جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حریق دست‌بردار جنگل‌های مریوان نیست

يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 637898
مدیرکل منابع طبیعی شهرستان مریوان گفت: روز گذشته حدود 10 هکتار از مراتع و جنگل‌های شهرستان مریوان دچار حریق شد که با تلاش کارکنان اطفاء حریق منابع طبیعی، آتش نشانی و انجمن‌های مردمی در کمتر از دو ساعت مهار شد.
حریق دست‌بردار جنگل‌های مریوان نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، اسماعیل منوچهری با اشاره به آتش‌سوزی مجدد جنگل‌ها و مراتع مریوان، اظهار کرد: آتش‌سوزی از روستای خیرآباد شروع شده است و به قسمتی از جنگل‌های پیله هم رسید و 10 هکتار از مراتع و جنگل‌های این نواحی را در بر گرفت.

وی افزود: این حریق به سریعت‌رین شکل ممکن از سوی کارکنان اطفاء حریق منابع طبیعی، آتش نشانی و انجمن‌های مردمی و در کمتر از دو ساعت مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی شهرستان مریوان در خصوص عامل آتش سوزی عنوان کرد: عامل بیشتر آتش سوزی‌ها دخالت عوامل انسانی است و این احتمال وجود دارد که آتش سوزی روز گذشته از کنده‌هایی که در حریق چند روز گذشته کاملا خاموش نشده، شروع شده باشد.

وی با تاکید بر ضرورت هوشیاری مردم، تصریح کرد: اشیاء شیشه‌ای و پلاستیکی در طبیعت به هنگام تابش نور خورشید حالت ذره بین پیدا می‌کند و می‌تواند موجب آتش‌سوزی گسترده شود.

منوچهری در پایان با تاکید بر لزوم ارتباط مردم با سامانه 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی یادآور شد: مردم محلی به عنوان وظیفه ملی و قانونی در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع در جلوگیری از تخریب آن کوشش کنند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *