پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

فرانسه: با اسرائیل و آمریکا درباره لزوم حل موضوع موشکی ایران هم‌نظریم

دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب: 638207
سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی گفت: کشورش درباره برنامه موشکی ایران با آمریکا و رژیم صهیونیستی هم‌نظر است.
فرانسه: بااسرائیل و آمریکا درباره ایران هم‌نظریم
به گزارش جهان نيوز، سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی در نشستی روز دوشنبه بار دیگر بر هم‌آوازی کشورش با آمریکا و رژیم صهیونیستی در موضوع برنامه موشکی ایران تأکید کرد.

*نظارت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران
«هلن لو گال»، سفیر فرانسه در این نشست که در «مرکز مطالعات امنیت داخلی»، وابسته به دانشگاه تل‌آویو برگزار شد گفت: «ایران نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد، نه الان، نه ۵ سال بعد و نه هیچ وقت دیگر.»

دیپلمات فرانسوی با اشاره به تعهدات ایران در توافق هسته‌ای برجام گفت: «برنامه هسته‌ای ایران، تحت پایش‌های شدید قرار گرفته و بر آن ساز و کارهاینظارت و ارزیابی اعمال شده که این باعث شده ایران به توافق پایبند بماند.»

او در ادامه از رویکرد دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور درباره ایران انتقاد کرد و گفت: «فشار حداکثری راه حل نیست، بلکه ابزار است. در پیش گرفتن چنین راهکاری به وضعیتی مانند کره شمالی ختم خواهد شد.»

ترامپ، ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج و اعلام کرد تحریم‌ها علیه ایران را احیا خواهد کرد.

خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه بازخواهد گشت. 
واشنگتن بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران دعوت کند. 

دولت ترامپ به عنوان بخشی از این کارزار، کارگروهی مشترک همراه با رژیم صهیونیستی تشکیل داده که هدف آن تحریک به اغتشاش و ناآرام کردن ایران است.  شواهد متعدد همچنین حاکی است حمایت از تجزیه‌طلبی و ناآرام کردن مرزهای ایران در رأس برنامه‌های ضدایرانی کاخ سفید قرار دارد.

*هم‌آوازی فرانسه با آمریکا و رژیم صهیونیستی
«هلن لو گال» در بخش دیگری از سخنانش در نشست اندیشکده صهیونیستی بار دیگر هم‌آوازی فرانسه با آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره برنامه موشکی ایران را یادآوری کرد.

وی گفت: «ما درباره نیاز برای حل مسئله موشک‌های بالستیک ایران با ایالات متحده و اسرائیل موافقیم اما درباره روش آن اختلاف داریم.»

او علی‌رغم این مدعی شد بعد از تصمیم آمریکا به خروج از توافق هسته‌ای برجام همکاری میان کشورهای اروپایی و آمریکایی دشوارتر شده است. 

* متهم کردن ایران به دروغگویی
دیپلمات فرانسوی در ادامه برای توجیه ضرورت رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران، ادعاهای اثبات‌نشده درباره برنامه هسته‌ای ایران را تکرار و تهران را به «دروغگویی» متهم کرد.

او گفت: «ایران، دروغ می‌گفت و به همین دلیل بود که ما به برجام نیاز داشتیم. ۲۰ سال پیش ما می‌دانستیم آنها برنامه تسلیحات هسته‌ای داشتند. ما برای مقابله با این روند، از طریق قطعنامه‌های شورای امنیت و برجام، زرادخانه‌ای تشکیل دادیم. معتقدیم که این در راستای منافع اسرائیل است.»

فرانسه در ماه‌های بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا رهبری فشارهای اروپا علیه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را به عهده داشته است.  

«امانوئل ماکرون» اولین رئیس یک کشور اروپایی بود که بعد از مواضع ترامپ ضد توافق هسته‌ای، بحث «توافق مکمل برجام» با ایران، در زمینه برنامه موشکی این کشور را به میان آورد. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کاش آقای ظریف هم در این خصوص اظهار نظری داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
اروپایی که به آن دلخوش بودند هم یواش یواش دارن ماهیت واقعی شان را نشان میدهند.
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف نظرشون این بود که باید برجامو با اروپایی ها ادامه داد حضرت آقا فرموده بودن فایده ای نداره گوش ندادن باز پشیمونی