پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳
۹۶

درباره نامه جدیدکروبی/ "آن شیخ"همه را به کیش خودپندارد!

يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 637935
مهدی کروبی در نامه جدید خود به خبرگان جمع کثیری از دوستان اسبق، سابق و فعلی خود را به خیانت‌های بزرگ سیاسی متهم کرده است.
درباره نامه جدیدکروبی/ "آن شیخ"همه را به کیش خودپندارد!
به گزارش جهان نيوز، مهدی کروبی دبیرکل اعتماد ملی و از سران فتنه سال 88 در آستانه اجلاسیه به مجلس خبرگان رهبری، در نامه‌ای به اعضای این مجلس ادعاهایی را درباره عملکرد مجلس خبرگان و همچنین شورای بازنگری قانون اساسی در سال 68 مطرح می‌کند.

وی پیشتر نیز در نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب مشکلاتی را متوجه کشور و مدیریت ایشان کرده بود که توسط بزرگان نظام و برخی پژوهشگران تاریخ پاسخ داده شد. 

هرچند بنظر می‌رسید نامه‌هایی که کروبی از حصر می‌نویسد به قلم و فکر خودش نباشد، اما نامه اخیر نشانه‌هایی دارد که حداقل نامه اخیر نسبت روشنی با شخصیت آقای  کروبی دارد هرچند باز هم به احتمال فراوان توسط خود او قلمی نشده است. او در این  نامه تقریباً قاطبه دوستان اسبق، سابق و فعلی را از نظر شرافت و انسانیت زیر سوال برده است تا ادعاهایی را علیه حاکمیت مطرح کند. حال آنکه اساساً با این فضای نامه این سوال مطرح می‌شود که اگر اینها که شما اشاره  کرده‌اید، از جمله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این حد فارغ از وجدان و شرافت انسانی و سیاسی بوده‌اند چرا تا آخرین لحظه عمرشان با آنها هم‌پیمانی کرده و متحد سیاسی بوده‌اید؟

اما غیر از روح نامه، مهدی کروبی در جزییات آن ماجراهایی را روایت کرده است که نشان‌دهنده خلاف‌گویی آشکار او در باره مسائل تاریخی است.

بر پایه گزارش تسنیم، او در نامه پیشین خود نیز ادعاهایی را مطرح کرده‌ بود که مسعود رضایی محقق برجسته تاریخ معاصر ایران درنامه‌ سرگشاده مفصلیبه بیان جزئیات پرشمار خلاف‌گویی‌های او پرداخته بود.

اما در نامه اخیر، یکی از ادعاهای مرکزی مهدی کروبی مربوط به شورای بازنگری قانون اساسی است. کروبی مطالبی درباره "افزودن لفظ مطلقه، لغو مدت زمان ده سال رهبری و اختیار انحلال مجلس شورای اسلامی" در شورای بازنگری آن زمان مطرح می‌کند که با رجوع به مشروح مذاکرات آن زمان ادعاهای وی زیر سوال می‌رود و در فرصتی مناسب می‌توان با ارجاع به متن مذاکرات دروغ‌هایش برملا کرد. 

** تهمت کروبی به شخصیت‌های اصلی جناح چپ درباره بازنگری قانون اساسی
امام خمینی 4 اردیبهشت سال 68 در نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای (رئیس‌جمهور وقت) هیئتی متشکل از بیست فرد مذهبی و سیاسی و همچنین پنج نماینده به انتخاب مجلس شورای اسلامی را مأمور بازنگری و اصلاح قانون اساسی کرد که ریاست این گروه را آیت‌الله مشکینی برعهده داشت.


اعضای بازنگری قانون اساسی در سال 68

اعضای منتخب امام راحل برای شورای بازنگری قانون اساسی عبارت بودند از "سید علی خامنه‌ای، حسن طاهری خرم‌آبادی، محمد مؤمن قمی، اکبر هاشمی رفسنجانی، ابراهیم امینی، علی مشکینی، میرحسین موسوی، حسن حبیبی، سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، سید محمد موسوی خوئینی، محمد محمدی گیلانی، ابوالقاسم خزعلی، محمد یزدی، محمد امامی کاشانی،احمد جنتی، محمدرضا مهدوی کنی، احمد آذری قمی، محمدرضا توسلی، مهدی کروبی، عبدالله نوری."

مجلس شورای اسلامی نیز 5 نفر را برای این شورا به این شرح انتخاب کردند "حسین هاشمیان، عباسعلی عمید زنجانی، اسدالله بیات زنجانی، نجفقلی حبیبی، هادی خامنه‌ای."
از این جمع میرحسین موسوی، موسوی اردبیلی، موسوی خوئینی‌ها، محمدرضا توسلی و عبدالله نوری از شخصیت‌های برجسته جریان چپ و مجمع روحانیون مبارز بودند که کروبی سالها دبیرکلی آن را برعهده داشت. همچنین از 5 نماینده مجلس "حسین هاشمیان، بیات زنجانی، حبیبی و هادی خامنه‌ای" نیز اصلاح‌طلب ‌بودند.

در واقع با فاکتور گرفتن شخصیت‌های مذهبی و جناح راست، کروبی به 9 نفر از نزدیکترین دوستانش در شورای بازنگری قانون اساسی اتهام می‌زند که روند افزوده شدن لفظ مطلقه به ولایت‌فقیه در اصل57 قانون اساسی و رد کردن تعیین وقت ده ساله برای رهبری را تسهیل کردند.


تصویر موسوی‌خوئینی‌ها: خاطره‌ای که کروبی نقل می‌کند در هیچ‌کجا سابق بر این نقل نشده؛ تنها موسوی خوئینی‌ها دوست قدیمی کروبی، خاطره‌ای را درباره فاصله فوت امام تا تشکیل جلسه خبرگان نقل می‌کند که مغایر با گفته‌های آقای کروبی است.

 وی مرحوم هاشمی رفسنجانی را که سالها با وی رفاقت داشت متهم می‌کند که روز جلسه خبرگان، خلاف قراری که شب قبلش در بیت امام گذاشته بودند عمل کرد و شورای رهبری را مطرح نکرد!

خاطره‌ای که کروبی نقل می‌کند در هیچ‌کجا سابق بر این نقل نشده است. تنها موسوی خوئینی‌ها از اعضای ارشد مجمع روحانیون مبارز و دوست قدیمی کروبی، خاطره‌ای را درباره فاصله فوت امام تا تشکیل جلسه خبرگان نقل می‌کند که مغایر با گفته‌های اوست. طبق روایت موسوی خوئینی‌ها، در یک گعده بین اعضای بازنگری قانون اساسی، اسامی افراد مختلفی برای تعیین رهبری مانند آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله خامنه‌ای به میان آمده است و در آن جلسه قرار خاصی بسته نشده بود.


 کروبی مرحوم هاشمی رفسنجانی را که سالها با وی رفاقت داشت متهم می‌کند که روز جلسه خبرگان، خلاف قراری که شب قبلش در بیت امام گذاشته بودند عمل کرد! خاطره‌ای که کروبی نقل می‌کند در هیچ‌کجا سابق بر این نقل نشده است

** توهین به مراجع و فقها برای اصلاح آئین نامه خبرگان
وی در ادامه نامه‌اش اعضای مجلس خبرگان رهبری اول را که همه شخصیت‌های اصلی انقلاب و جزو مراجع تقلید و بعضا رفقای مهدی کروبی بودند، بخاطر اصلاح آئین‌نامه داخلی خبرگان متهم می‌کند "در سال پایانی دوره اول مجلس خبرگان رهبری مکان جلسات این مجلس از ساختمان مجلس شورای اسلامی به حسینیه بیت رهبری برده شد و سپس طرح اصلاح آئین‌نامه خبرگان مبنی بر واگذاری احراز صلاحیت نامزدها از مراجع و استادان به شورای نگهبان تهیه و ماه‌ها بعد در نشست خبرگان تصویب شد. هدف کنترل خبرگان بود که اینچنین حاصل شد."

آیات مشکینی، طاهری اصفهانی، موسوی اردبیلی، موسوی خوئینی‌ها، خلخالی، آذری قمی، یوسف صانعیو... تنها برخی چهره‌های خبرگان اول بودند و معلوم می‌شود کروبی حاضر است برای به کرسی نشاندن حرف خود حتی دوستان و رفقای قدیمش را مورد تهمت و تخریب قرار دهد.

کروبی در ادامه نامه‌اش پای برخی شخصیت‌های فوت شده را به میان می‌کشد و می‌نویسد "حذف چهره‌های برجسته‌ای از خبرگان اول در انتخابات دوره دوم (سال 1369) مانند آیات دستغیب و احسان بخش و حجت‌السلام و المسلمین جمی در کنار دیگر نامزدها و چهره‌های شاخصی که اجتهادشان توسط مراجع و اساتید بزرگ تأیید شده بود لطمه بزرگی به استقلال خبرگان وارد ساخت."

اگر منظور وی آقای علی‌محمد دستغیب  و علی‌اصغر دستغیب است، علی محمد دستغیب در دوره پیشین خبرگان هم حضور داشت و آیت‌الله علی اصغر دستغیب هم‌اکنون هم عضو خبرگان است و به نظر می‌رسد آقای کروبی دچار فراموشی عمدی عجیبی در حافظه شده است. مرحوم آیت‌الله احسان‌بخش نیز تا سال 80 که از دنیا رفت نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بود و قطعا با مشکل ردصلاحیت در انتخابات مواجه نشده بوده است. همچنین مرحوم حجت‌الاسلام جمی در زمان آیت‌الله خامنه‌ای نیز امام جمعه آبادان بود. 

از دو نامه اخیر کروبی چنین برمی‌آید، شخصیتی که رای 300 هزارتایی خود در سال 88 را نپذیرفت و اتهام تقلب متوجه نظام کرد و در مجلس ششم رشوه 300 میلیونی از شهرام جزایری گرفت، اصرار دارد که تلخکامی‌ها و شکست‌های گذشته خود را به‌پای رهبری و نظام بنویسد و از اقرار به واقعیت فرار کند.

وی یا چنان دچار سهو حافظه شده که اشخاص را نمی‌شناسد و خاطراتش را معکوس نقل می‌کند یا اینکه برای تخریب نظام حاضر است آنچه را دیده و شنیده وارونه بیان کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
...
سران فتنه باید محاکمه شوند
Iran, Islamic Republic of
مردم منتظر محاکمه سران فتنه هستند...
اگر فتنه گران مجازات شده بودن الان این آدم ساده لوح یا افرادی امثال حجاریان و ... دوباره بذر فتنه جدید رو نمی کاشتن
یه شب کودتا تو ترکیه شد، هنوز دارن آدم دستگیر و محاکمه میکنند.
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
رقیب آراء باطله با دهان کف کرده هر بی حیایی را بر خود مجاز میداند، علت چیست؟ ...
کروبی حق داره فریاد بزنه چون مجازات بدون محاکمه یک ظلم بزرگه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بله باید محاکمه و اعدام بشه. یزای فتنه گری علیه انقلاب مرگه نه حصر.
حیدر
Iran, Islamic Republic of
پس چرا محاکمه نمیکنین؟
یا آزادشون کنین یا محاکمه علنی
Iran, Islamic Republic of
سالهاست که محصورین میگن محاکمه علنی یا آزادشون کنین یا محاکمه علنی و مردم بهترین قاضی هستن
Iran, Islamic Republic of
...
سدرا مصاحب
Iran, Islamic Republic of
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اخیری که با هیئت دولت داشتند، به اقدام خلاف یک بانک در بنگاه‌داری اشاره کردند.
سرویس اقتصاد مشرق - رهبرمعظم انقلاب در دیداری که اخیرا و به مناسبت هفته دولت با رئیس و اعضای دولت دوازدهم داشتند، ضمن انتقاد از رفتارهای خارج از وظیفه بانک‌ها، نسبت به بنگاه‌داری و تصاحب املاک برخی از بانک‌ها فرمودند:
چرا بانک‌ها مشکل نقدینگی پیدا می‌کنند برای اینکه شعبه زیاد می‌کنند. برای اینکه آسایشگاه برای افراد خودشان می‌سازند. بنده یک وقتی در تهران از جایی عبور می‌کردم، دیواری طولانی بود که هرچی می‌رفتیم ادامه داشت! پرسیدم این تشکیلات عظیم برای کیست؟ گفتند مال فلان بانک است، بانک غلط می‌کند که چنین کاری کند. حالا اینکه تشکیلاتی است که لابد برای تفریح و این حرف‌ها است. بانک‌ها بنگاه‌داری می‌کنند. جلوی بنگاه‌داری بانک‌ها را بگیرید. بانک برای بنگاه‌داری نیست.
ماجرای این بخش از بیانات ایشان این است که یکی از دفعاتی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای کوهپیمایی عازم ارتفاعات تهران بودند، در مسیر از یکی از همراهان نسبت به این محوطه محصور سوال میپرسند که به ایشان اطلاع می‌دهند این مجموعه متعلق به یک بانک دولتی است.
پیگیری‌های خبرنگار مشرق نشان می‌دهد اشاره اخیر رهبرمعظم انقلاب، احتمالا مربوط به یک مجتمع تفریحی- رفاهی در خیابان آجودانیه تهران، و معروف به «باشگاه آجودانیه» است. مجموعه‌ای عظیم که متعلق به بانک ملی است.

این مجتمع رفاهی عظیم شامل چندین تالار، رستوران و سالن ‌های ورزشی اعم از زمین فوتبال و استخر شنا بوده که در محیطی به مساحت قریب به 7000 متر مربع در آجودانیه تهران واقع شده که ارزش آن نیز چندین هزار میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.
فیلم: در باشگاه آجودانیه بانک ملی چه خبر است؟
علاوه بر این مجموعه که از سال 1374 تبدیل به مجتمع رفاهی یک بانک دولتی شده، شرکت‌های زیادی نیز در حوزه‌های مختلف توسط این بانک اداره می شود که مصداق بارز بنگاه‌داری است که رهبرانقلاب بارها نسبت به بنگاه داری بانک‌ها و تاثیرات سوءی که بر اقتصاد کشور دارد، هشدار دادند.
از همین رو انتظار میرود عبدالناصر همتی که به تازگی سکان هدایت بانک مرکزی را برعهده گرفته است، با عمل به توصیه رهبرمعظم انقلاب که فرمودند: "بانک مرکزی در برابر هزینه های سنگین و بی نظمی هایی که کشور را دچار مشکل می کنند با قدرت بایستد"، باقدرت در مقابل اقدامات هزینه‌ساز و غیراقتصادی بانک‌ها ایستاده و در مسیر جراحی بزرگ نظام بانکی، سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها نیز به کمک او بیایند.
سدرا مصاحب
Iran, Islamic Republic of
ببخشید مطلبی رو که با تیتر اجرای اقتصاد با راهبرد نمایشی فرستادم اشتباه ارسال کردم موضوعیت با مطلب شما ندارد چاپ نفرمایید
سدرا مصاحب
Iran, Islamic Republic of
برادر جهان نیوز درست نیست بر اساس درک و استنباط خودتون در مورد مطالبی که کروبی در نامه به خبرگان نوشته قضاوت و تصمیم گیری کنید. خدارو شکر نامه که محرمانه و یا از لحاظ امنیتی طبقه بندی شده نیست. قدر مسلم مخاطبین و خوانندگان سایت وزین جهان نیوز هم از بصیرت و درک قابل توجهی برخوردار هستند. جا داشت شما یا اصلا به موضوع نامه اشاره نمی کرید و یا حالا که موضوع و برخی از آدرس های نامه را عنوان کردید متن آن را نیز در دسترس مخاطبین قرار می دادید تا هر کس به قدر درک و فهم سیاسی خود در مورد آن قضاوت کند و دیگر نیازی به اینهمه حاشیه نویسی شما هم نباشد. متاسفانه این اقدام شما در مورد نامه نتیجه عکس بدنبال خواهد داشت و اکثر مخاطبین هر طور شده از طرق شبکه های غیر رسمی و حتی فیلتر شده به دنبال کشف گفته های کروبی خواهند بود و در ذیل آن نامه نیز بایستی کامنت های را هم بخوانند که شاید منصفانه بیان نشده باشد.
نتیجه اینکه عدم انتشاز متن نامه به نوعی نشانه بی توجهی و بی اعتمادی شما به مخاطبتان محسوب خواهد شد.
اگر باور ندارید لطفا این کامنت رو بذارید و بازخوردش رو هم توسط خوانندگان شاهد باشید.
رر
Iran, Islamic Republic of
...
هیچ محاکمه ای صورت نخواهد نگرفت
Iran, Islamic Republic of
...
چون اسرار هویدا گردد
United States
...
Iran, Islamic Republic of
باید پی امثال حضرتی را گرفت که در مقام قائم مقامی کروبی و برای رسیدن به قدرت جایی عنوان میکنه اگر کروبی را از حصر آزاد نکنید نامه های تندتری خواهد نوشت!! بعد خواهدی فهمید متن و تیتر و زمانبندی و محتوای نامه ها از چه کسانی است! کروبی که از اول مشخص هست بازیچه ای بیش نیست دست پشت پرده های اطرافش.

حالا پیدا کنید پرتقال فروش را!!
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
اولآ برای این که تیترتان موزون شود بنویسید:
«شیخک» همه را به کیش خود پندارد....
ثانیآ من مانده ام چطور شما عکس خاتمی را شطرنجی درج می کنید اما عکس کروبی را به این وضوحی؟....چرا؟
Iran, Islamic Republic of
خب به خاطر ترس از خاتمی هست هر چند من نمیدانم فردی که ممنوع التصویر و مصاحبه هست چه ترسی دارد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دوست عزیز ما هم میگیم عکس خاتمی را واضح بذارند تا همه بدانند چه کسی به این کشور خیانت کرد.
Iran, Islamic Republic of
بهترین دوران اقتصادی چهل ساله نظام جمهوری اسلامی ایران متعلق به دوران 8 ساله خاتمی است و اگر انصاف داشته باشید و به آمارها مراجعه کنید متوجه میشوید که کشور چه خسارتی دید از حذف خاتمی
مرد اخلاق مهربانی
Iran, Islamic Republic of
مرد اخلاق مهربانی سید محمد خاتمی
پاسخ کسی که میگه دوره خاتمی طلایی بود !!!
Iran, Islamic Republic of
الانم هم دوره خاتمی است و روحانی منتخب خاتمی است پس دوره خاتمی یا دوره روحانی فقط برای نجات اصلاح طابان است
سید مهر و صداقت خاتمی
Iran, Islamic Republic of
دوران خاتمی یکی از بهترین دورانها از نظر سیاسی و اقتصادی بود
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم.
کسی به اندازه خاتمی به کشور و فرهنگ آن خیانت نکرده.
میر عماد
Iran, Islamic Republic of
شما کلا اشتباهی هستی دقیقا هر چی میگی برعکسش درسته!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خودت جواب خودت را دادی
واقعا او چه ترسی دارد
سید مهر و مهربانی و امید محمد خاتمی
Iran, Islamic Republic of
سید مهر و مهربانی و امید محمد خاتمی آرام قلب مردم ایران!!!!!!!!!!!
اصغری
Iran, Islamic Republic of
امید ملت سید محمد خاتمی!!!!!!!!!!!
جرج سوروس یادت نره
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر فتنه گر.
جوج سیروس جین پوش رفیق خودته
Iran, Islamic Republic of
جوج سیروس جین پوش رفیق خودته
United States
...
ح
United States
...
Iran, Islamic Republic of
طفلی دست خودش نیست. شما به دل نگیر
ذالفقار
Iran, Islamic Republic of
با شنا در استخر فرح چطوری ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چطوری استخری؟
Canada
متاسفانه مثل شیخ مغروق شنا بلد نیست!! لطفاً خودتان تنها تشریف ببرید!!! شاید مستفیض شوید!!!
استخری جان چون شنا بلد نیستی پس نمیتونی غرق بشی؟
Iran, Islamic Republic of
استخری جان چون شنا بلد نیستی پس نمیتونی غرق بشی؟ این چه حرفیه برادر؟
برادر استخری قرار بود بگه کجا قراره جون بده
Iran, Islamic Republic of
برادر استخری قرار بود بگه کجا قراره جون بده ولی چون خودشم از عاقبتش خبر نداره هی خودشو به درو دیفار میکوبه
استخر فرح.
Iran, Islamic Republic of
جان دادن در استخر هیچ ایرادی نداره اما جان دادن در استخر سعدآباد که جزو بیت المال محسوب میشود جای اشکال است .
مگه میدونی کجا قراره جون بدی استخر جان
Iran, Islamic Republic of
مگه میدونی کجا قراره جون بدی استخری جان؟ تا حالا فکر کردی
استخری غریق افکار خودشه
Iran, Islamic Republic of
استخری غریق افکار خودشه بد جوری گرفتاره
میر عماد
Iran, Islamic Republic of
غریق در افکار خود هیچ راه نجاتی نداره
تا ظلم هست مبارزه هست تا مبارزه هست ما هستیم.
Iran, Islamic Republic of
ما تا شما فتنه گران را کفن نکنیم جان نخواهیم داد.
از مرگ گریزی نداری برادر استخری
Iran, Islamic Republic of
از مرگ گریزی نداری برادر و بدون شک ر جایی جان خواهی داد که خودتم خبر نداری آب در هاون میکوبی
استخری جان هر کی و هر چی باشی مرگ آخرین مقصدته
Iran, Islamic Republic of
هر کی و هر چی باشی مرگ آخرین مقصدته پس بهوش باش و به فکر مرگ خودت باش و به دیگران مشغول نشو برادر استخری
Iran, Islamic Republic of
چرا با جملاتی برای دشمنان ایران خوراک درست میکنید...
Iran, Islamic Republic of
خبری از نامه ایشان (کروبی)نیست شما فقط داری نظرات خود را بیان می کنی؟؟؟
لااقل متن کامل نامه را بگذارید.
Iran, Islamic Republic of
خدا نبخشه این شیخک را
Iran, Islamic Republic of
شيخ به لطف نظام و رهبري كه امروز ميتوانيد گند گويي كنيد وگرنه بلايي كه شما هادر اين پنج سال برسرما اورده ايد نابخشودني است كه تاوان ان گرز محكمي است كه برسرتان فرود خواهد امد
Iran, Islamic Republic of
و بلایی که شما 8 سال در دولت معجزه هزاره سوم بر سر ملت و کشور آوردید هم نابخشودنی است
Iran, Islamic Republic of
در 8 سال دولت قبل کفران نعمت کردیم و به بلای امروز دچار شدیم .
Iran, Islamic Republic of
باشه بابا حق با شماست کروبی سرتاسر حرفاش دروغه مشایی و بقایی هم جاسوس هستند.
طرفداران مغروق استخر مواظب باشید نزدیک استخر نشوید
Iran, Islamic Republic of
همینطوره
کروبی و مشائی و بقائی و موسوی همه خائن به کشورند
برادر استخری هیچ راهی جز تسلیم در برابر مرگ نداری
Iran, Islamic Republic of
برادر استخری هیچ راهی جز تسلیم در برابر مرگ نداری آب در هاون میکوبی برادر
مرگ برای انسان مومن نعمت است .
Iran, Islamic Republic of
استخر فرح در انتظارت .
انسان مومن به هیچ عنوان بد دهن و هتاک نیست
Iran, Islamic Republic of
انسان مومن به هیچ عنوان بد دهن و هتاک نیست بخود بیا برادر از توهم خارج شو
هتاکها به بهشت نمیروند
Iran, Islamic Republic of
هتاکها به بهشت نمیروند استخری جان
میر عماد
Iran, Islamic Republic of
هتاک=جهنم
Iran, Islamic Republic of
یک حکمتی وجود دارد بین عدد 300 و آقای کروبی .
300میلیون رشوه گرفتن از شهرام چزایری
300هزار رای در انتخابات
Canada
فیلم ۳۰۰ را هم ببینید!!
شما هم فیلم سه هزار را ببینید
Iran, Islamic Republic of
شما هم فیلم سه هزار را ببینید خیلی از سیصد بزرگتره
میر سعید
United States
سه هزار کجا سیصد کجا
United Kingdom
باز خوبه به ۳۰۰ ملیون راضی بوده....
Iran, Islamic Republic of
بله در مناظره با احمدی نژاد خود کروبی اعتراف کرد و گفت ۳۰۰میلیون را گرفتم که گرفتم ، خوب کردم !
البته یکی دوبار احمدی نژاد در طول مناظره قضیه ۳۰۰میلیون شهرام جزائری را از او پرسید و او هر بار از پاسخ طفره رفت
ولی احمدی نژاد بار سوم باز گفت قضیه ۳۰۰ میلیون رو نگفتی چی شد
و کروبی عصبانی شد و جواب فوق را گفت
محمدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای شما آقای زاکانی

شما واقعا در توهم به سر می بری. در زمان نمایندگی واقعا هم توهم داشتی. بابا چرا از حرف حق برآشفته می شی؟
United Kingdom
شما اصل نامه رو بذار عزیز دل برادر.جرات انتشار نامه رو هم ندارین فقط پاچه خواری بلدین
مندلی
Iran, Islamic Republic of
...
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
بابا اصل نامه رو بزارین قضاوتو بسپارین به مردم
Iran, Islamic Republic of
اصل نامه را منتشر كنيد تا مردم قضاوت كنند و از تحليلگران از پيش تحليل بپرهيزيد .
ولی
Iran, Islamic Republic of
چون به نفع حاکمیت نیست نامه را پنهان می کند و تفسیر خود را بیان می کند.اگر کروبی حرفی برای گفتن نداشت مانند مشایی دادگاه علنی تشکیل می دادند و او را خلع سلاح می کردند.؟
Iran, Islamic Republic of
اگر جناب کروبی مسایلی که مطرح می فرماید و هیچکس دیگری هم تا کنون چنین ادعایی نداشته !!
این همه سال حتی در اتش افروزی خیابونی سال ۸۸ هم افشاء نکرده بهتره بابت این سکوت خجل و پاسخگو باشه چرا که مردم توپ سیاست بازی شما نیستن که هر وقت دلتون خواست بگید و هر وقت نخواست سکوت کنید ...
محسن
United States
بجای این تحلیل های آبکی اصل نامه رو میذاشتین ببینیم خودمون قضاوت میکردیم
محسن
United States
بجای این تحلیل های آبکی اصل نامه رو میذاشتین ببینیم خودمون قضاو%D
Iran, Islamic Republic of
...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
یاد یه نامه ای افتادم که چقدر خوبه جهان نیوز عزیز اون نامه را هم خبر رسانی کنه؛ در کتاب گذر از فتنه اومده؛ پزشک روان شناس کروبی نامه ای منتشر می کنه و از وزارت کشور می خواهد که کروبی به دلیل مسائل روحی و کشش عصبی و جو روانی ناشی از رفتارهایی انتخاباتی در انتخابات شرکت نکنه چون دچار مشکلات عصبی هست؛ این اراجیف هم ناشی از همون واقعیته؛ طرف حتی رئیس ستاد انتخاباتیش هم بهش رای نداده، این و اون رو متهم می کنه!!! مدعیان اصلاحات همین هستند دیگه، به خودشون هم رحم نمی کنند.
چرا یه محاکمه علنی برگزار نمیکنید تا همه بفهمن حق با کیه
Iran, Islamic Republic of
خسته نشدی از فتنه فتنه کردن برادر؟ جمع کنین این بساطو چرا یه محاکمه علنی برگزار نمیکنید تا همه بفهمن حق با کیه
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
هیچ راهی جز یک محاکمه آزاد و علنی وجود نداره
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
محاکمه = اعدام
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
محاکه= هویدا شدن اسرار
مهدی
Iran, Islamic Republic of
پس هیچوقت محاکه صورت نخواهد گرفت
Iran, Islamic Republic of
متن نامه را بنویس بعد جواب بده
سجاد
Germany
