جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش قاسمی به اظهارات پمپئو

يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب: 637961
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران عامل اصلی ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و در خط مقدم مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است.
واکنش قاسمی به اظهارات پمپئو
به گزارش جهان نيوز، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهار نگرانی وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص ادعای موهوم انتقال موشک‌های ایران به عراق گفت: اظهار نگرانی وزیر خارجه آمریکا در مورد انتقال موشک به عراق و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، واقعاً امری مضحک و فریب افکارعمومی است، زیرا نه تنها بر اساس موضوعی بی پایه مانند انتقال موشک، افکار عمومی جهان را فریب داده است بلکه وزیرخارجه آمریکا بی جهت به قطعنامه‌ای استناد می‌کند که ارتباطی با چنین موضوعات موهومی ندارد؛ طُرفه آنکه استناد به قطعنامه‌ای است که آمریکا خود ناقض آن است.

قاسمی ضمن تأکید بر ضرورت عدم مداخله دولت امریکا در امور داخلی عراق خاطر نشان کرد: حضور نظامی آمریکا در منطقه عامل اصلی بی ثباتی و ناآرامی در این منطقه است و جمهوری اسلامی ایران عامل اصلی ایجاد ثبات و امنیت در این منطقه و در خط مقدم مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است.

وی تاکید کرد: امروز کشور‌های ایران و عراق از بهترین روابط و مناسبات برخوردارند و سیاست‌های تفرقه افکنانه آمریکا نمی‌تواند مانع روابط تاریخی، فرهنگی و سیاسی دیرینه دو کشور شود.

منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *