شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۴

«فدریکا موگرینی» کناره‌گیری می‌کند

دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب: 638220
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که «برجام» از عمده دستاوردهای دوره کاری‌اش بود، می‌گوید که سال آینده برای ماندن در این پست، کاندید نخواهد شد.
«فدریکا موگرینی» کناره‌گیری می‌کند
به گزارش جهان نيوز، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه اعلام کرد که سال آینده و با اتمام دوره مسئولیت خود، برای ماندن در این پست کاندید نخواهد شد.


موگرینی که پیش از ورود به اتحادیه اروپا، وزیر خارجه ایتالیا بود، نقشی محوری در ترغیب ایران و 1+5 به امضای برجام داشت و امروز به گروهی از سفرای اتحادیه اروپا گفته که برای تحویل اتحادیه‌ای «منظم» به جانشین خود، تلاش خواهد کرد.

اکتبر سال آینده میلادی، دوره مسئولیت موگرینی و یکی دیگر از مسئولان ارشد اتحادیه یعنی «ژان کلود یونکر» که به دشمنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مشهور است، به پایان می‌رسد.

فدریکا موگرینی امروز گفته: «امسال کارهای زیادی برای انجام داریم.اولویت این است که دستاوردهای خود را حفظ کنیم، دستاوردهایی که بزرگ اما شکننده است.»

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس امضاش چي ميشه؟
Iran, Islamic Republic of
تسلیت به مجلسی ها!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا نرو . نمایندگان لیست فله ای امید از این به بعد با چه کسی عکس گیرند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رر
Iran, Islamic Republic of
اين زن شجاع انصافا از جان و دل براي ايران مايه گذاشت و بارها مورد هجمه صهيونيست ها قرار گرفت ولي زير فشار ديگر خواهان ادامه اين پست نمي باشد.