جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اصل پذیرفتن برجام رفع تحریم‌ها بود

سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 638447
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: میان برجام و اقتصاد مقاومتی رابطه معکوس وجود دارد؛ یعنی اقتصاد مقاومتی تضعیف کننده سیاست های تحریمی آمریکا خواهد بود.
اصل پذیرفتن برجام رفع تحریم‌ها بود
به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برجام در چه صورت می تواند تامین کننده منافع ملی ایران باشد اظهار داشت: اصل پذیرفتن برجام رفع تحریم ها علیه ایران بود؛ مورد بعدی، بازشدن راه های تعاملات اقتصادی بین ایران و دیگر کشورها و برطرف شدن موانع ایجادشده توسط آمریکا و۱+۵ است. 

وی افزود: در رابطه با فناوری صلح آمیز هسته ای، باید در جایگاهی که «ان پی تی» برای اعضای خود در نظر گرفته، قرار بگیریم و بقیه کشورهای ۱+۵ هم باید در رابطه با توسعه نیروگاه های هسته ای و غنی سازی در چارچوب برجام کمک کنند و همراهی داشته باشند.

ترقی گفت: مجموعه این ها منافع ملی ایران است. برجام نباید به مسائل دفاعی و نظامی ما کاری داشته باشد و بخواهد محدودیتی برای توان نظامی ما ایجاد کند. اگر برجام برای توان دفاعی ما محدودیت ایجاد کند و عمق استراتژیک ما را مورد تهدید قرار دهد و تحریم های ما را هم برطرف نکند، به طور طبیعی نمی تواند منافع ملی ما را تامین کند.

وی با اشاره به رابطه میان اقتصاد مقاومتی و برجام اضافه کرد: اصولا اقتصاد مقاومتی، تضمین کننده مصونیت اقتصادی ما در برابر تحریم ها بوده و به هر میزان که ما به اقتصاد مقاومتی عمل کنیم، آثار تحریمی برجام کاهش پیدا خواهد کرد. در حقیقت میان برجام و اقتصاد مقاومتی رابطه معکوس وجود دارد و اقتصاد مقاومتی تضعیف کننده سیاست های تحریمی آمریکا خواهد بود.

ترقی با اشاره به رویکرد مجلس در سوال از وزرا گفت: سوال از وزرا اگر منجر به جایگزینی افرادی شود که به اقتصاد مقاومتی پایبند باشند، موثر خواهد بود اما اگر صرفا تغییر باشد، چندان تاثیری در بر نخواهد داشت؛ وقتی می توانیم تغییر و تحولات را موثر بدانیم که جایگزین این وزرا کسانی باشند که کارآمدتر بوده و به اقتصاد مقاومتی باور داشته باشند.   

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *