جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲

اجرای همزمان «تفرقه بینداز و حکومت کن» در ایران و عراق

سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب: 638468
چگونه زائران عراقی امام رضا (ع) یک‌شبه انسان‌هایی با انگیزه‌های جنسی معرفی می‌شوند یا زائران ایرانی امام حسین (ع) قاچاق‌چی مواد مخدر؟ چند ماه قبل سفیر انگلیس در ایران و سفیر انگلیس در عراق، به همراه هم، ملاقات های فراوانی در عراق برگزار کردند.
اجرای«تفرقه‌بینداز و حکومت کن»در ایران و عراق
جهان نيوز ـ  علی طاهایی؛  شنیدن اخبار نگران کننده درباره جبهه‌گیری برخی در ایران در برابر زائران عراقی چنان تلخ است و جای سوال دارد که خواب از چشمان دلسوزان کشور می‌رباید.

سوالات فراوانی در ذهن می‌چرخد. اینکه چگونه دو میلیون زائر عراقی که در سال میهمان ایران می‌شوند، یک شبه از زائر به آدمی دنبال شهوترانی تبدیل می‌شوند؟

اینکه چگونه می‌توان چشم بر غیرت ایران و ایرانی بست و این شایعه را که عراقی‌ها در مشهد و در ایران به صرفا به زنان و دختران چشم دارند، پذیرفت؟ اینکه چگونه در مشهد به برخی خانواده‌های عراقی با زن و فرزندانشان حمله شد و ما مردم ایران میزبانانشان، ساکت نشستیم و دم بر نیاوردیم؟ چگونه زائران عراقی امام رضا -علیه‌السلام- یک شبه انسان‌هایی با انگیزه‌های جنسی معرفی شدند؟

 آیا جوانان مشهدی امسال برای زیارت اربعین به عراق سفر خواهند کرد؟ آیا می‌توانند در چشمان آن خانواده عراقی که تمام دارایی خود را برای خدمت به او -زائر امام حسین (ع)- خرج می‌کند نگاه کند؟ آیا می‌تواند دوشادوش جوانان عراقی و با پای پیاده به سوی قبله گاه شیعیان گام بردارد و عرق شرم از این هیاهو و از این اتهام بر پیشانی‌اش ننشیند؟ آیا پاسخ میزبانیِ اربعینی عراقی‌ها را به درستی داده‌ایم؟

پروژه مشترک در ایران و عراق

چند ماه قبل سفیر انگلستان در ایران و سفیر این کشور در عراق به همراه یکدیگر ملاقات های فراوانی در عراق داشتند و با سیاسیون و اقشار مرجع اجتماعی در این کشور دیدار نمودند. برخی ناظران سیاسی از همان روز منتظرند تا عراق و عراقی‌ها و شاید ایرانی‌ها با دسیسه جدید روباه پیر مواجه شوند و بار دیگر سیاست قدیمی "تفرقه بینداز و حکومت کن" را در عصر جدید ببینند.

گمان برخی در ایران این است که دست دشمن را خوانده‌اند و او نمی‌تواند آنها را فریب دهد، ولی با اتکا به فناوری‌های جدید و بدون هیچ زحمتی، دشمن در حال تخریب روابط دو ملت و تفرقه‌اندازی بین دو ملت است، و برخی هم که صدایی رسا دارند،  ساکت نشسته‌اند. آیا اگر مسافری، زائری یا گردشگری مرتکب خطایی شد باید آن را پای همه یا پای میلیون‌ها زائر امام علی بن موسی الرضا علیه السلام گذاشت، که سالیانه از عراق به ایران سفر می‌کنند؟

جالب اینجاست که در سوی مقابل هم همین بازی در جریان است. آب بصره شور و بی‌کیفیت شده و در فضای مجازی عراق، ایران را متهم اصلی معرفی می‌کنند و در این سو صادرات آب به عراق را دلیل خشکسالی خوزستان اعلام  می‌کنند. دشمن مشترک در حال کار است. در آن سو زائران ایرانی امام حسین (ع) را تاجران مواد مخدر معرفی می‌کنند و در این سو زائران عراقی امام رضا (ع) را به دنبال دست‌یابی به خدمات جنسی نشان می‌دهند. در آن سو ایران را مقصر آتش زدن هورالعظیم معرفی می‌کنند و در این سو مقصر آلودگی هوای خوزستان را عراق جلوه می‌دهند.

در این میان، امان از کسانی که در عصر اطلاعات، با ادعای دانای کل بودن، بدون هیچ شناختی از این توطئه آب بر آسیای دشمن می‌ریزند و در زمین تیم نفاق_بعث بازی می‌کنند که با حمایت مالی سعودی‌ها در حال تفرقه‌اندازی بین دو ملت هستند و در مرکز رسانه‌های دیجیتال سعودی به دقت روی طراحی چنین نقشه‌هایی کار می‌کنند.

 گذشته از آداب میزبانی از زائران امام علی بن موسی الرضا (ع) که مشهدی‌ها و ایرانی‌ها را به تکریم خاک پای زائران ایشان وا می‌دارد، آیا باید از مزیت‌های سفر برادران عراقی به ایران و رونق گردشگری مذهبی و توریسم درمانی و ... آن هم در شرایط تحریم کنونی بگذریم؟ دوستی عراقی را دیدم که به زحمت در بازار عراق، کالاهای ایرانی را پیدا می‌کرد و می‌خرید تا به اقتصاد ایران کمک کند و بیایید تصور کنیم همان دوستمان در سفر به ایران به جرم عراقی بودن مورد تعدی و بی‌احترامی قرار گیرد؛ آنگاه چه خواهد شد؟

محرم، رنگ لباس همه ما را سیاه خواهد کرد؛ فرقی نمی‌کند ایرانی یا عراقی، فرقی نمی‌کند در تهران باشیم یا بغداد، در نجف یا در کاظمین. چشمانت با قطره‌ای اشک که به سوی گنبد باشد کافیست، گنبد علی بن موسی الرضا باشد یا گنبد آقا سیدالشهدا (ع) هم فرقی ندارد. به یادش اشک خواهی ریخت، مداح عربی بخواند یا فارسی، چه فرقی دارد. محرم ما را پیوند خواهد داد.

در میانه شایعات دشمن، آبروی ایرانی‌ها به همت جوانان اربعینی گره خورده است.
چشمان مادری عراقی که با فرزندانش به زیارت آقا علی بن موسی الرضا (ع) مشرف شده است به میهمان نوازی برادران و خواهران اربعینی ما در مشهد الرضا دوخته شده، چه خوب است ما ایرانی‌ها قدردانی از میزبانان اربعینی در عراق را از امروز در ایران آغاز کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سروش
Iran, Islamic Republic of
بنده هم دیر این مطلب رو فهمیدم، البته به این فک می کردم چگونه مخالفان و کنیه ورزان این همه زائر امام حسین (ع) تحمل خواهند کرد، چه عکس العملی نشان می دهند؟
Bulgaria
اربعین امسال کور شود چشم دشمنان اتحاد شیعیان جهان