران و اروپا در سفرهای جداگانه نشست‌ها و گفتگوهای خوبی داشته‌اند و که این مهم نشانگر عزم جدی دو پارلمان برای شناخت بیشتر یکدیگر و گسترش روابط فیمابین است.

وی یکی از بهترین  مولفه‌های ارتقای سطح روابط میان جمهوری اسلامی ایران و اروپا را روابط پارلمانی دانست و ضمن قدردانی از مواضع واقع بینانه در خصوص برجام این اقدامات را ناکافی دانست و خواستار اتخاذ تصمیمی جدی و عملی در قبال حفظ برجام از جانب اتحادیه اروپا شد.

وی اظهار داشت: گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران در برجام ابتدا با اروپا آغاز شد و پس از آن چین و روسیه و در انتها آمریکایی ها به این گفتگوها پیوستند، ‌از همین‌رو امروز اروپا در برابر خروج آمریکا از برجام باید برای حفظ وزن سیاسی خود از برجام حمایت کند.

نایب رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی تصریح کرد: برجام بزرگترین دستاورد سیاست خارجی اتحادیه اروپاست و طبعا اتحادیه اروپا وزن خود را در حل و فصل منازعات بین‌المللی با صیانت از برجام اثبات خواهد کرد.

جلالی در پایان ابراز امیدواری کرد که سفر هیات های پارلمانی میان ایران و پارلمان اروپا زمینه ساز شناخت متقابل و ارتباطات قوی تر شده و به برقراری صلح و امنیت جهانی کمک کند.

هایدی هاتالا معاون پارلمان اروپا نیز در این نشست با اشاره به تاریخچه روابط جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه و ابراز امیدواری در خصوص ارتقای سطح آتی این روابط، اظهار داشت: معتقدیم که برجام گام بزرگی در راستای ترویج صلح و ثبات در جهان است و همچنان بر خلاف سیاست‌های دولت جدید آمریکا و وضعیت حساس خاورمیانه به مسیر خود ادامه خواهیم داد.

وی بر ضرورت روابط فیمابین ایران و اروپا در زمینه های مشترکی همچون گردشگری و آموزش تاکید و ابراز امیدواری کرد که سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران زمینه ساز گسترش این روابط شود.
شایان ذکر است در این دیدار غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، مهدی فرشادان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، سیامک مره صدق عضو کمیسیون

بهداشت و درمان مجلس، زهرا ساعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نیز پیمان سعادت سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک، اتحادیه اروپا و آکردیته در لوکزامبورگ، حضور داشتند.
منبع:خانه ملت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *