پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمرخبر داد

ارایه ۳۴۵ هزار مورد خدمت پزشکی به حجاج

دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 638096
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به آمار ارایه خدمات پزشکی، درمانی و امدادی به زائران گفت : درطول مراسم حج ۳۴۵ هزار مورد خدمات به زائران ارائه شد.
ارایه ۳۴۵ هزار مورد خدمت پزشکی به حجاج
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سید علی مرعشی با اشاره به ارائه خدمات پزشکی به زائران در مراسم حج امسال اظهار کرد: پزشکان متخصص و فوق تخصص در طول ایام حج همراه زائران بودند و در در مکه، مدینه،‌منی و عرفات خدمات درمانی به آنان ارائه کردند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اضافه کرد: بر اساس آخرین آمارهای خدمات پزشکی، درمانی و امدادی تا ۲۰ ذی‌الحجه(شنبه)،‌ بیش از ۳۴۵ هزار مورد خدمات پزشکی، درمانی و امدادی به زائران ارائه شد و ۲۵۶ هزار زائر در مطب‌ها و هشت درمانگاه در مدینه منوره و مکه مکرمه ویزیت شدند.

وی در ادامه گفت: نزدیک به ۱۸ هزار مورد ویزیت تخصصی توسط پزشکان متخصص انجام شد و ۱۶ هزار مورد خدمات پاراکیلینیکی شامل آزمایشگاه،‌ رادیولوژی، سونوگرافی و اکو قلب صورت گرفت.  در طول این مدت نیز ۲۴ هزار مورد خدمات پرستاری و بالینی مانند نوار قلب، کنترل فشار خون،‌ تزریقات، پانسمان، سرم تراپی و همین‌طور درخواست آمبولانس و انتقال بیماران داشتیم.

مرعشی با اشاره به آمار بستری زائران نیز افزود: بیش از ۱۴۹۹ نفر از زائران در طول ایام حج، از خدمات بستری موقت در اورژانس و یا بستری در بخش مردان، زنان و یا CCU بهره‌مند شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مورد بیمارانی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان‌های عربستان سعودی داشتند، گفت: در این مدت ۱۹۵ زائر در بیمارستان‌های عربستان سعودی بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *