چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

اظهارات تهدیدآمیز العبادی علیه الفیاض؛ اسامی نامزدهای کردها برای ریاست‌جمهوری

يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب: 637952
نخست‌وزیر عراق اظهاراتی تهدیدآمیز علیه رئیس سابق هیئت الحشدالشعبی این کشور مطرح کرد.
اظهارات تهدیدآمیز العبادی علیه الفیاض
به گزارش  جهان نيوز، به نقل از الفرات نیوز، حیدر العبادی نخست‌وزیر العبادی که دوره وی به پایان رسیده است گفت که فردا به عنوان نخست‌وزیر در نشست پارلمان جدید حضور خواهد یافت.

وی درباره مذاکرات تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمانی اظهار داشت:برخی از خواسته‌های کردها و اهل تسنن قابل تحقق است و ما آماده گفت‌وگو درباره نفت و امنیت و شیوه اداره کشور هستیم.

العبادی اظهار داشت: برخی از طرف‌های عراقی سندی را که در آن کردها از مناطق مورد منازعه از جمله کرکوک کوتاه آمده‌اند امضا کرده‌اند.

وی درباره تصمیم خود برای برکناری فالح الفیاض رئیس هیئت الحشد الشعبی گفت: الفیاض نماینده ائتلاف النصر نیست و اگر از طرف این ائتلاف سخن بگوید، علیه وی اقامه دعوا خواهم کرد.

نام نامزدهای کردها برای ریاست‌جمهوری عراق
"ملا یاسین" رئیس دفتر حزب اتحاد میهنی کردستان عراق امروز یکشنبه گفت که در جریان نشست اول پارلمان مسن ترین نماینده ریاست جلسه را برعهده خواهد داشت سپس رؤسای قوای سه گانه سخنرانی خداحافظی خود را ایراد خواهند کرد.

وی افزود: دفتر سیاسی حزب اتحاد میهنی تاکنون بر سر شخصیتی که نامزد ریاست‌جمهوری شود به توافق نرسیده است اما برخی از شخصیت‌های برجسته‌ای همچون محمد صابر اسماعیل سفیر سابق عراق، و عبداللطیف رشید وزیر منابع آبی سابق خود را برای این سمت نامزد کرده‌اند. 

عضو ائتلاف الوطنیه: احزاب و گروه‌ها برای تشکیل دولت منافع شخصی را کنار بگذارند
نایف الشمری عضو ائتلاف "الوطنیه" از گروه‌های سیاسی خواست که به منظور تشکیل دولتی قوی که به خدمت‌رسانی پرداخته و از درد و رنج مردم بکاهد امتیازاتی بدهند.

وی بر ضرورت نشستن دور میز مذاکرات و کنار گذاشتن منافع حزبی و شخصی تاکید کرد.

الشمری تاکید کرد که رهبران احزاب سیاسی همچنان در حال گفت‌وگو درباره تشکیل دولت آینده هستند زیرا هر طرفی به دنبال تحقق منافع شخصی و حزبی است.

انتخابات پارلمانی عراق روز شنبه 12 می 2018 برابر با 22 اردیبهشت 97 برگزار شد که طی آن ائتلاف سائرون به‌رهبری مقتدی صدر، ائتلاف الفتح به‌رهبری هادی العامری و ائتلاف النصر به‌رهبری حیدر العبادی در رده‌های اول تا سوم طرف‌های پیروز قرار گرفتند.

با توجه به تأیید نتایج نهایی انتخابات از سوی دادگاه فدرال احزاب پیروز بر اساس قانون اساسی، 90 روز برای تشکیل دولت فرصت دارند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *