جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
​ادامه شکاف در ائتلاف عربی

یمنی‌های حامی امارات علیه ملک سلمان شعار دادند

چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 638646
صدها تن از حامیان شورای انتقالی جنوبی یمن (مورد حمایت امارات) علیه ائتلاف متجاوز عربی و پادشاه عربستان تظاهرات کردند.
یمنی‌های حامی امارات علیه ملک سلمان شعار دادند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه‌ فرامنطقه‌ای القدس العربی، صدها تن از حامیان "شورای انتقالی جنوبی" یمن که مورد حمایت امارات هستند با تجمع در منطقه "الحبلیین" در استان "الضالع" شعارهایی را علیه ائتلاف متجاوز عربی و سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سر دادند.

تظاهرکنندگان ضمن سر دادن شعار " ای سلمان از یمن برو"، خواستار خروج نیروهای عربستان از این کشور شدند.

تظاهرکنندگان روز سه‌شنبه نیز در شهر الضالع شعار " از امروز دیگر ائتلافی وجود نخواهد داشت" را سر دادند.

علی‌رغم اینکه معترضان در اعتراض به افزایش قیمت‌ها و کاهش ارزش پول تظاهرات کرده بودند اما این اولین باری است که نیروهای مورد حمایت امارات علیه عربستان و پادشاه آن شعار می‌دهند.

از سوی دیگر، حافظ ندیم، یکی از رهبران جنبش "جنوبی یمن" گفت که این تظاهرات به دلیل اوضاع ناشی از مداخله عربستان در یمن است.

وی افزود: مداخله عربستان و امارات وضعیتی از دزدی، تخریب و فروپاشی را در یمن ایجاد کرده است و مردم جنوب یمن خواستار خروج نیروهای اشغالگر عربستان و امارات از کشور هستند.

ندیم تاکید کرد: ائتلاف سعودی هیچ طرحی برای آینده یمن ندارد. ائتلاف عربستان و امارات با مشارکت دولت عبد ربه منصور هادی، (رئیس جمهوری مستعفی یمن) که از نظرشان دولت شرعی و قانونی است، یمن را محاصره کرده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: دولت هادی فقط یک دولت در تبعید است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *