پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اسد با یک سناتور آمریکایی دیدار کرد

چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب: 638691
رئیس جمهور سوریه در دیدار با سناتور ایالتی آمریکا از سیاستهای دولت کنونی این کشور در خاورمیانه انتقاد کرد.
اسد با یک سناتور آمریکایی دیدار کرد
به گزارش جهان نيوز، «ریچارد بلک» سناتور ایالتی آمریکا امروز چهارشنبه در دمشق به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.

اسد در جریان این دیدار تأکید کرد که در پیش گرفتن سیاست تهدید، اعمال تحریم و حمایت از تروریسم، از جمله ویژگیهای اصلی نقش آمریکاست.

رئیس جمهور سوریه همچنین تصریح کرد که تبدیل این نقش آمریکا به یک کشور فراهم کننده صلح به جای ادامه ادن به جنگ‌افروزی و بر هم زدن ثبات کشورها سودی بیشتری برای آمریکا و ملتش دارد.

بلک نیز در این دیدار اظهار داشت که سیاستهای دولتهای آمریکا در خاورمیانه سبب شده که ملتهای این منطقه نسبت به همه سیاستهای آمریکا اعتماد خود را از دست دهند.

وی با بیان اینکه ملت و مسئولان آمریکا برای تحقق منافع این کشور، در راستای تغییر این مسئله تلاش کنند، از اینکه زندگی مجددا به بسیاری از مناطق تازه آزاد شده سوریه بازگشته، ابراز تعجب کرد.

این سناتور آمریکایی در پایان ابراز امیدواری کرد که مجددا صلح و ثبات در سوریه برقرر شده و تروریسم از خاک این کشور بیرون رانده شود.

بلک که از چند روز پیش در دمشق حضور دارد با بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد دیدار کرده بود.

وی در این دیدار تأکید کرد که این حق مسلم سوریه است که خاک خود را پس بگیرد و پس از سال‌ها جنگ در صلح و امنیت زندگی کند و آمریکا نیز باید برای آزادسازی ساکنان ادلب از دست عناصر تروریستی که از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند، با دمشق همکاری کند.

بلک با تأکید بر نقش رویکرد سیاسی آمریکا در ویرانی خاورمیانه اظهار داشت که کشورهای غربی باید بدانند که همه گروه‌های تروریستی و افراد مسلح مستقر در استان ادلب تحت لوای گروه جبهه النصره قرار دارند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *