چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

دشمنی امریکا با مذاکره حل‌شدنی نیست

جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب: 638897
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: دشمنی امریکا با ایران با مذاکره و دور میز نشستن قابل حل نیست.
دشمنی امریکا با مذاکره حل‌شدنی نیست
به گزارش جهان نيوز، امیراحمدرضا پوردستان امشب در کنگره گرامیداشت 240 شهید شهرستان آبیک که در جوار گلزار شهدای گمنام شهر آبیک واقع در بوستان شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 57 برای امریکایی‌ها یک شوک سیاسی و ژئوپولوتیکی بود و آنان را گیج کرد و موجب شد تمام معادلات سیاسی در منطقه و خارج از منطقه را به هم زد.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، جهان به صورت دو قطبی و هسته پیرامون اداره می‌شد امریکا، اروپای غربی و شوروی هم اروپای شرقی و برخی کشورهای عربی را تحت نفوذ و سلطه خود داشتند.

فرمانده پیشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: کشور ما از اقمار مهم امریکا بود و مزیت‌های بسیاری برای امریکا ایجاد می‌کرد نخست اینکهکشور ما در شمال آبهای خلیج‌فارس و تنگه هرمز و دریای همان قرار داشت و فرصتی برای کنترل مسیر انرژی برای امریکا محسوب می‌شد و صادارت نفت کشورها رصد می‌شد و اگر چرح کارخانه‌ای بیش ازحد مجاز می‌چرخید جلوی آن را می‌گرفتند.

پوردستان اضافه کرد: ایران هماسایه شوروی بود و بیش از سه هزار مرز خشکی با شوروی داشت و در نوار مرزی شوروی و ایران، امریکا رادارهای شنود و ایستگاه‌های جاسوسی و غیره‌ را مستقر کرده بود و پروازهای نظامی را هم رصد می‌کردند
وی خاطرنشان کرد: ایران بازار محصولات، ژاندارم منطقه، جبهه جلویی ناتو بود و از زمان تزارها امریکایی‌ها علاقمند بوند به آب‌های آزاد دست یابند.

این مقام مسؤول تصریح کرد:با پیروزی انقلاب اسلامی تمام مزیت‌ها ا زامریکا گرفته شد و طبیعی است که نارحت شود و تمام تلاش خود را برای جاری و ساری کردن تمام منافع خود در ایران به کار گرفته است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی افزود: نگرانی اصلی امریکا پس از پیروزی انقلاب اسلام یاین بود که با خود یک ادبیات جدیدی به نام استقلال، ازادی، مردم‌سالاری‌دینی، ولایت فقیه و حکومت دینی آورده است که در حوزه مرزهای جغرافیایی خود نمی‌ماند و کشورهای منطقه را تحت شعاع قرار می‌دهد.

پوردستان ادامه داد: حرکت‌های براندازی انقلاب اسلامی توسط امریکا از 23 بهمن سال 57 آغاز شد  و رفتار امریکا با نظام نوپا رفتار مقابله‌ای نبود بلکه رفتار براندازی بود و تلاش می‌کرد ریشه نظام نوپا را بزند.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی پس از پیروزی تحت تحریم اقتصادی قرار گرفت و تمام کریدورهای اقتصادی و بازرگانی به روی کشور ما بسته شد این در حالی بود که کشور وابسته بودیم و مایحتاج مردم از خارج وارد می‌شد و ارتباط اقتصادی ما را با دنیا قطع کردند.

این مقام ارشد نظامی خاطرنشان کرد: موج وسیع ترور و بمب‌گذاری توسط منافقان کوردل صورت گرفت و منافقان با شناسایی شخصیت‌های نظام، آنان را به شهادت می‌رساندند.

 
پوردستان بیان کرد: ترفند دیگر امریکا تحمیل جنگ تحمیلی علیه ایران با تطمیع صدام بود و مقرر شده بود پس از پیروزی خوزستان به عراق اضافه شود این در حالی بود که تمام شرق و غرب به عراق کمک می‌کردند و با بن دندان مسلح بود و هواپیمای جنگی و بالگردهای هجومی و توپخانه و تانک و نفربر وارد کشور عراق می‌شد؛ یتمام کشورهای مرتجع هم از صدام پشتیبانی مالی و تجهیزاتی می‌کردند.

وی افزود: با وحدت و همدلی و هدایت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و با ایستادگی ملت ایران و ایثارگری شهدا با موفقیت جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم و اقتدار خود را به جهان نشان دادیم.

فرمانده پیشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه دشمنی امریکا با مذاکره قابل حل نیست، مطرح کرد: دشمن امروز ایران را با چهره تازه‌ای از تهدیدات مواجه کرده که وظیفه داریم متناسب با تهدیدها، ظرفیت‌های دفاعی را ایجاد کنیم که مختص نیروهای مسلح هم نیست و تمام ملت ایران باید در این دفاع شرکت کند و دفع همه‌جانبه و 360 درجه داشته باشد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *