پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کشته شدن ۶ تن در تظاهرات بصره

چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 638511
در پی کشته شدن چندین تن در اعتراضات، معترضان به ساختمان استانداری بصره در جنوب عراق یورش برده و این ساختمان را به آتش کشیدند.
کشته شدن ۶ تن در تظاهرات بصره
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، صدها معترض با نیروهای امنیتی در بصره برای دومین روز پیاپی از اعتراضات درگیر شدند. معترضان با انداختن کوکتل مولوتفT ساختمان استانداری بصره را به آتش کشیدند. آنها همچنین تلاش کردند تا مسیرهای منتهی به این ساختمان را ببندند.

تعداد کشته‌های درگیری‌ها میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در بصره به شش تن افزایش یافته و تعداد افراد زخمی نیز به بیش از ۵۰ تن رسیده است.تشدید درگیری‌ها باعث شده است که مسئولان این استان مقررات منع آمد و شد را در بصره اعمال کنند.

منابع محلی گفتند که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان گلوله هوایی شلیک کرده و همچنین از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق دستور بازرسی اتفاقات رخ داده در بصره را داده است.
مقتدی صدر نیز در واکنش گفته است: شاهد مصیبت مردم در بصره هستیم. چیزی که مرا خشمگین کرده است، حمله ناحق برخی از نفوذکنندگان در نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان بی‌دفاع است؛ کسانی که تنها دنبال یک لقمه نان حلال هستند. همه باید تلاش کنند تا بصره را از چنگ فساد و قوم‌گرایی نجات دهند. بصره عزت و افتخار ماست. این شهر قلب تپنده عراق است. حمله به بصره را پایان دهید و صبر ما را آزمایش نکنید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *