جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توصیه آیت‌الله علم‌الهدی به هیئات مذهبی

يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب: 637929
نماینده، ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: تنها جبهه‌ای که در برابر کفر و ظلم استکبار جهانی ایستاده، جبهه انقلاب اسلامی است.
توصیه آیت‌الله علم‌الهدی به هیئات مذهبی
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عصر امروز در دیدار با مسئولان هیئات مذهبی مشهد در محل دفتر نماینده، ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: از زمان شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) تا به حال جبهه‌ای برای براندازی نام و یاد سیدالشهدا (ع) تشکیل نشده است، اما در چند سال اخیر برای اولین‌بار شاهد تشکیل جبهه‌ای جهانی هستیم که قصدِ نابودی جریان، یاد و راه امام حسین (ع) را دارد.

امام‌جمعه مشهد ضمن لزوم تبیین شرایط روز و وضعیت کنونی در منبر‌ها و مجالس افزود: تنها جبهه‌ای که در برابر کفر و ظلم استکبار جهانی ایستاده، جبهه انقلاب اسلامی است، باید در این جبهه جنگ به‌عنوان مدافع جبهه حق همچون الگوی‌مان حضرت سیدالشهدا (ع) باشیم.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن تاکید بر لزوم تفکر بر روضه‌ها و مصائب اهل بیت (ع) تصریح کرد: برای نمونه همه ماجرای ۱۲ هزار نامه کوفیان به حضرت و حرکت حضرت سید الشهدا (ع) از مکه به کربلا را شنیده‌ایم، اما باید تفکر کنیم که چگونه کسانی که ۱۲ هزار نامه به امامشان نوشتند در انتها در صف قتال با او قرار گرفتند.

وی ادامه داد: واقع امر این است که مردم کوفه سه دسته بودند، دسته اول کسانی بودند که برای جنگ با امام حسین (ع) نیامده بودند؛ بلکه اکثرا کسانی بودند که گفته بودند که ما می‌خواهیم کاری کنیم سید الشهدا (ع) وادار شود با یزید بیعت، صلح و سازش کند. دسته دیگر کسانی بودند که برای آنکه اسمشان در لیست طرفداران امام حسین (ع) ثبت نشود تا فردا اسباب زحمت آن‌ها نشود و از آن‌ها انتقام نگیرند، صرفا در کربلا حضور یافتند. یک دسته خوارج بودند که دشمنی علنی با حضرت علی (ع) و فرزندان او داشتند و این عده با قصد جنگ به کربلا آمده بودند و جنگ را وسیله‌ای برای انتقام از حضرت امیرالمومنین (ع) و فرزندان او می‌دانستند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی افزود: در دنیا هیچ‌چیز بالاتر از نوکری امام حسین (ع) نیست و در نوکری، مهمترین اصل اخلاص است؛ اخلاص در نوکری بیشترین اثر را دارد بنابراین باید مراقب آفت‌ها بود. باید این سئوال را از خود بپرسیم که عشق حضرت سیدالشهدا (ع) کجای زندگی‌مان قرار دارد؟ آیا عشق سیدالشهدا (ع) در متن دل، قلب و زندگی ما قرار دارد یا در حاشیه است؟

وی افزود: حضرت موسی ابن جعفر (ع) در حدیثی می‌فرماید: رحمت خدا بر کسی که محبت مردم را نسبت به ما جلب کند. شما عزیزان هیئتی وظیفه علم‌کشی امام حسین (ع) را برعهده دارید و موقعیت شما موقعیت ارزشی است منتهی موقعیت شما شرایطی دارد که اگر انسان به آن عمل نکرد از آن سقوط می‌کند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *