کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سوختن برگ برنده آمریکا، اسرائیل و عربستان

11 شهريور 1397 ساعت 18:51

نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تأکید کرد آزادسازی ادلب پیامد‌های سیاسی و راهبردی بسیاری برای محور مقاومت خواهد داشت و با تحقق این امر، منطقه وارد مرحله جدید می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، «شیخ علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله طی مراسمی که در گرامیداشت شهدای شهر «شقراء» در جنوب بیروت برگزار شد، اعلام کرد مقاومت امروز به برکت فداکاری‌های شهدا «چتر امنیت» برای لبنان فراهم کرده و در شکست پروژه آمریکا در منطقه سهیم است.

بر اساس گزارش گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام‌الحربی» در لبنان، شیخ دعموش تصریح کرد: منطقه با نزدیک شدن جنگ سوریه به خط پایان وارد مرحله جدیدی شده و هدف تهدیدات آمریکا و اروپا مبنی بر حمله نظامی به سوریه پیچیده‌کردن نبرد ادلب است، آن‌ها می‌خواهند با گسترده کردن دامنه جنگ جلوی هر اقدام نظامی که ارتش سوریه و متحدان از خلال آن می‌توانند گروه‌های تروریستی-تکفیری را نابود کنند و ادلب را به آغوش دولت سوریه برگردانند، بگیرند.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت: عملیات آزادسازی ادلب، مرحله آخر جنگ سوریه خواهد بود، زیرا این شهر آخرین پناهگاه گروه‌های تروریستی-تکفیری است و اگر ارتش سوریه و متحدان موفق به آزادسازی ادلب شوند پیامد‌های سیاسی و راهبردی بسیاری به نفع محور مقاومت خواهد داشت.

وی تأکید کرد آزادی ادلب، شکستی سخت برای غرب، آمریکا، اسرائیل و عربستان خواهد بود، زیرا آن‌ها برگ برنده اصلی برای مذاکره سیاسی و تحمیل شروط و دیکته‌ها را از دست می‌دهند و راه در برابر آن‌ها برای تحقق اهدافشان در سوریه بسته می‌شود. آن‌ها همچنین از حصول مطالبات سیاسی و اقتصادی در سوریه محروم می‌شوند و اگر میان دولت سوریه و کُرد‌ها توافق ایجاد شود آمریکا به عنوان یک اشغالگر در سوریه شناخته خواهد شد.

شیخ دعموش در ادامه گفت: هدف شایعات غرب و آمریکا مبنی بر قصد ارتش سوریه برای استفاده از سلاح شیمیایی و ایجاد ارعاب در این زمینه، حمایت از غیرنظامی‌ها نیست بلکه آن‌ها اینگونه می‌خواهند مداخله مستقیم آمریکا – فرانسه و انگلیس در نبرد ادلب برای حمایت از گروه‌های تروریستی را توجیه و برخی دستاورد‌های اقتصادی و سیاسی نصیب خود کنند.

این عضو اجرایی حزب الله در پایان تأکید کرد پایان جنگ سوریه در راستای منافع سوریه است، زیرا ایجاد ثبات در سوریه و نابودی گروه‌های تروریستی در ادلب و ... در تقویت ثبات سیاسی، امنیتی و اقتصادی لبنان سهیم است. لبنانی‌ها هم باید هر چه زودتر دولت جدید را تشکیل دهند و روابط خود با سوریه را به حالت قبل بازگردانند.

منبع: فارس


کد مطلب: 637933

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/637933/سوختن-برگ-برنده-آمریکا-اسرائیل-عربستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com