جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اقدام ۴۵۰هزار نفر برای خرید سربازی در ترکیه

دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 638002
متقاضیان خرید خدمت سربازی با پرداخت ۱۵ هزار لیره می‌توانند در ترکیه از خدمت معاف شوند.
اقدام ۴۵۰هزار نفر برای خرید سربازی در ترکیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، با ابلاغ تصمیم رئیس جمهوری ترکیه، موضوع خرید خدمت سربازی در هفته‌های اخیر به یکی از داغ‌ترین مباحث اجتماعی ترکیه تبدیل شد.

بسیاری از جوانانی که در بازار کار مشغول به فعالیت هستند، ترجیح می‌دهند به جای رفتن به خدمت سربازی، در بازار به فعالیت خود ادامه دهند.

با تصمیم وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه، افرادی که تاریخ تولد آنها پیش از سال 1994 میلادی است با پرداخت 15 هزار لیره و شرط گذراندن دوره 21 روزه آموزش نظامی اولیه، می‌توانند کارت معافیت از خدمت دریافت کنند. بر اساس آمارهایی که تاکنون منتشر شده است، دولت ترکیه تاکنون از محل فروش خدمت خرید سربازی، نزدیک به هفت میلیارد لیره درآمد کسب کرده که در شرایط اقتصادی کنونی برای ترکیه مبلغ قابل توجهی است.

کارشناسان نظامی ترکیه بر این باورند که به دلیل  به کارگیری عنصر رصد اطلاعات هوایی و تغییرات بنیادین در نگرش نظامی و دفاعی ترکیه، تاسیس پایگاه‌های مرزی و به کارگیری نفرات بسیار در نیروی زمینی، کارکرد خود را از دست داده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *