پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

قیمت طلا به ۱۱۸۹ دلار افزایش یافت

چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 638682
نگرانی از احتمال رکورد بازارهای نوظهور سبب شده تا خرید طلا بیشتر شود و قیمت این فلز گرانبها به ۱۱۹۴.۹ دلارافزایش یابد.
قیمت طلا به ۱۱۸۹ دلار افزایش یافت
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، به علت خریدهای فنی در میان نگرانی در مورد تورم در بازارهای نوظهور، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت، اما افزایش‌ها با تقویت دلار محدود شد.

هر اونس طلا(معادل ۳۱.۱۳۲گرم) با 3.38 دلار افزایش به 1194.90 دلار رسید. روز گذشته طلا به 1189.20 دلار، کمترین رقم در بیش از یک هفته گذشته رسید.

هاریش وی، تحلیلگر بازار گفت: «از آنجایی‌که بی‌ثباتی‌هایی به علت بحران ارز در بازارهای نوظهور وجود دارد، طلا در سطوح بالا رفته است.»

«زمانی‌که ارز تضعیف می‌شود، تورم بالا می‌رود و طلا در این زمان عملکرد خوبی دارد.»

نگرانی در مورد تورم قیمت طلا را بالا برد، زیرا طلا در برابر افزایش قیمت‌ها به عنوان دارایی امن دیده می‌شود.

بورس‌ و ارز در بازارهای نوظهور به علت نگرانی در مورد تورم در ترکیه و پس از اینکه آفریقای جنوبی در سه ماهه دوم دچار رکود شد، تحت فشار فزاینده قرار دارد.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی 0.2 درصد افزایش یافت و به 95.617 واحد رسید.

در عین حال، بازارها به دقت انتظار انتشار گزارش بیکاری در روز جمعه برای یافتن سرنخ‌هایی در مورد سرعت افزایش نرخ بهره آمریکا هستند.

در میان نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره، اختلافات تجاری و بحران ارزی ترکیه و حرکت سرمایه سرمایه‌گذاران به سوی دلار، ارزش طلا 8.4 درصد افت کرد.

احساس کاهشی حاکم بر قیمت طلا به شدت خود را در ذخایر صندوق سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا نشان داده است.  ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان از بیشترین رقم در ماه آوریل تاکنون 14.2 درصد از ارزش خود را از دست داده است و دیروز به 746.92 تن رسید.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *