جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نقشه سکولارها برای حوزه علمیه

دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 638102
رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: برخی افراد با ویژگی‌های سکولار ، به شدت دنبال آن هستند که حوزه ها را برگردانند به زمان قبل از انقلاب که هیچ کاری با سیاست نداشتند.
نقشه سکولارها برای حوزه علمیه
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام سیدحمید روحانی رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی صبح امروز دوشنبه ۱۲ شهریور در نشست خبری بررسی حادثه مدرسه فیضیه قم با اشاره به هشدار امام راحل نسبت به خطر تحجر در حوزه علمیه قم گفت: آیا این عناصر متحجر و مارهای خوش خط و خال بعد از رحلت امام از میان رفته اند یا هنوز مشغول به فعالیت هستند؟

وی ادامه داد: ما برای شناخت این مارهای خوش و خط و خال چند راه داریم ، از جمله شناخت ویژگی هایشان یک ویژگی آنها این است که سکولارند و به شدت دنبال آن هستند که حوزه ها را برگردانند به زمان قبل از انقلاب که هیچ کاری با سیاست نداشتند.

روحانی گفت : دومین ویژگی شان این است اشرافی و رفاه طلبند و می خواهند راه علی ع را فراموش سازند ؛ من از اصحاب رسانه می خواهم که به حوزه های علمیه بروند و زندگی این عناصر متحجر و سکولار را از نزدیک ببینند.

وی افزود : اینها سعی می کنند مرجعیت و آینده حوزه و روحانیت را در دست بگیرند. امریکا و استکبار از مرجعیت ضربه های سنگینی خورده است و تلاششان این است که این نهاد را از طریق تربیت عناصری در دست بگیرند و امروز آمریکا عناصری را در حوزه در آب نمک خوابانده است.

منبع: فارس 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *