کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستور وزیر برای افزایش قیمت خودرو +تکذیبیه

13 شهريور 1397 ساعت 20:18

محمد شریعتمداری در نشست مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان افزایش ۷.۵ میلیون تومانی خواهند داشت. همچنین خودروهای بالای ۴۵ میلیون، ۹.۵ میلیون تومان افزایش قیمت خواهند داشت. خط تولید خودروهای پرتیراژ مشکلی ندارد و به محض دریافت قطعه، خودروهای ناقص تکمیل می‌شوند و وارد بازار خواهند شد.


به گزارش جهان نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت از حذف شورای رقابت از فرآیند قیمت‌گذاری خودرو و افزایش قیمت محصولات داخلی در روزهای آینده خبر داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از حذف شورای رقابت از فرایند قیمت‌گذاری خودرو خبر داد و گفت: از این پس ستاد تنظیم بازار همراه با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مسئولیت نظارت بر بازار خودرو را بر عهده خواهند داشت.

محمد شریعتمداری در نشست مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس، خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان افزایش ۷.۵ میلیون تومانی خواهند داشت. همچنین خودروهای بالای ۴۵ میلیون، ۹.۵ میلیون تومان افزایش قیمت خواهند داشت. خط تولید خودروهای پرتیراژ مشکلی ندارد و به محض دریافت قطعه، خودروهای ناقص تکمیل می‌شوند و وارد بازار خواهند شد.

عصر خودرو نوشت: این تصمیمات دیروز، در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گرفته شد، در حالی‌که شورای رقابت با برگزاری جلسه‌ای، صدور مجوز افزایش قیمت خودرو را به دلیل نبود مستندات و استعلام‌های مربوطه از سوی بانک مرکزی به تعویق انداخته بود.

تکذیبیه
 

وزارت صنعت و معدن و تجارت، در اطلاعیه ای تاکید کرد: آنچه با عنوان افزایش قیمت برای خودروهای پایین 45 میلیون تومان و خودروهای بالای 45 میلیون تومان به نقل از وزیر، در نشست مشترک کمیسیون صنایع و معادن مجلس منتشر شده، صحت ندارد.
 
 
وزارت صمت تصریح کرده: شریعتمداری هیچ گونه صحبتی درباره افزایش قیمت خودرو نداشته و سایت منتشر کننده خبر به دروغ افزایش قیمت خودرو را به وزیر منتسب کرده است.
 
 
وزارت صنعت و معدن و تجارت تاکید کرده، مرجع قیمت گذاری خودرو شورای رقابت است و تصمیم نهایی برای افزایش را ستاد تنظیم بازار خواهد گرفت.
 
 
وزارت صمت از رسانه ها خواست از انتشار اخبار غیر موثق که به نوسانات قیمتی در بازار خودرو و نیز نگرانی مردم دامن می زند خودداری کنند.


کد مطلب: 638464

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/638464/دستور-وزیر-افزایش-قیمت-خودرو-تکذیبیه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com