كساني بايد محاكمه شوند كه معجزه هزاره سوم را به حكومت رساندند والان منتقد او شدند و او را تاييد نمي كنند
وباعث بر باد رفتن ٨٠٠ ميليارد دلار درامد كشور طي ٨ سال شدند و حالا معاون او را به اتهام جاسوس انگليس محاكمه
مي كنند .
کامران
Iran, Islamic Republic of
سران فتنه باید بجرم خیانت به کشور و فتنه 88 که خسارت آن از 8 سال جنگ تحمیلی بیشتر بود محاکمه و اعدام شوند.
هیچ محاکمه ای صورت نخواهد گرفت
Iran, Islamic Republic of
هیچ محاکمه ای صورت نخواهد گرفت چون باعث آگاهی مردم میشه
محمد
United Arab Emirates
جهان نیوز
نان انصاف وکار خوردن زیباست ونه نان تملق و..!!!!
دوما: اتهاماتی که به ایشون زدی باید جوابی برای قیامتت داسته باشی!!!!
سوما: اگر عدالت برقراره چرا بدون دادگاهی کردنش حصرش کردند!!!!
چهارما: شجاعت این شیرمرد را ستودنی میدانم. امیدوارم به لطف حق هرچه سریع تر از چنگال حصر رها شوند!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
فساد
Iran, Islamic Republic of
...
افساد
Iran, Islamic Republic of
...
م. ناظر
United Arab Emirates
چرا اصرار دارید که به هر چه این بنده خدا میگوید پاسخ دهید؟ .... رهایش کنید تا بگوید و در این وانفسای پوشک، کمی مردم بینوا بخندند خود وی هم از باب "ادخال سرور فی قلوب المؤمنین" مورد غفران خدا قرار گیرد و به بهشت برود و آنجا هم اهل جنت را بخنداند.
م. منظور
Iran, Islamic Republic of
این وانفسا نتیجه همصدایی عده ای در داخل با شیطان بزرگ آمریکا برای شکست برجام است
هیس !
Iran, Islamic Republic of
خسارت محض برجام به موزه تاریخ پیوست .
فکر
Iran, Islamic Republic of
ترامپ هم برجام را خسارت محض میداند
صابر
Iran, Islamic Republic of
...
صابر
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ترامپ معتقد است با این همه جهالت وخیانت مذاکره کنندگان ایرانی چرا امتیاز های بیشتری نگرفته اند .وقتی در یک قرارداد خسارتبار ظرف مقابل پس از گرفتن نقدی همه امتیازات و انجام ندادن تعهداتش بدون کمترین دغدغه ای از قرارداد خارج و تازه طلبکار هم می‌شود ....
Iran, Islamic Republic of
...
صبوری
Iran, Islamic Republic of
بعنوان کسی که در گذشته کروبی را از نزدیک میشناخته عرض میکنم او حتی توان نوشتن یک نامه ساده را ندارد به علت مشکلات روانی وخود شیفتگی مرضی، عده ای از او سوءاستفاده می‌کنند او حتی توجه ندارد که با رای ۳۰۰هزار تائی نمی‌شود رئیس جمهور شد .او به خاطر لجاجت حاضر شد در نقش عمله شیمون پرز وامریکا به مردم و امام و انقلاب خیانت کند.تحریم ها با درخواست فتنه گران زیاده خواه ونمک نشناس و وطن فروش ایجاد شد.
صابری
Iran, Islamic Republic of
پس چرا شورای نگهبان کروبی رو برای ریاست جمهوری تایید کرد؟